Είδαμε την εφηβική παράσταση «Μετά το πάρτι»

της Σοφίας Σπάθα Α3

«Μετά το πάρτι» της Μαρίας Ζαβάκου

Από 5/11/24 

Θέατρο Rex- Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»

Είδος θεατρικής παράστασης: Κοινωνικό

Διάρκεια: 60 λεπτά

Σκηνοθεσία: Γιολάντα Μαρκοπούλου

Σκηνικά-Κοστούμια: Αριστοτέλης Καρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου

Κίνηση: Πατρίσια Απέργη

Μουσική-Ηχητικός σχεδιασμός: David Blouin

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Δραματολόγος παράστασης: Ειρήνη Μουντράκη

Βοηθός σκηνοθέτριας: Στέλλα Παπακωνσταντίνου

Βοηθός σκηνογράφων-ενδυματολόγων: Αφροδίτη Ψυχούλη

Παίζουν οι: Ασημίνα Αναστασοπούλου, Θεμιστοκλής Μαλεσάγκος, Μιχαήλ Μελίσσης, Ελένη Μιχαηλίδου, Βιβή Φωτοπούλου

Υπόθεση: Η παράσταση «Μετά το πάρτι» παρουσιάζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η νέα γενιά. Τα social media, τα «likes»,  η ανωνυμία, η παραβίαση της ιδιωτικότητας αλλά και τα δικαιώματα στο διαδίκτυο, ο σχολικός εκφοβισμός και η αντιμετώπιση του φαινομένου της βίας είναι κάποια από τα θέματα που θίγει η παράσταση. Κι όμως όλα αρχίζουν από ένα εφηβικό πάρτυ και μία παρέα πέντε παιδιών που έρχονται αντιμέτωποι με τις προκλήσεις του διαδικτύου.

 

Τον Νοέμβριο, κάποιοι μαθητές από την Α’ Λυκείου παρακολουθήσαμε την θεατρική παράσταση «Μετά το πάρτι» και μετά από την παράσταση συζητήσαμε για τον Διαδικτυακό εκφοβισμό και για το κατά πόσο προσέγγισε αυτό το θέμα η συγκεκριμένη παράσταση.

Οι ηθοποιοί, οι κινήσεις των σωμάτων τους, η απεικόνιση ενός video game, ενός πραγματικού- φανταστικού κόσμου, ο φωτισμός και η επιλογή τραγουδιών ήταν κάποια από τα στοιχεία της παράστασης που εντυπωσίασαν όλους τους μαθητές. Πιο συγκεκριμένα, η επιλογή λίγων αντικειμένων να βρίσκονται πάνω στη σκηνή και το παιχνίδι με τις συνεχόμενες αλλαγές του φωτισμού, τις χορευτικές κινήσεις των ηθοποιών και την ένταση του ήχου, μας ενθουσίασε και μας κρατούσε συνέχεια σε εγρήγορση για το τι θα γίνει στη συνέχεια. Μάλιστα, η προσπάθεια να θίξουν τόσα πολλά και σημαντικά θέματα για τον κόσμου του Διαδικτύου μέσα σε μόλις εξήντα λεπτά που διήρκησε η παράσταση ήταν εντυπωσιακή.

  Υπήρχαν και ορισμένα σημεία της παράστασης τα οποία προβλημάτισαν κάποιους μαθητές. Ένα παράδειγμα αποτελούν οι επαναλήψεις ορισμένων σκηνών. Πολλοί από εμάς αναρωτηθήκαμε γιατί να γίνουν οι συγκεκριμένες επαναλήψεις αλλά στη συζήτηση που έγινε μετά το τέλος της παράστασης μας εξήγησαν τον λόγο ύπαρξής τους. Ακόμη, το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούσαν οι ηθοποιοί σε πολλές σκηνές θεωρήθηκε υπερβολικό και όχι τόσο κοντά στον τρόπο ομιλίας των εφήβων. Τέλος, η απότομη μετάβαση από τη μία σκηνή στην άλλη αλλά κυρίως το απότομο τέλος ήταν αυτό που δεν άρεσε τόσο σε αρκετούς μαθητές. Περιμέναμε  ένα διαφορετικό τέλος και μία πιο ομαλή μετάβαση από τη μία σκηνή στην άλλη, όπου να εξηγούνται κάποια βασικά στοιχεία. Είναι όμως κατανοητό ότι πρόκειται για μία θεατρική παράσταση και υπάρχουν ορισμένες θεατρικές συμβάσεις που δεν επιτρέπουν την λεπτομερή ανάλυση όλων των θεμάτων ειδικά σε ένα αρκετά μικρό χρονικό διάστημα.

Κλείνοντας, το να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Μετά το πάρτι» ήταν σίγουρα μία ιδιαίτερη και ενδιαφέρουσα εμπειρία κατά την οποία και εμείς οι μαθητές καταφέραμε να δούμε του εαυτούς μας μέσα από αυτή αλλά και οι καθηγητές ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο των εφήβων.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης