1) Απομακρύνετε πράγματα που ενδέχεται να προκαλέσουν διάσπαση προσοχής
2) Δημιουργήστε μια λίστα με τα μαθήματα που πρέπει να διαβάσετε
3) Χωρίστε τα μαθήματα αυτά είτε με βάση την δυσκολία τους είτε με σειρά προτεραιότητας, ανάλογα με την προτίμησή σας
4) Καθορίστε συγκεκριμένες ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας οι οποίες θα είναι αφιερωμένες στο διάβασμα . Με τον τρόπο αυτό, σταδιακά θα καθιερωθεί ρουτίνα, η οποία θα βοηθήσει σημαντικά στο πιο μεθοδικό διάβασμα.
5) Διαβάστε με διαλείμματα. Συνιστάται πολλές φορές η τεχνική «pomodoro» κατά την οποία, το διάβασμα συμβαίνει σε μια συγκεκριμένη ώρα και το διάλειμμα ανάλογα . Για παράδειγμα, 25 λεπτά ισοδυναμούν με 5 λεπτά διάλειμμα ή 50 λεπτά διάβασμα ισοδυναμούν με 10 λεπτά διάλειμμα και η διαδικασία αυτή συνεχίζεται έως και 4 φορές . Παρόλα αυτά, ο καθένας έχει διαφορετικές αντοχές , οπότε σχεδιάστε τα διαλείμματα σας ανάλογα με τις δυνατότητές σας.
6) Καθορίστε συγκεκριμένο μέρος το οποίο θα είναι αφιερωμένο μοναδικά στο διάβασμα . Αυτό μπορεί να είναι το γραφείο στο δωμάτιό σας, το τραπέζι στο μπαλκόνι , κάποια βιβλιοθήκη ή κάποιο ανάλογο μέρος.
7) Για την δική σας αισθητική ευχαρίστηση , μπορείτε να καθαρίσετε και να οργανώσετε το χώρο μελέτης σας , ακόμα και να τον διακοσμήσετε ώστε να είναι πιο ευχάριστος και προσιτός σε σας.
8) Η μουσική μπορεί να φανεί εξίσου βοηθητική. Όχι όμως οποιοδήποτε είδος μουσικής… Συνήθως, η μουσική που περιέχει στίχους προκαλεί απόσπαση προσοχής . Η κλασσική μουσική και η μουσική «lo-fi» είναι τα αποδοτικά είδη.
9) Μπορείτε ακόμα να δοκιμάσετε να διαβάσετε με παρέα . Θα πρέπει όμως να γίνει ξεκάθαρος ο στόχος της συνάντησης, ο οποίος είναι η μελέτη και όχι η διασκέδαση, αλλιώς δεν έχει νόημα.
10) Τέλος , όλα αυτά δεν θα καταφέρουν να κάνουν το διάβασμα πιο ευχάριστο και αποδοτικό, εάν δεν υπάρχει πειθαρχία . Για την πειθαρχία, δυστυχώς, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συμβουλές . Είναι καθαρά προσωπικό θέμα . Αυτό όμως που μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη πειθαρχίας είναι το να έχετε ξεκάθαρους στόχους . Στόχος κάποιου μπορεί να είναι το να γράψει καλά στο διαγώνισμα , να περάσει στις εξετάσεις και , κυρίως, να εισαχθεί στην επιθυμητή του σχολή . Δεν έχει σημασία το πόσο μεγάλος είναι ο στόχος. Σημασία έχει να είναι ξεκάθαρος.
Εύη Μουσμουλίδου, Β4