Τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα

troxaia-atiximata-Ellada-1

Από τους Σταύρο Πολυχρονιάδη και Νικολέτα Φούφι, μαθητή και μαθήτρια της Β” τάξης

 troxaio-argolidaΈνα από τα υψηλότερα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων μέσα στην Ευρώπη το έχει η Ελλάδα, και αυτό πρέπει να αλλάξει. Τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στην Ελλάδα θα πρέπει να μας βάλουν σε σκέψεις για το πόσο υπεύθυνοι οδηγοί είμαστε. Ως μαθητές και μαθήτριες που σε λίγα χρόνια θα αποκτήσουμε κι εμείς την ιδιότητα του οδηγού οφείλουμε από τώρα να επισημάνουμε τέσσερα σημεία που πρέπει να προβληματίσουν όλους τους εμπλεκόμενους:

1. Ανευθυνότητα

1-68Με βάση μια ερεύνα που έγινε αποδεδείχθηκε ότι οι έλληνες είναι οι δεύτεροι λιγότερο υπεύθυνοι οδηγοί.  H πλειοψηφία των οδηγών βρίζει (73%), σχεδόν το 1/3 παραδέχεται πως έχει οδηγήσει αφού έχει καταναλώσει αλκοόλ (28%), ενώ οι μισοί οδηγούν χωρίς ζώνη (48%). Το αποτέλεσμα ήταν το 2017 να χάσουν τη ζωή τους 730 άνθρωποι, με βασικότερη αιτία την κακή οδηγική  συμπεριφορά, δηλαδή μέθη, χρήση κινητού και λοιπά.

2. Ταυτότητα των ατυχημάτων

Όμως πέρα από τους θανάτους, υπάρχουν και αρκετοί τραυματισμοί. Το 2017 είχαμε 704 σοβαρούς τραυματισμούς και 12.070 ελαφρείς. Ανάμεσα στα αίτια των 679 θανάσιμων ατυχημάτων του 2017, τα περισσότερα (314) σχετίζονταν με την κακή οδηγική συμπεριφορά, ενώ υψηλό ποσοστό είχε η υπερβολική ταχύτητα (84 περιπτώσεις), αλλά και η συσχέτιση των πεζών (80). Περισσότερα τροχαία ατυχήματα (426) έγιναν μέσα σε κατοικημένες περιοχές και μεταξύ 24:00 και 7:00 οπότε οι οδηγοί είναι πιο χαλαροί και έχουν διασκεδάσει.

τροχαια-ατυχηματα Car-accidents-caused-by-smartphones-doubled

3. Ποιος κινδυνεύει;

Ακόμα και αν κάποιος οδηγεί προσεκτικά, είναι εξαιρετικά πιθανό να αντιμετωπίσει μια ανάλογη κατάσταση, αν σκεφτούμε πως η αστυνομία κατέγραψε 439.265 παραβιάσεις μέσα στο 2017. Φυσικά το να οδηγούμε προσεκτικά και συγκεντρωμένοι μειώνει τον κίνδυνο εμπλοκής μας.

4. Τι μπορεί να γίνει;

Σίγουρα η Πολιτεία με τη θέσπιση σκληρότερων ποινών μπορεί να μειώσει τον αριθμό των παραβιάσεων, όμως αυτό δεν αρκεί. Το βασικότερο είναι εμείς οι ίδιοι να καταλάβουμε πως η σωστή και προσεκτική οδήγηση δεν γίνεται για να αποφύγουμε τις χρηματικές ποινές, αλλά για να προστατέψουμε τη ζωή μας και τους γύρω μας. Όσες κυρώσεις και αν υπάρξουν δεν θα έρθει αλλαγή άμα δεν αλλάξουμε στάση, όταν κρατάμε το τιμόνι.

stop

Σχετικά με τον Συγγραφέα

ΠΟΥΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Καθηγητής Φιλόλογος στο Γυμνάσιο Κορινού

Αφήστε το σχόλιο σας στο "Τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα"

Σχολιάστε

Top