Η συμμετοχή μας στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Imagine EU

  Μια ομάδα επτά μαθητών της Β’ Λυκείου του “Ομίλου Δημοσιογραφίας, Δημιουργικής Έκφρασης, Διερευνητικής μάθησης” του Λυκείου μας λάβαμε μέρος στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό «Imagine EU» τον Δεκέμβριο. Δημιουργήσαμε και υποβάλαμε ένα βίντεο 3 λεπτών για τη βελτίωση της κοινότητάς μας και τη λειτουργία συνολικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο τίτλος του βίντεο είναι E.U. Scientific Coalition” (“Συμμαχία της  Ε.Ε. για την Επιστήμη”).

  Η βασική ιδέα της πρότασής μας είναι η δημιουργία μιας ελεύθερης πλατφόρμας με στόχο να έρθουν οι ευρωπαίοι πολίτες μέσω αυτής σε επαφή με τους ευρωπαίους επιστήμονες, ώστε να κατανοήσουν, να αναλύσουν και να αντιμετωπίσουν μερικά από τα πιο κραυγαλέα και «αμφιλεγόμενα» ζητήματα υγείας, καθημερινής ζωής ή περιβάλλοντος. Η παραπληροφόρηση σε κάποια από αυτά, όπως η χρήση εμβολίων, η εγκατάσταση ανεμογεννητριών, η κλιματική αλλαγή και η εξάπλωση της βίας, δημιουργεί συγκρούσεις και σύγχυση στην κοινή γνώμη. Μόνο επιστήμονες υψηλής εξειδίκευσης με εγγυημένες πιστοποιήσεις, που θα αποτελούν τους ειδικούς της πλατφόρμας, θα μπορούσαν να καταπολεμήσουν την παραπληροφόρηση και τη διάδοση προπαγάνδας παρέχοντας έγκυρη ενημέρωση. Η πρόσβαση στην πλατφόρμα θα είναι ελεύθερη και δωρεάν σε όλους τους πολίτες, ώστε να κάνουν ερωτήσεις και να λαμβάνουν ειλικρινείς και αξιόπιστες απαντήσεις από ειδικούς.

Δείτε το βίντεο μας:

Πατήστε για την προβολή του σχετικού video!

 Τα επτά μέλη της δημοσιογραφικής μας ομάδας εργάστηκαν σκληρά στο σύνολό τους , τόσο για την εύρεση όσο και για την υλοποίησή της ιδέας. Οι μαθητές που συμμετείχαν στο παραπάνω εγχείρημα είναι οι  Λαχανόπουλος Γιώργος, Δελιολάνης Ιάσωνας, Κουμουνδούρος Σταμάτης, Πανταζής Νίκος, Βολικάκη Μάγδα, Δημητράτος Άρης και Αντύπας Σπύρος.  

  Το σχολείο μας συμμετείχε στον διαγωνισμό Imagine EU τον Νοέμβριο του 2023. Ο διαγωνισμός καλούσε μαθητές των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου, να σχηματίσουν ολιγομελείς ομάδες και να σκεφτούν ιδέες για μια καλύτερη ευρωπαϊκή ένωση. Η βασική ιδέα των μαθητών θα έπρεπε να παρουσιαστεί σε ένα βίντεο διάρκειας τριών λεπτών το οποίο θα περνούσε από δύο φάσεις αξιολόγησης: δημόσια ψηφοφορία και αξιολόγηση από εντεταλμένη επιτροπή του διαγωνισμού. Το έπαθλο για τις 3 νικήτριες ομάδες θα ήταν ένα ταξίδι στις Βρυξέλλες, με σκοπό να γνωρίσουν από κοντά τους αντιπροσώπους των ευρωπαϊκών θεσμών, να ενημερωθούν για τις ευρωπαϊκές πολιτικές και να μάθουν περισσότερα για την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών [1].

Η ιδέα της ομάδας μας αφορούσε την δημιουργία μιας πλατφόρμας, προσβάσιμης από κάθε πολίτη της Ε.Ε., με στόχο να έρθουν οι ευρωπαίοι πολίτες μέσω αυτής σε επαφή με τους ευρωπαίους επιστήμονες, ώστε να κατανοήσουν, να αναλύσουν και να αντιμετωπίσουν μερικά από τα πιο κραυγαλέα και «αμφιλεγόμενα» ζητήματα υγείας, καθημερινής ζωής ή περιβάλλοντος που αντιμετωπίζουν καθημερινά.

Από την στιγμή που ενημερωθήκαμε για τον διαγωνισμό(αρχές Νοέμβρη), μέχρι και την καταληκτική διορία αυτού (13 Δεκέμβρη), είχαμε στην διάθεσή μας περίπου ενάμιση μήνα να σκεφτούμε την ιδέα μας όπως επίσης και να φτιάξουμε το βίντεο. Μετά από αρκετές συναντήσεις με τα μέλη της ομάδας (7 μαθητές και 2 υπεύθυνοι καθηγητές), εκτός του σχολικού ωραρίου και ύστερα από ενδελεχή έρευνα, καταλήξαμε ομόφωνα στην ιδέα την οποία πλέον έπρεπε να υλοποιήσουμε.

Εργαστήκαμε αρκετές ώρες πάνω στην δημιουργία του βίντεο, καθώς η αποτύπωση του μηνύματος που θέλαμε να περάσουμε μέσω αυτού, με τρόπο ευνόητο, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Μέχρι και την τελευταία μέρα της διορίας δουλεύαμε, κυριευμένοι από ομαδικό πνεύμα, πάνω στο βίντεο.
Παρότι καταφέραμε να συγκεντρώσουμε πάνω από 300 ψήφους στην πρώτη φάση αξιολόγησης, δεν προαχθήκαμε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Η εμπειρία αυτή μας έφερε πιο κοντά ως ομάδα, μας βοήθησε να εξελίξουμε τις γνώσεις μας στις νέες τεχνολογίες και μας έφερε πιο κοντά στους θεσμούς της Ε.Ε. καθώς μας δόθηκε η ευκαιρία να μελετήσουμε εις βάθος τους άξονες δράσης αυτής, με σκοπό να εκπονήσουμε το παραδοτέο μας.

[1]: Η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών είναι μια διαδικασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω της οποίας οι πολίτες της Ένωσης μπορούν να προσκαλέσουν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να προτείνει νομοθεσίες σε τομείς τους οποίους έχει αρμοδιότητα η Ε.Ε. να νομοθετεί.

Πανταζής Νίκος

 

 

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης