Ο κ. Ευστάθιος Πασόης, καθηγητής Φυσικής Αγωγής, διευθύνει το σχολείο μας από τον Σεπτέμβριο του 2011. Πλησιάζοντας προς το τέλος της σχολικής χρονιάς σκεφτήκαμε να ζητήσουμε από τον διευθυντή του Γυμνασίου Προμάχων να παραχωρήσει την πρώτη του συνέντευξη στο περιοδικό μας. Ο κ. Πασόης απάντησε πρόθυμα σε όλα τα ερωτήματα που του θέσαμε, ενώ δεν παρέλειψε να μας συγχαρεί για τη δημιουργία του ΠΡΟΜΑΧΟΙ School Net. Η συνέντευξη παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς ο κ. Πασόης αναφέρεται σε θέματα που έχουν σχέση με το ρόλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας και τη συνεργασία του με τους καθηγητές, τη συμπεριφορά των μαθητών και την επιβολή ποινών, τις εντυπώσεις του από τη λειτουργία του σχολείου, ενώ ιδιαίτερη αναφορά κάνει και στη διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής.
Τη συνέντευξη πήραν οι συντάκτριες του ΠΡΟΜΑΧΟΙ School Net Άννα Μητσάνη, Κωνσταντίνα Τάτου και Μαρία Φάφκα. Παρακάτω παραθέτουμε απομαγνητοφωνημένο το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος είναι ο ρόλος και οι αρμοδιότητες των διευθυντών των σχολικών μονάδων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο διευθυντής έχει τη γενική ευθύνη για την ομαλή, εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας που διευθύνει. Κι όταν λέμε σχολική μονάδα εννοούμε όλα τα μέρη που την απαρτίζουν: τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους κηδεμόνες των μαθητών και το βοηθητικό προσωπικό. Ακόμη έχει την ευθύνη για τις κτηριακές εγκαταστάσεις και για την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια θεωρείτε ως μεγαλύτερη ευθύνη του διευθυντή σ” ένα σχολείο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ξέρετε ότι η θέση του διευθυντή λέγεται και θέση ευθύνης. Άρα, χαριτολογώντας η μεγαλύτερη ευθύνη είναι το να είσαι διευθυντής. Μεγαλύτερη ευθύνη του διευθυντή είναι κατά την προσωπική μου εκτίμηση το να πετυχαίνει τους στόχους που θέτει στο ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς σε συνεργασία πάντα με τον σύλλογο των καθηγητών.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Επιδιώξατε την ανάληψη της διεύθυνσης του σχολείου και γιατί;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Δεν θα έλεγα ότι το επιδίωξα. Απλώς από τη στιγμή που συμμετέχεις στις διαδικασίες κρίσεων για διευθυντές και μπαίνεις στο σχετικό πίνακα έχεις πιθανότητες να γίνεις ή να μη γίνεις διευθυντής. Προφανώς όμως πιστεύω, ότι όπως υπηρέτησα τόσα χρόνια ως εκπαιδευτικός έτσι και τώρα από τη θέση του διευθυντή προσπαθώ να προσφέρω όσα μπορώ.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς κρίνετε τη συνεργασία σας με τους καθηγητές του σχολείου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η συνεργασία μου με όλο τον σύλλογο των καθηγητών αλλά και με τον κάθε εκπαιδευτικό ξεχωριστά είναι πάρα πολύ καλή.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς κρίνετε τη συμπεριφορά των μαθητών;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σε γενικές γραμμές τη συμπεριφορά των μαθητών θα τη χαρακτήριζα πάρα πολύ καλή. Κυριολεκτικά πάρα πολύ καλή και ως προς τη συμπεριφορά μεταξύ τους και ως προς τους καθηγητές τους. Βέβαια οι μαθητές δεν παύουν να είναι ταυτόχρονα και παιδιά, οπότε μέχρι να ωριμάσουν λιγάκι κάνουν και καμιά αταξία, όπως άλλωστε κάναμε κι εμείς σ” αυτήν την ηλικία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποια είναι η γενικότερη εντύπωσή σας από το Γυμνάσιο Προμάχων στη διάρκεια της ως τώρα θητείας σας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το Γυμνάσιό μας, χωρίς να είμαι υπερβολικός, είναι ένα από τα ωραιότερα, αν όχι το ωραιότερο σχολείο της περιοχής μας. Οι κτηριακές του υποδομές είναι πάρα πολύ καλές, το ίδιο και η υλικοτεχνική του υποδομή. Διαθέτει επίσης αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, εργαστήρια, γήπεδα, μεγάλο αύλειο χώρο. Όσο για την ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχει στους μαθητές του, νομίζω ότι δεν υπολείπεται από κανένα σχολείο. Εξάλλου οι δράσεις και τα προγράμματα που υλοποιούνται στο σχολείο μας με τη συμμετοχή μάλιστα των περισσοτέρων μαθητών τα τελευταία χρόνια είναι αξιοθαύμαστες.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Υπάρχουν στο σχολείο προβλήματα που δυσκολεύουν εσάς ή τους καθηγητές να κάνετε σωστά τη δουλειά σας; Πώς τα αντιμετωπίζετε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το κάθε σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Οπότε λογικό είναι να υπάρχουν και προβλήματα. Ο σύλλογος των καθηγητών φροντίζει όσο μπορεί να τα προλαμβάνει. Αυτό βέβαια δεν είναι εφικτό πάντοτε. Σ” αυτήν την περίπτωση σε συνεργασία με τα μαθητικά συμβούλια αλλά και με τους γονείς των παιδιών φροντίζει, ώστε να αντιμετωπιστούν. Γενικά πάντως, αν οι μαθητές έχουν εμπιστοσύνη στους καθηγητές τους τα προβλήματα λύνονται πιο εύκολα.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Σκεφτήκατε ποτέ να παραιτηθείτε από τη θέση του διευθυντή λόγω κάποιου γεγονότος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όχι. Μέχρι τώρα δεν έχει συμβεί κάποιο γεγονός που θα μ” έκανε να σκεφτώ να παραιτηθώ από τη θέση μου.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Το σχολείο μας έχει μικρό αριθμό μαθητών. Το γεγονός αυτό είναι πλεονέκτημα ή μειονέκτημα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Όντως το σχολείο μας έχει μικρό αριθμό μαθητών και είναι σίγουρο ότι ένα σχολείο με πολλούς μαθητές είναι ένα «δυνατό» σχολείο, γιατί έχει περισσότερους οργανικά τοποθετημένους καθηγητές και λιγότερους μετακινούμενους. Από την άλλη πλευρά όμως εμείς φροντίζουμε αυτό το μειονέκτημα να το μετατρέψουμε σε πλεονέκτημα. Έτσι ο μικρότερος αριθμός μαθητών -σε κάθε τμήμα ο μέσος όρος είναι 15-20 παιδιά- σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις ποιοτικότερο μάθημα, ενώ και οι καθηγητές δένονται περισσότερο με τους μαθητές.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πιστεύετε ότι οι αποβολές των μαθητών είναι σωστός τρόπος τιμωρίας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η τιμωρία έχει να κάνει με τη μη τήρηση των κανόνων που διέπουν το σχολείο. Όπως ξέρετε το κάθε σχολείο έχει τον εσωτερικό κανονισμό του. Ο κανονισμός πρέπει να τηρείται από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Όταν τώρα κάποιος παραβιάζει τους κανόνες υπάρχουν και οι ανάλογες ποινές. Δεν τιμωρούμε αμέσως κάποιον με αποβολή. Υπάρχει παρατήρηση, επίπληξη, ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα και υπάρχει και η αποβολή. Όμως οι ποινές, ακόμα και η αποβολή έχουν σκοπό να διαπαιδαγωγήσουν και όχι να τιμωρήσουν.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Γνωρίζουμε ότι έχετε κάνει σπουδές στη Φυσική Αγωγή. Είστε ικανοποιημένος από τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος αυτού στα σχολεία;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αν ένα σχολείο δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές, δηλαδή κλειστή αίθουσα, γήπεδα, αύλειο χώρο, πώς θα μπορούσε να γίνει σωστά ένα μάθημα φυσικής αγωγής; Εδώ στη βόρεια Ελλάδα έχουμε τέσσερις μήνες δύσκολου χειμώνα. Οπότε μόνο η διάθεση του γυμναστή δεν φτάνει. Πρέπει η πολιτεία όταν χτίζει σχολεία, να μεριμνά να υπάρχει και αίθουσα γυμναστικής. Να θυμίσω ότι στην Αριδαία κατασκευάστηκε καινούργιο λύκειο χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για αίθουσα γυμναστικής. Το ίδιο συνέβη και με το νεόδμητο κτήριο του 2ου ΕΠΑΛ. Το ίδιο παλαιότερα και με το 1ο ΕΠΑΛ. Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής λοιπόν, αναγκάζεται πολλές φορές να αυτοσχεδιάζει ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και να μη μπορεί να προγραμματίσει το μάθημα του όπως ακριβώς θα ήθελε.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πώς σας φαίνεται το ηλεκτρονικό περιοδικό του σχολείου μας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που υλοποιούν αυτό το πρόγραμμα αλλά και στους συντονιστές καθηγητές σας γιατί πρόκειται πραγματικά για ένα καταπληκτικό ηλεκτρονικό περιοδικό. Προηγουμένως μάλιστα σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας με ενημέρωσε ότι παρακολουθεί αδιαλείπτως τη σελίδα του περιοδικού και είναι κατενθουσιασμένος. Νομίζω ότι η προσπάθειά σας έχει καταπλήξει τους πάντες!
Συγχαρητήρια για την όμορφη συνέντευξη αλλά και για τη συνολική τοποθέτηση και τις απόψεις του διευθυντή.
Σας παρακολουθούμε κι εμείς αφού η τεχνολογία φροντίζει να μας φέρνει τα νέα σας γρήγορα κοντά μας!
Συγχαρητήρια Αννα, Κωνσταντίνα, και Μαρία)
για την συνέντευξη ,και στον διευθυντή σας που είναι απο τους καλύτερους.