Οι 10 ερωτήσεις!

Άννα Χωρινού

 Στο άρθρο αυτό είχαμε  την τιμή να πάρουμε συνέντευξη από την Άννα Χωρινού, τη «γυμνάστρια» του σχολείου μας.

 Η Άννα Χωρινού είναι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής στο 5ο Γυμνάσιο Αλεξανδρούπολης. Έχει 24 χρόνια προϋπηρεσίας. Είναι μητέρα 4 παιδιών. Υπήρξε πρωταθλήτρια ακοντισμού κατέχοντας πολλές πανελλήνιες και βαλκανικές νίκες στο αγώνισμα καθώς και την τέταρτη παγκόσμια θέση. Ύστερα από σοβαρό τραυματισμό σταμάτησε τον πρωταθλητισμό χωρίς, ωστόσο, ποτέ σχεδόν να σταματήσει την ενασχόλησή της με τον στίβο, παλαιότερα ως προπονητής και τώρα ως μέλος του Μ.Γ.Σ.ΕΘΝΙΚΟΣ ΑΛΕΞ/ΠΛΗΣ και της Ε.Α.Σ. Σ.Ε.Γ.Α.Σ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ( Ομοσπονδία Στίβου).]

Στην παρακάτω συνέντευξη μας μίλησε για το πώς προέκυψε ο πρωταθλητισμός στη ζωή της, τις δυσκολίες του αθλήματος, και για το απαιτητικό πρόγραμμα. Κλείνοντας στέλνει το δικό της μήνυμα προς τους αναγνώστες μας.

  1. 1.               Πώς αποφασίσατε να ξεκινήσετε τον αθλητισμό; Σε ποια ηλικία;

Ξεκίνησα μόνη μου πηγαίνοντας στο γήπεδο. Εκεί με είδαν κάποιοι προπονητές αλλά από τότε σταμάτησα και δεν πήγαινα τόσο συχνά. Ήμουν περίπου 12 ετών.

 

  1. 2.               Πώς επιλέξατε το συγκεκριμένο άθλημα;

Δεν το επέλεξα εγώ . Οι προπονητές μου με επέλεξαν, με δοκίμασαν και είδαν ότι είμαι πολύ καλή.

 

  1. 3.               Πώς επηρέασε η σχέση σας με τον αθλητισμό την προσωπική σας ζωή; Θα λέγατε ότι κάνατε θυσίες προκειμένου να πετύχετε τους στόχους σας;

Πάντοτε η απασχόληση με τον πρωταθλητισμό επηρέαζε την προσωπική μου ζωή. Δεν  υπήρχαν καθημερινές και αργίες, μονοήμερες και πολυήμερες εκδρομές. Κοινώς δεν είχα την ευκαιρία να έχω μια φυσιολογική εφηβική ηλικία.

 

  1. 4.               Υπήρξαν πράγματα που σας απογοήτευσαν κατά τη διάρκεια της αθλητικής σας διαδρομής;

Απογοήτευση υπάρχει όταν χάνεις γενικά αλλά στον στίβο είναι μεγαλύτερη, γιατί συνήθως είναι ατομικό. Γενικότερα, απογοητεύτηκα από πολλούς παράγοντες καθώς στην Ελλάδα ό,τι κάνεις αναγνωρίζεται αργότερα.

 

  1. 5.               Ποιο είναι για σας το νόημα που δίνει ο αθλητισμός στους ανθρώπους;

Τα οφέλη είναι σε διάφορους τομείς: Στον ψυχολογικό τομέα ο αθλητής αποκτά αγωνιστικότητα, αυτοκυριαρχία, καλλιεργεί το θάρρος και τη θέληση, την τόλμη να αντιμετωπίσει έναν αγώνα και όλη τη ζωή. Η άθληση στην ωρίμανση και στην ανάπτυξη ικανοτήτων , γιατί ωθεί τον άνθρωπο να βάζει συνεχώς νέους στόχους και δεν διασκεδάζει ανούσια.  Έπειτα, στον ηθικό τομέα  μπαίνει στον έντιμο αγώνα, αποκτά πειθαρχία και σεβασμό στους άλλους για τη διαφορετικότητά τους και γίνεται εγκρατής. Στη συνέχεια, ο αθλητισμός συμβάλλει στην πνευματική μας ανάπτυξη: Νους υγιής εν σώματι υγιεί: αναπτύσσει αρμονικά το σώμα και το πνεύμα. Τέλος, στον κοινωνικοπολιτικό τομέα ο αθλητισμός κοινωνικοποιεί και συνδέει με δεσμούς φιλίας τους ανταγωνιζόμενους, συνηθίζει στην αναγνώριση  της αξίας και του σεβασμού του άλλου. Έτσι οι αθλητές γίνονται πρότυπα που αποτρέπουν τους νέους από τη χρήση βίας και εξαρτησιογόνων ουσιών (π.χ. τσιγάρο, αλκοόλ, ναρκωτικά).

 

  1. 6.               Αν γυρίζατε το χρόνο πίσω και μπορούσατε να αλλάξετε πράγματα στην αθλητική σας πορεία τι θα αλλάζατε;

Με τις προπονητικές γνώσεις που διαθέτω σήμερα θα ευχόμουν να μην είχα τη μεγάλη σωματική επιβάρυνση στην εφηβεία μου, η οποία εν τέλει με οδήγησε στον τραυματισμό μου και τη διακοπή της καριέρας μου.

 

  1. 7.               Οι έρευνες μας λένε ότι τα περισσότερα παιδιά εγκαταλείπουν τον αθλητισμό στην περίοδο της εφηβείας. Πώς το εξηγείτε; Τι θα προτείνατε, ώστε αυτό να αλλάξει;

Συνήθως οι έφηβοι λίγο πριν τα 18 εγκαταλείπουν τον αθλητισμό λόγω σπουδών, επιλογών κοινωνικής ζωής. Ιδιαίτερα στον στίβο, οι θυσίες που γίνονται στην κοινωνική ζωή είναι μεγάλες. Γενικά, δεν υπάρχουν κίνητρα επαγγελματικά που θα μπορούσαν να σταματήσουν αυτήν την παραίτηση των εφήβων από τον αθλητισμό.

 

  1. 8.               Άλλο αθλητισμός και άλλο πρωταθλητισμός;

Φυσικά. Ο αθλητισμός είναι η τακτική σωματική άσκηση με σκοπό με σκοπό την ύψιστη σωματική απόδοση ενώ ο πρωταθλητισμός δεν είναι απλώς βγαίνω στην πρώτη θέση αλλά δίνω τον καλύτερο μου εαυτό καθ΄ όλη τη διάρκεια των προπονητικών χρόνων για να βγω  πρώτος. Πολλές φορές λέγοντας πρωταθλητή δηλώνουμε κάποιον που είναι αυτούσιο ταλέντο αλλά η εμπειρία έχει δείξει ότι κανένας δε γίνεται πρωταθλητής χωρίς σκληρή και συστηματική προπόνηση.

 

  1. 9.               Από όλους τους αθλητές που έχετε γνωρίσει στην καριέρα σας ή βλέπετε στο αθλητικό στερέωμα  υπάρχει κάποιος/-α που είναι αθλητής-πρότυπο για σας και ποιος λόγους;

Έχω γνωρίσει πολλούς αθλητές παγκόσμιας εμβέλειας που είχαν καλύτερη εξέλιξη από μένα λόγω του τραυματισμού μου. Δε θα μείνω σε έναν, καθώς είναι πολλοί οι αθλητές- πρότυπα που με τη στάση τους αποτελούν πρότυπα σωματικής και ψυχικής δύναμης θυσιάζοντας χρόνο από την προσωπική τους ζωή και κάποιες φορές με δική τους οικονομική επιβάρυνση.

 

  1. 10.            Ποια θα ήταν η πρότασή σας, για τους νέους σήμερα; Πώς θα μπορούσε η Πολιτεία να ενισχύσει την προώθηση του αθλητισμού;

Η παρότρυνσή μου είναι να ασχοληθούν όλοι με τον αθλητισμό γιατί είναι υγεία. Η πολιτεία πρέπει να δίνει κίνητρα κοινωνικά, οικονομικά. Επίσης, πρέπει να φροντίσει να αυξηθούν οι δαπάνες  για ατην ενασχόληση των παιδιών με τον αθλητισμό είτε με προγράμματα είτε με συλλόγους που παρουσιάζουν έργο και δεν ασχολούνται με τον επαγγελματικό αθλητισμό.

 

                                              ΟΙ ΑΘΛΗΤΙΚΟΓΡΑΦΟΙ ΤΟΥ 5ου  ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ

Τερζίδης Θέμης

Χατζάτογλου Παντελής

Παπαδόπουλος Νίκος

Κεραμάρης Γιώργος

1 Σχόλιο

  1. Πολυ ωραία συνέντευξη! Κι εγω με τη σειρα μου ρωτω τους συντάκτες και μαθητές του 5ου «πως νιωθετε που μια αθλητρια με διακρισεις και μεγαλες επιδόσεις ειναι καθηγήτριά σας και σας κανει μάθημα?»

Υποβολή απάντησης