ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Κινηματογράφος και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση» Αλική Ορφανού, Άγγελος Μαχαίρας, Γιώργος Κουσκουμβεκάκης Γ2, Μαρία Κοτορλού, Δημήτρης Ζαφειρακόπουλος Γ4

Ομάδα μαθητών/τριων και καθηγητών του σχολείου μας, συμμετείχαμε στο πρόγραμμα του Πανεπιστήμιο Πατρών με θέμα  «Κινηματογράφος και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευ»ΚΙ.ΝΕ.ΤΕ., Σκοπός του έργου ΚΙ.ΝΕ.Τ.Ε. είναι η συμβολή στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης ιστορικής εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο, με την προώθηση καινοτόμων μεθοδολογικών εργαλείων έτσι ώστε το μάθημα να γίνεται ελκυστικό.
Τελικός μας στόχος  ήταν η  παραγωγή ταινίας μικρού μήκους με θέμα το Ολοκαύτωμα των Εβραίων κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής στην Ελλάδα, και έγιναν οι εξής δράσεις:
1. Προηγήθηκαν ενημερωτικές συναντήσεις  μας με τις συντονίστριες καθηγήτριες για το Ολοκαύτωμα και  αξιοποιήθηκε οπτικοακουστικό υλικό  θεματικών φακέλων ιστορίας.
2. Πραγματοποιήσαμε συνάντηση γνωριμίας με τον κινηματογραφιστή κ. Ξενοφώντα Βαρδαρό και προβολή της ταινίας ντοκιμαντέρ «Νύχτα και Ομίχλη» του Ρενέ για το Ολοκαύτωμα. Ακολούθησε σχολιασμός και συζήτηση   για το στήσιμο της ταινίας.

3. Ξεκινήσαμε τη δημιουργία του σεναρίου. Διαλέξαμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Ερρίκου Σεβίλλια «Αθήνα-Άουσβιτς» και, αφού το προσαρμόσαμε καταλλήλως, σκεφτήκαμε τα πλάνα που  έπρεπε να τραβήξουμε και με τις φωτογραφίες θα έπρεπε να το «ντύσουμε». Έτσι κατευθυνθήκαμε το στρατόπεδο Χαϊδαρίου «Γεώργιος Καραϊσκάκης» και «τραβήξαμε» υλικό από το μπλοκ 15. Το επόμενό μας βήμα ήταν να πάμε στο Εβραϊκό μουσείο και στην Εβραϊκή Συναγωγή Αθήνας «Μπεθ-Σαλόμ», όπου μάθαμε σπουδαίες πληροφορίες για την ζωή των Εβραίων, που μας βοήθησαν στην διάρκεια του ντοκιμαντέρ. Φωτογραφήσαμε το εξωτερικό της συναγωγής και πήραμε το φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε το Εβραϊκό Μουσείο.
4. Ηχογραφήσαμε τους εαυτούς μας διαβάζοντας το σενάριο, το οποίο απομονώσαμε και με την βοήθεια και την συνεργασία του κινηματογραφιστήκ.Βαρδαρού, πετύχαμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Η ηχοληψία έγινε στη βιβλιοθήκη του σχολείου με ειδικό καταγραφέα και ακουστικά, μέσα σε ένα παραβάν που απορροφούν τους θορύβους. Τέλος έπρεπε να γίνει το πιο ενδιαφέρον για όλους μας κομμάτι, το οποίο είναι το μοντάζ. Σε αυτό έπρεπε να συνεργαστούμε όλοι ομαδικά για να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Μοντάραμε ένα μεγάλο μέρος της ταινίας, ενώ το υπόλοιπο ανέλαβε ο κινηματογραφιστής μας. Βρήκαμε και κατεβάσαμε τους ήχους, προσθέσαμε φωτογραφίες και βίντεο και τις φωνές μας από την ηχοληψία και δουλέψαμε ως αργά, εναλλασσόμενοι μεταξύ μας.
5. Παρακολουθήσαμε την προβολή της ταινίας «Φιλιά εις τα παιδιά» του σκηνοθέτη Βασίλη Λουλέ μαζί με όλους τους μαθητές της Γ “τάξης του σχολείου μας, παρουσία του ίδιου του δημιουργού.Μετά το τέλος της ταινίας ακολούθησε συζήτηση και απάντησε  ο σκηνοθέτης σε ερωτήσεις μας.
6. Πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στα μαρτυρικά Καλάβρυτα,  ήρθαμε σε επαφή με έναν ακόμη χώρο μνήμης της θηριωδίας των Ναζί και γνωρίσαμε με βιωματικό τρόπο ένα άλλο Ολοκαύτωμα.
Picture5
Μέσα από τη συμμετοχή μας σε αυτό το πρόγραμμα  πέρα από τις γνώσεις  και τις εμπειρίες που κερδίσαμε χαρήκαμε  τη συνεργασία μας και τις στιγμές που μοιραστήκαμε στις εξορμήσεις μας.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης