Ένα project εισιτήριο για τον «κόσμο της Βούλας Μασούρα»…

ΜΑΣΟΥΡΑ

Ένα όμορφο ταξίδι στον «κόσμο της Βούλας Μασούρα» που φιλοξενήθηκε στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ, πραγματοποίησαν μαθητές της  Β΄Τάξης του σχολείου μας την Τετάρτη 28/01/2016 στο πλαίσιο του μαθήματος  project με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. Κορδάτου Αθηνά, καθηγήτρια καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιό μας.

Λίγα λόγια για την καλλιτέχνιδα

Η Βούλα Μασούρα γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1936 και σπούδασε γραφικές τέχνες και ζωγραφική στο Krefeld της Γερμανίας κοντά στους καθηγητές G. Muche, I. Mitschelich- ιδρυτές και συνεχιστές του πνεύµατος του Bauhaus -  και στο Salzburg της Αυστρίας με τον H. Trokes.

1960 – 1964: Εργάζεται στην Αθήνα ως γραφίστας και Illustrator με διαφημιστικές εταιρίες, εφημερίδες, περιοδικά.

1964 – 1979: Αφιερώνεται στη ζωγραφική και σε κατασκευές – assemblages.
1980 – 1990: Τα έργα της κινούνται στο χώρο της Textile – Art, χρησιμοποιώντας κυρίως φυτικές ίνες και ακρυλικά.

1990 – 1996: Δημιουργία της σειράς έργων με γενικό τίτλο “ΛΑΒΑΡΑ”. Βασικό υλικό το πισσόχαρτο.
Από το 1997 Αρχίζει η σειρά έργων “ΦΘΟΡΑ – ΜΝΗΜΕΣ” και “ΛΗΘΗΣ ΑΝΑΙΡΕΣΗ”.

prosklisi_massoura_2015_-01

Στο Τελλόγλειο φιλοξενήθηκε η έκθεση της Βούλας  Μασούρα (27/11/15 – 31/01/2016), μια έκθεση που καλύπτει τις διαδρομές της καλλιτέχνιδας  ανά τα χρόνια και παρουσιάζει έργα ουσιαστικής μα και μοναδικής κληρονομιάς. Δημιουργήματα από γιούτη, σιζάλ, λινάρι, μαλλί, κάνναβη, χόρτο, φυτικές ίνες πισσόχαρτο, ακρυλικές ίνες  καθώς και αλλοιωμένους  λευκούς  καμβάδες με μπογιές, ακρυλικά και κερί προτού «φυτευτούν» στη γη. Έργα textile art, «χωροϋφαντικής», όπου υφαντική και φύση, γήινα, ταπεινά και καθημερινά υλικά, μετατρέπονται σε υψηλής αισθητικής και σπάνιας τεχνικής αρτιότητας εικαστική εικόνα, «γλυπτική» στον χώρο.

Η έκθεση αναπτύσσεται σε τρεις ενότητες, αντιπροσωπευτικές της καλλιτεχνικής διαδρομής της Βούλας Μασούρα:

1) Μεταμόρφωση της ύλης (1980-1990). Ολοκληρώνοντας τις σπουδές της στη ζωγραφική, η Βούλα Μασούρα μεταπήδησε, ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ΄70 στην υφαντική, παγιώνοντας ένα δικό της προσωπικό ύφος,  στο οποίο δανείζεται στοιχεία της πλαστικής και τις εκφραστικές αξίες του χρώματος από τη ζωγραφική. Τα έργα της κινούνται σε τρεις διαστάσεις. Στην ενότητα αυτή ξεχωρίζουν «οι τέσσερις εποχές», έργα διπλά,  σε δύο επίπεδα, που απεικονίζουν με μοναδικό τρόπο, παίζοντας με τα υλικά και τα ανάλογα χρώματα κάθε φορά, τις τέσσερις εποχές του χρόνου.

2) Λάβαρα (1990-1996). Αφετηρία της έμπνευσής της αποτέλεσε η επίσκεψή της στην Πύλη της Αμμοχώστου στη Λευκωσία, την οποία φαντάστηκε γεμάτη λάβαρα, όπως αυτό του Μεγάλου Κωνσταντίνου. Τα «Λάβαρά» της δεν περιορίζονται στη χριστιανική τους αναφορά, αντιθέτως καθίστανται σύμβολα παγκόσμια και διαχρονικά, μνημειακά και ταυτόχρονα ιερατικά.

3) Φθορά-μνήμες & Λήθης αναίρεση (1997 και εξής). Τα ύστερα έργα της καλλιτέχνιδας φέρουν πάνω τους την ομορφιά των αρχαίων ερειπίων. Βασικό υλικό της δημιουργού είναι ο άλλοτε καινούργιος, λευκός καμβάς, ο οποίος έχει σκοπίμως αλλοιωθεί με μπογιές, ακρυλικά και κερί, για να θαφτεί ή καλύτερα φυτευτεί στη συνέχεια  μέσα στη γη. Στη συνέχεια, τα ξεθάβει και οι φθορές, οι ρωγμές και οι κηλίδες κάνουν την εμφάνισή τους πάνω στο σκισμένο ύφασμα, αποτυπώνοντας τη σφραγίδα του χρόνου. Αναμνήσεις και υπολείμματα μιας άγνωστης γλώσσας που ο καθένας καλείται να αποκρυπτογραφήσει και να ερμηνεύσει με τον δικό του τρόπο.

ΜΑΣΟΥΡΑ 1

Η εκπαιδευτική επίσκεψη που συνοδεύτηκε από περιήγηση και ξενάγηση στα εκθέματα εντυπωσίασε ιδιαίτερα τους μαθητές και τους μύησε σε έναν μοναδικό κόσμο τέχνης…

                                                                                                                                  Δουλαβέρης Νικόλαος, μαθητής της Β΄Τάξης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης