Αντωνία Παπαδάκη: Εξαιρετικό το Πρόμαχοι School Net! Συνέντευξη με τη Σχολική Σύμβουλο Φιλολόγων Πέλλας

παπ3

Την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014 επισκέφτηκε το σχολείο μας η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Πέλλας κα Αντωνία Παπαδάκη. Κατά τη διάρκεια της παρουσίας της στο Γυμνάσιο Προμάχων η κα Παπαδάκη ενημερώθηκε για θέματα λειτουργίας του σχολείου από τον διευθυντή κ. Ευστάθιο Πασόη και στη συνέχεια συνεργάστηκε με τους φιλολόγους εκπαιδευτικούς κ.κ. Μαζγαλτζίδου Ελένη και Πούτη Ιωάννη.

Η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού περιοδικού του σχολείου μας, χαρακτηρίζοντάς το ως μία εξαιρετική προσπάθεια. Στο αίτημα μελών της συντακτικής ομάδας του Πρόμαχοι School Net να παραχωρήσει μια μικρή συνέντευξη η κα Παπαδάκη ανταποκρίθηκε με μεγάλη προθυμία και απάντησε σε όλα τα ερωτήματα που της θέσαμε. Για λογαριασμό του περιοδικού μας τη συνέντευξη πήραν οι μαθητές: Κωστινάς Δημήτρης, Νάσκου Δήμητρα, Παπατάσος Θωμάς και Παρτσανάκη Κατερίνα. Τα όσα μας είπε η κα Παπαδάκη παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, γι” αυτό και παραθέτουμε παρακάτω απομαγνητοφωνημένο ολόκληρο το κείμενο της συνέντευξης:

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος είναι ο ρόλος και οι αρμοδιότητες των σχολικών συμβούλων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν κάποια ειδικότητα. Ο ρόλος τους είναι να συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς της συγκεκριμένης ειδικότητας πάνω σε θέματα διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου. Πώς μπορεί δηλαδή να γίνει καλύτερα και πιο κατανοητό το μάθημα. Όλοι οι Σύμβουλοι έχουμε κατανείμει τα σχολεία ενώ παράλληλα έχουμε και την παιδαγωγική ευθύνη κάποιων από αυτά. Παρακολουθούμε, δηλαδή, τα σχολεία από κοντά στα προγράμματα, στα θετικά που έχουν, στις δράσεις που τρέχουν στα σχολεία, αλλά προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε και προβλήματα που υπάρχουν στις σχέσεις με τους μαθητές, με τους γονείς και γενικότερα οποιοδήποτε πρόβλημα παρουσιάζεται σε ένα σχολείο.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε οριστεί Σύμβουλος των φιλολόγων της Περιφερειακής Ενότητας  Πέλλας. Τι σημαίνει αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας είμαστε τοποθετημένοι δύο Σύμβουλοι Φιλολόγων και έχουμε χωρίσει τα σχολεία. Επισκέπτομαι τα σχολεία και συνεργάζομαι με τους φιλολόγους εκπαιδευτικούς. Ο ρόλος μας είναι να βελτιώνουμε την εκπαιδευτική διαδικασία.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Γνωρίζουμε ότι έχετε κάνει τις βασικές σας σπουδές στην Ιστορία και Αρχαιολογία. Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο τομέα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μου αρέσει το παρελθόν, μου αρέσει πάρα πολύ η Ιστορία και αγαπώ το παρελθόν, γιατί μπορεί να μου δείξει κάτι για το παρόν. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που επέλεξα το συγκεκριμένο τομέα σπουδών. Πιστεύω, ότι η Ιστορία και η Αρχαιολογία δεν είναι νεκρές επιστήμες, όπως πολλοί λένε, αλλά μπορείς να βρεις πυξίδα για το σήμερα και για το αύριο.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Πρόσφατα εκδόθηκε ένα βιβλίο σας σχετικά με τη χρήση των φωτογραφιών και των γελοιογραφιών στο μάθημα της Ιστορίας. Πώς μπορούν οι φωτογραφίες και οι γελοιογραφίες να αξιοποιηθούν στο μάθημα της Ιστορίας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Οι φωτογραφίες και οι εικόνες είναι κάτι το πολύ ευχάριστο, αλλά δεν είναι μόνο το ευχάριστο του πράγματος εδώ. Εικόνες βλέπουμε παντού. Το θέμα είναι, αν μπορούμε να τις διαβάσουμε, γιατί και μία εικόνα θεωρείται κείμενο: όπως σε ένα κείμενο πρέπει να ξέρετε τα γράμματα για να το διαβάσετε, το ίδιο και σε μία εικόνα πρέπει να ξέρετε τους κώδικες για να μπορείτε να τη διαβάσετε. Η γελοιογραφία και η φωτογραφία επίσης είναι ιστορικές πηγές, οι οποίες ήταν παραμελημένες, διότι στα σχολεία επιμένουμε κυρίως στις γραπτές πηγές. Ωστόσο είναι πρωτογενείς ιστορικές πηγές, που μπορούν να μας πουν πολλά για το παρελθόν μας και για μια συγκεκριμένη εποχή που εξετάζουμε.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Το μάθημα της Αρχαίας Γλώσσας μας φαίνεται δύσκολο και ανιαρό. Για ποιο λόγο πρέπει να διδασκόμαστε μια γλώσσα που δεν χρησιμοποιείται;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η Αρχαία Ελληνική χρησιμοποιείται γιατί είναι οι ρίζες της Νέας και σε ένα κείμενο, αν δείτε μέσα, οι πιο πολλές λέξεις είναι αυτές που χρησιμοποιούμε και σήμερα. Δεν τη μιλάμε αυτούσια έτσι, όπως βλέπουμε το κείμενο, αλλά οι περισσότερες λέξεις είναι αυτές που επιβιώνουν και σήμερα. Συνεπώς διδασκόμαστε αρχαία ελληνικά, όχι για να μάθουμε τη γλώσσα, αλλά η γλώσσα να είναι το μέσο για να γνωρίσουμε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Τίποτε δεν προήλθε από παρθενογένεση, όλα έχουν μια καταγωγή και έτσι συνδέεται πολύ στενά το παρελθόν με το παρόν.

παπ2

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι η γνώμη σας για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και συγκεκριμένα για το σχολείο μας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πρέπει να υπάρχει γενικότερα ένας εξορθολογισμός στον αριθμό των σχολείων που λειτουργούν. Όμως, θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας κάποιες παραμέτρους με τις οποίες, ενδεχομένως, θα γίνονται αυτές οι συγχωνεύσεις. Ιδιαίτερα σε ακριτικές περιοχές, όπως είναι η δική σας, θα πρέπει να υπάρχουν σχολεία. Εκεί, δεν πηγαίνουμε με αριθμητικά δεδομένα. Πρέπει να στηρίζουμε τα σύνορα της Ελλάδας και τα παιδιά μας που δεν πρέπει να κάνουν πολύ μεγάλες αποστάσεις, διότι είναι μια αδικία να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στο σχολείο τους. Αυτό που προέχει είναι ο μαθητής σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Υποθέτω ότι επισκέπτεσθε πολλά σχολεία. Ποιες είναι οι σημαντικότερες διαφορές ανάμεσα στα σχολεία της πόλης και στα σχολεία της περιφέρειας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα έλεγα καμία. Η μόνη διαφορά που υπάρχει είναι ότι τα παιδιά στα αστικά κέντρα έχουν περισσότερα ερεθίσματα: να πάνε σε μουσεία, να πάνε σε χώρους άλλους, βιβλιοθήκες, θέατρα και κινηματογράφους. Το επίπεδο των παιδιών είναι παντού το ίδιο. Ίσως οι ευκαιρίες να είναι διαφορετικές.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Στις δύσκολες εποχές που ζούμε πιστεύουμε ότι η οικονομική κρίση δεν θα πρέπει να αγγίζει τη δημόσια παιδεία. Ποια είναι η δική σας γνώμη;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όταν υπάρχει μια οικονομική κρίση αυτού του μεγέθους που έχουμε σήμερα, οπωσδήποτε θα αγγίξει όλους τους τομείς της ζωής μας και αυτό είναι το ολέθριο, διότι αν αρχίσουν οι περικοπές στην παιδεία, τότε αρχίζουμε πια και μιλούμε για μεγάλη πληγή.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια συμβουλή θα δίνατε στους νέους σήμερα;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Να κυνηγήσουν τα όνειρά τους! Να πιστεύετε στον εαυτό σας και να κυνηγήσετε τα όνειρά σας. Όλα γίνονται!

 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Η δημιουργία του περιοδικού μας προέκυψε μέσα στα πλαίσια ενός πολιτιστικού προγράμματος. Πιστεύετε ότι είναι ωφέλιμη η οργάνωση τέτοιου είδους προγραμμάτων στα σχολεία;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Βεβαίως και είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό που έχετε κάνει. Είναι ένα παράθυρο προς τον κόσμο, ένα παράθυρο που ανοίγετε εσείς για να δώσετε τα δικά σας μηνύματα προς τους άλλους. Έτσι, δίνετε την ευκαιρία στους άλλους να γίνουν δέκτες των μηνυμάτων σας και να δημιουργήσουν και οι άλλοι, να ανοίξουν και οι άλλοι τα δικά τους παράθυρα για ν” αρχίσει έτσι μια ανταλλαγή μηνυμάτων και ένας γόνιμος διάλογος της νεολαίας. Σας συγχαίρω όλους γι” αυτήν την προσπάθεια!

 

Σχολιάστε

Top