Γιατί οι μαθητές δεν έχουν καλές επιδόσεις στα μαθήματα;

αρχείο λήψης

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ν. Λογοτεχνίας διαβάσαμε τον «κακό μαθητή» του Ανδρέα Λασκαράτου και προβληματιστήκαμε για  τους λόγους για τους οποίους οι μαθητές γίνονται «κακοί μαθητές» και δεν έχουν καλές επιδόσεις στα μαθήματα. Σας παρουσιάζουμε ορισμένες ενδεικτικές απαντήσεις των μαθητών.

Της Κωνσταντίνας Καλαμπάκα, Γ4

Αρκετοί μαθητές δεν έχουν καλές επιδόσεις στα μαθήματά τους και τις περισσότερες φορές αυτό αποδίδεται είτε σε αδιαφορία είτε σε αδυναμία στα συγκεκριμένα μαθήματα. Συχνά, όμως, οφείλεται και σε άλλους λόγους, όπως δυσκολία να προσαρμοστεί στο περιβάλλον και τους κανόνες της τάξης. Υπάρχουν και μαθητές που δεν διαβάζουν, επειδή θεωρούν ότι δεν θα τους ωφελήσει στο μέλλον και άλλοι που μπορεί να αισθάνονται ντροπή απέναντι στους συμμαθητές και τους καθηγητές τους ή να έχουν έλλειψη αυτοπεποίθησης και να μη θέλουν να συμμετέχουν στο μάθημα. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φταίει το οικογενειακό τους περιβάλλον που τους πιέζει για υψηλή βαθμολογία ή και άλλοι που αδιαφορούν τελείως. Τέλος, ο τρόπος διδασκαλίας των καθηγητών αλλά και η συμπεριφορά τους μπορεί να τους επηρεάσει αρνητικά.

Του Γιώργου Αμάλλου, Γ4

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τις χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στα μαθήματά τους. Πρώτα, μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιου βαθμού δυσκολίες στο συγκεκριμένο μάθημα και γι’ αυτόν τον λόγο δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν σωστά. Μια λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι η καλύτερη κατανόηση της ύλης του μαθήματος, κι αν υπάρχει ανάγκη, η παροχή βοήθειας με επιπρόσθετα μαθήματα. Ένας άλλος λόγος για τις χαμηλές επιδόσεις είναι η έλλειψη ενδιαφέροντος από την πλευρά του μαθητή, ο οποίος δεν θέλει να παρακολουθήσει την παράδοση του μαθήματος και πολλές φορές αγνοεί τον καθηγητή. Αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με δυο τρόπους. Πρώτα χρειάζεται ο μαθητής να αντιληφθεί τις συνέπειες της συμπεριφοράς του στη μελλοντική του ζωή και να δράσει ανάλογα. Τέλος μπορεί ο καθηγητής να κάνει πιο ενδιαφέρον το μάθημα μέσω χρήσης του διαδικτύου καθώς υπάρχουν άπειρα εκπαιδευτικά βίντεο που βοηθάνε στην καλύτερη κατανόηση του μαθήματος εμπλουτίζοντας το.

Του Μιχάλη Χριστοφορίδη, Γ4

Οι μαθητές δεν έχουν καλές επιδόσεις στα μαθήματά τους, γιατί μεγάλο ρόλο παίζει και η ψυχολογία τους, το τι περνάνε στο σπίτι και το πώς το αποδέχονται ψυχολογικά. Επίσης εξαρτάται και από το αν ο καθηγητής κάνει ενδιαφέρον το μάθημα ώστε  να δώσει το κίνητρο στον μαθητή να μελετά. Τις περισσότερες φορές όμως μόνο ενδιαφέρον δεν κάνουν το μάθημα, αλλά κρίνουν τους μαθητές για την επίδοσή τους ή τη συμπεριφορά τους με αποτέλεσμα οι μαθητές να μη θέλουν να διαβάσουν ή να μην έχουν τη δύναμη να ακούνε να τους κακολογούν οι καθηγητές. Επιπρόσθετα, ένας άλλος λόγος κακής επίδοσης είναι η ψυχολογία του μαθητή όταν δεν έχει παρέα και υπάρχουν άτομα που τον κοροϊδεύουν. Τέλος και το πιο σημαντικό είναι να έχουν ταλέντα σε ένα άλλο τομέα εκτός από τα μαθήματα και να μην μπορεί να τα αναπτύξει ο μαθητής και να τον θεωρούν οι άλλοι «ως το κακό παιδί» που κάθεται στο τελευταίο θρανίο και να τον διαχωρίζουν οι καθηγητές.

Της Σέβης Μαστή, Γ4

Τα τελευταία χρόνια η επίδοση των μαθητών στα σχολεία όσο πάει και γίνεται χειρότερη. Σίγουρα υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τους μαθητές και την επίδοσή τους στα μαθήματα.

Τις περισσότερες φορές ο κύριος λόγος που οι μαθητές δεν θέλουν να διαβάσουν είναι η βαρεμάρα. Αλλά αυτό δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Λόγω της τεχνολογίας και της αύξησης των υποχρεώσεων οι ψυχικές ασθένειες σε μικρές ηλικίες είναι σημαντικά πολλές και η κυριότερη από αυτές είναι η κατάθλιψη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μην έχουν κίνητρο για τίποτε μέσα στην ημέρα τους και ό, τι κάνουν το κάνουν διότι είναι αναγκασμένοι.

Επιπλέον με την ανάπτυξη της τεχνολογίας ο χρόνος που βρίσκονται οι μαθητές μπροστά σε μια οθόνη καθημερινά είναι υπερβολικά πολύς και αυτό έχει ως συνέπεια την εξάρτηση και τη δημιουργία προβλημάτων υγείας. Είναι γνωστό πως αν ο εγκέφαλος συνηθίσει να βλέπει  ώρες την ημέρα μια οθόνη θα μάθει να ψυχαγωγείται από αυτά και τίποτε άλλο. Οι οθόνες έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν προβλήματα στον τρόπο σκέψης, όπως διάσπαση προσοχής, με αποτέλεσμα ο μαθητής να μην μπορεί να καταλάβει και να μάθει.

Άλλος ένας λόγος που οι μαθητές δυσκολεύονται να ακολουθήσουν είναι η έλλειψη χρόνου. Λόγω της ελλιπούς προσπάθειας ορισμένων καθηγητών να διδάξουν και να παραδώσουν μαθήματα τα φροντιστήρια έχουν γίνει καθημερινότητα με αποτέλεσμα όλη η ζωή του μέσου μαθητή να είναι το διάβασμα χωρίς να μένει χρόνος για τον εαυτό τους να ασχοληθούν με κάποιο άθλημα για παράδειγμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα από ένα σημείο και μετά ο μαθητής αυτός να κουραστεί και να μην μπορεί να αποδίδει αποτελεσματικά.

Συνοψίζοντας οι λόγοι για τους οποίους μερικοί μαθητές δεν έχουν καλές επιδόσεις στα μαθήματα είναι πολλοί και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να κρίνουμε εφόσον δεν είμαστε σίγουροι για το τι το προκαλεί.

Σχολιάστε

Top