Archive for: Απριλίου 2016

Αθλητισμός στην Αλεξάνδρεια

του Κωνσταντίνου Μανίκα, μαθητή της Β” τάξης

    Στην πόλη  μας, την Αλεξάνδρεια, υπάρχουν ποικίλοι τρόποι  άθλησης,  κατάλληλοι για κάθε ηλικία και κάθε γούστο. Ο δήμος, οι μαθητές αλλά και οι πολίτες συμμετέχουν ενεργά στις αθλητικές δραστηριότητες είτε μέσα από ομάδες είτε ατομικά. Μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ, τένις , στίβος , κολύμβηση, καράτε, πάλη είναι μερικές από τις αθλητικές δραστηριότητες που προσφέρονται στην πόλη μας.

    Ο δήμος Αλεξάνδρειας διαθέτει αθλητικές εγκαταστάσεις όπου διεξάγονται ποδοσφαιρικοί αγώνες, καθώς και τα αθλήματα του στίβου. Στον ίδιο χώρο στεγάζεται κλειστό γυμναστήριο -το γυμναστήριο Αλκέτα- στο οποίο γίνονται προπονήσεις για μπάσκετ και βόλεϊ. Επίσης, στο Αμφιθέατρο υπάρχει ανοιχτό κολυμβητήριο που λειτουργεί δυστυχώς μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Εκεί βρίσκονται και γήπεδα τένις και μπάσκετ, καθώς και αθλητικά πάρκα, τα οποία είναι ανοιχτά 24 ώρες . Τα Γυμνάσια της πόλης διαθέτουν κλειστά γυμναστήρια για όλες τις δραστηριότητες των μαθητών. Τέλος, το κενό συμπληρώνεται με γυμναστήρια και γήπεδα 5×5, όπως και με ιδιωτικές σχολές χορού και σχολές διάφορων ειδών πάλης.

   Ο δήμος μας διαθέτει αρκετά καλές αθλητικές υποδομές και με την ενεργή συμμετοχή των πολιτών η κατάσταση σίγουρα θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον .Άλλωστε ο αθλητισμός είναι ο καλύτερος τρόπος να κάνουμε τη ζωή μας λιγότερο αγχώδη και ανθυγιεινή.

Ας μιλήσουμε με επιχειρήματα

της Μελπομένης Ματράκα μαθήτρια της Γ΄τάξης

    Ίσως δεν θα ήταν υπερβολικό να πούμε ότι η αντιλογία αποτελεί ένα από τα θεμελιώδη συστατικά του πολιτισμού μας.

    Από την αρχαιότητα ακόμη η Ρητορική συγκαταλεγόταν στα τρία πρώτα μαθήματα κλασσικής παιδείας μαζί με τη Γραμματική και τη Λογική. Στους αρχαίους Έλληνες η Ρητορική χρησίμευε για να τους προετοιμάσει κατάλληλα, ώστε να μπορούν να ασχοληθούν με τα κοινά καθώς δίδασκε ευγλωττία, συλλογισμούς και επιχειρήματα. Αντίθετα με την κοινή πεποίθηση, η ευγλωττία,  πέρα από ταλέντο, είναι ένα αγαθό που μπορεί κανείς να το αποκτήσει εύκολα, αρκεί να επιθυμεί να το καλλιεργήσει. Αναμφισβήτητα, είναι ένα εργαλείο χρήσιμο, εκφραστικό που συχνά αποδεικνύεται πανίσχυρο.

     Με αυτή τη σκέψη οργανώθηκε η ομάδα επιχειρηματολογίας στο σχολείο μας. Γιατί η ρητορική τέχνη δεν εξαντλείται στο χώρο των δικαστηρίων ή της πολιτικής, αλλά μας βοηθά να διατυπώσουμε ξεκάθαρα και πειστικά τις απόψεις μας, να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας, να αποκτήσουμε κύρος και σεβασμό, να μην χειραγωγούμαστε από κάθε είδους λαϊκισμούς και δημαγωγούς ή έστω να εμπλουτίσουμε τις ιδέες και την έκφρασή μας στις σχολικές εκθέσεις!

        Ως μαθητές Γυμνασίου μαθαίνουμε να παρατηρούμε τον εαυτό μας και το περιβάλλον μας. Αυτή η εξέταση μας βοηθά να αυτοπροσδιοριστούμε και να τοποθετηθούμε σε αυτό που λέγεται Ζωή. Τα μέσα που διαθέτουμε είναι το Αίσθημα, η Σκέψη, το Συναίσθημα και ο Λόγος. Ο Λόγος είναι ο κυριότερος τρόπος έκφρασης του ανθρώπου, άρα και ο πιο σημαντικός. Είναι σπουδαίο να εκφράζει κανείς προφορικά τις σκέψεις του άνετα και όμορφα καλύπτοντας την ανάγκη του ανθρώπου για επικοινωνία, με σκοπό τη διάδοση ιδεών και πληροφοριών, την εμψύχωση, τη διαπαιδαγώγηση και την ψυχαγωγία.

    Ερευνώντας τις διαφορετικές λειτουργίες της γλώσσας (όσο κι αν αυτές διαπλέκονται στον λόγο): τη γλώσσα που πληροφορεί τον δέκτη και τη γλώσσα που επηρεάζει τον δέκτη, δηλαδή τη γλώσσα που υπηρετεί (με επιχειρήματα και τεκμήρια) την υποστήριξη μιας επίμαχης θέσης με απώτερο στόχο τη μεταβολή της γνώμης, της συναισθηματικής στάσης και της συμπεριφοράς του αποδέκτη (= του αντίπαλου συνομιλητή) απέναντι στο υπό συζήτηση πρόβλημα κατανοούμε πόσο μεγάλη σημασία έχει για την καθημερινότητά μας η επιχειρηματολογία. Είναι απαραίτητη όχι μόνο για την ορθή διατύπωση των απόψεών μας αλλά και ως εργαλείο για κριτική σκέψη και αξιολόγηση των πεποιθήσεων και πρακτικών άλλων ανθρώπων και παραγόντων (π.χ. πολιτικών, διαφημιστών, δημοσιογράφων κ.α.)

   Η χρήση επιχειρημάτων μας βοηθά να εκτιμήσουμε ποιες θέσεις είναι ορθότερες από άλλες ή πιο σημαντικές. όταν διερευνούμε  λογικές αιτίες, μπορούμε να απαλλαγούμε από προκαταλήψεις και από προκατασκευασμένες ιδέες. όταν στηρίζουμε τις θέσεις μας με ισχυρά επιχειρήματα, κατορθώνουμε να δείξουμε στους άλλους την ορθότητα των πεποιθήσεών μας και να υπερασπίσουμε τις απόψεις μας από τυχόν αντιρρήσεις. Τέλος, όταν σχεδιάζουμε  με λογική σειρά και καθαρότητα τις σκέψεις μας, μπορούμε να αποφασίζουμε ποιες πληροφορίες είναι πράγματι χρήσιμες και πώς να τις χρησιμοποιούμε για την υποστήριξη των θέσεών μας. Διαμέσου της επιχειρηματολογίας μπορούμε να αναγνωρίσουμε αντιφάσεις ή ασυνέπειες – τόσο στις δικές μας πεποιθήσεις όσο και στων άλλων- και να προσπαθήσουμε να τις αποφύγουμε.

    Όλα τα παραπάνω αποτελούν σαφώς μία μεγάλη και κοπιώδη πρόκληση για όλους μας. Μία καλή ευκαιρία να δοκιμαστούμε σε όσα μάθαμε θα αποτελέσει η συμμετοχή μας στους αγώνες επιχειρηματολογίας (αντιλογίας) που θα διεξαχθούν στη Θεσσαλονίκη στις 19 Μαρτίου. Η διοργάνωση αγώνων επιχειρηματολογίας (αντιλογίας) αποσκοπεί ακριβώς στην προώθηση και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των νέων, δίνοντας σε μας την ευκαιρία να διαγωνιστούμε μέσα σε ένα αυστηρά καθορισμένο πλαίσιο κανόνων. Οι κανόνες μας επιτρέπουν να αναπτύξουμε τις ικανότητές μας στη λογική διάρθρωση των επιχειρημάτων, την πειθαρχημένη συνεργασία με τους συμπαίκτες μας και την με σεβασμό και κατανόηση κριτική των θέσεων της αντίπαλης ομάδας.

        Ίσως μια νέα γενιά με μεγαλύτερη ανεκτικότητα και περισσότερα επιχειρήματα να είναι αυτό που περισσότερο χρειάζεται ο τόπος μας πλέον!

Οικολογικοί προβληματισμοί-Προβλήματα στο «σπίτι» μας

Γράφουν οι Έλενα Σιταρίδου, Κυριακή Στεφανίδου, Τόζιου Ευαγγελία μαθήτριες της Γ τάξης

   Ο άνθρωπος χρειάζεται την επαφή με το φυσικό περιβάλλον με τον ίδιο τρόπο που η επαφή με τους άλλους ανθρώπους είναι απαραίτητη για την ανάπτυξή του. Η επαφή με το φυσικό περιβάλλον βοηθά, ώστε το άγχος να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα και γενικότερα επιδρά καταλυτικά στην υιοθέτηση μιας περιβαλλοντικά υπεύθυνης συμπεριφοράς. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι οι ανθρώπινες δραστηριότητες επιβαρύνουν με ρύπους τα φυσικά οικοσυστήματα που με τη σειρά τους ευθύνονται για τις διαταραχές λειτουργιών της βιόσφαιρας και οδηγούν σε μία οικολογική κρίση.

   Στα περιβαλλοντικά προβλήματα συγκαταλέγονται η κλιματική αλλαγή, η τρύπα του όζοντος, η αποψίλωση των δασών, η ερημοποίηση, η εξαφάνιση βιολογικών ειδών, η όξινη βροχή κ.λπ. . Τα οικολογικά προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται κυρίως μετά τη βιομηχανική επανάσταση, ενώ υπάρχουν διαφορετικές αντιλήψεις σχετικά με τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισής τους.

Η πόλη μας δεν είναι εκτός της σφαίρας της οικολογικής κρίσης και παρακάτω παρουσιάζουμε σύντομα μερικά σημαντικά προβλήματα της ευρύτερης περιοχής της Αλεξάνδρειας.

α) Η παράνομη θήρευση είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστεί  και συγκεκριμένα στο Δέλτα του ποταμού Αξιού και του Αλιάκμονα. Παρόλο, που οι αρχές  έχουν πάρει ορισμένα μέτρα προκειμένου να διαφυλάξουν την ισορροπία της πανίδας, η κατάσταση  δεν έχει βελτιωθεί και παρατηρούνται πάρα πολλά επεισόδια παράνομης θήρευσης. Η περιοχή του Δέλτα και οι περιοχές  γύρω από τις όχθες του ποταμού αποτελούν σημαντικό βιότοπο  υδρόβιων πτηνών,  όπως είναι οι ερωδιοί, χαλκόκοτες, νεροχελίδονα κ.α.. Ειδικότερα, κατά τις μεταναστευτικές περιόδους, τα είδη πουλιών υπερβαίνουν τα διακόσια και μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται σπάνια αρπακτικά, όπως ο θαλασσαετός. Η λαθροθηρία, όμως,  έχει ως αποτέλεσμα  τη μείωση του αριθμού των ζώων που ζουν στην περιοχή αυτή και ορισμένα σπάνια είδη τείνουν να εξαφανίστουνν, όπως για παράδειγμα ο αργυροπελεκάνος. Αυτό θα έχει τρομερές συνέπειες: η  τροφική αλυσίδα θα σπάσει και πολλά ζώα θα εγκαταλείψουν τον συγκεκριμένο βιότοπο. Μέσα από δημοσκοπήσεις  που έχουν πραγματοποιηθεί, έχει διαπιστωθεί ότι πολλοί  δεν γνωρίζουν πως ο Αξιός έχει κηρυχθεί Εθνικό Πάρκο ή δεν γνωρίζουν το πλούτο της ορνιθοπανίδας της περιοχής.

β) Η τάφρος του 66 κατασκευάστηκε το 1935, όταν αποξηράνθηκε η λίμνη των Γιαννιτσών ,με σκοπό να συγκεντρώνει τα πλεονάζοντα επιφανειακά νερά της λεκάνης από την Πέλλα και την Ημαθία και να αρδεύει τις παρόχθιες  γεωργικές εκτάσεις. Αυτό το αποστραγγιστικό κανάλι του κάμπου της Βέροιας  που έχει δημιουργηθεί για να «προστατεύει» την Ημαθία  από τις χειμερινές πλημμύρες , έχει γίνει  μια από τις μεγαλύτερες πηγές ρύπανσης  του Θερμαϊκού, που οι αιτίες φαίνεται να είναι οι εξής: Στον ποταμό και συγκεκριμένα με την τάφρο 66 συνορεύουν ανενεργές χωματερές. Επιπρόσθετα, στη περιοχή συναντάται ανεξέλεγκτη  βιομηχανική δραστηριότητα  και τα περισσότερα χωριά της περιοχής αφήνουν τα λύματα τους ανεπεξέργαστα στην τάφρο, καθώς δεν είναι συνδεδεμένα με βιολογικό καθαρισμό. Δίκαια, λοιπόν, η τάφρος 66 μπορεί να θεωρηθεί ως  «Δηλητήριο στην καρδιά  της Ημαθίας». Εξαιτίας της ανευθυνότητας  των ανθρώπινων παραποτάμιων δραστηριοτήτων και των βιομηχανιών απειλείται η χλωρίδα και η πανίδα της τάφρου, καθώς και του ποταμού Αλιάκμονα. Γεωργικά και βιομηχανικά λύματα καταλήγουν ακατέργαστα στην τάφρο και δια μέσου αυτής στον ποταμό Αλιάκμονα.Η δυσοσμία και τα νεκρά ψάρια, είναι ενδεικτικά της περιβαλλοντικής καταστροφής ενώ το πρόβλημα εντείνεται τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες που η δραστηριότητα των βιομηχανιών αυξάνεται. Οι αρμόδιοι φορείς ξέρουν ποιες εταιρίες είναι υπεύθυνες  για την διοχέτευση των ρύπων και τα τελευταία χρόνια έχουν επιβληθεί πρόστιμα. Παρόλα αυτά, οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης παραδέχονται ότι  δεν έχει ληφθεί  κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.

γ) Λιπάσματα- Φυτοφάρμακα: Η περιοχή γύρω από τον Αλιάκμονα καλλιεργείται εντατικά με αποτέλεσμα να γίνεται χρήση λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων. Ένα μεγάλο μέρος αυτών των ουσιών καταλήγει στο ποτάμι με την άρδευση ή τις βροχές. Οι συγκεντρώσεις κάποιων επικίνδυνων ουσιών στο νερό του ποταμού είναι πάνω από τα επιτρεπτά όρια.

   Ο τόπος μας είναι μια περιοχή που εμφανίζει αρκετά περιβαλλοντικά προβλήματα που όμως μπορούμε και πρέπει να βρούμε τρόπους  μείωσης ή και εξάλειψή τους. Όλοι πρέπει να προσπαθούμε να μην επιβαρύνουμε το περιβάλλον, ώστε να προστατεύουμε τη φύση γύρω μας .

Ερυθρά(Κόκκινη) Παλίρροια

   Ερυθρά παλίρροια είναι η κοινή ονομασία ενός φαινομένου γνωστού ως άνθιση φυτοπλαγκτόν όταν αυτή προκαλείται από μερικά είδη δινομαστιγωτών (υδρόβιοι μικροοργανισμοί) οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν την πλευστότητά τους και να σχηματίζουν πυκνές, εμφανείς κηλίδες κοκκινωπού έως καφετί χρώματος, κοντά στην υδάτινη επιφάνεια. Η ερυθρές παλίρροιες είναι φαινόμενα ταχείας συσσώρευσης φυτοπλαγκτόν, των αλμυρών, γλυκών και μικτών νερών, με αποτέλεσμα τον χρωματισμό των επιφανειακών νερών. Συνήθως συμβαίνει σε παράκτιες περιοχές και δεν σχετίζονται άμεσα με την παλιρροϊκή κίνηση των νερών και ως εκ τούτου οι επιστήμονες προτιμούν να χρησιμοποιούν τον όρο άνθιση φυτοπλαγκτόν έναντι του όρου ερυθρά παλίρροια.
   Σε περιπτώσεις ερυθρών παλιρροιών (και στις ελληνικές θάλασσες) παρατηρήθηκε παραγωγή βιοτοξινών, εξάντληση του διαλυμένου στο νερό οξυγόνου, έντονη δυσοσμία και  περιγράφονται ως επιβλαβείς ανθίσεις φυτοπλαγκτόν γιατί  σχετίζονται με τη θνησιμότητα της ιχθυοπανίδας, πελαγικής και παράκτιας, της ορνιθοπανίδας και άλλων οργανισμών.
    Όπως αναφέρουν οι αρμόδιοι επιστήμονες, το φαινόμενο της «ερυθράς παλίρροιας» εμφανίζεται εδώ και πολλά χρόνια στο Θερμαϊκό Κόλπο, συνήθως δύο φορές το χρόνο (άνοιξη- φθινόπωρο) και «κρατάει» μία εβδομάδα με δέκα μέρες. Κύρια αιτία του φαινομένου θεωρείται η χρήση λιπασμάτων στις γεωργικές καλλιέργειες, που διαλυόμενα στο νερό της βροχής, διοχετεύονται στα κανάλια και στην συνέχεια με τα νερά των ποταμών στη θάλασσα. Οι οικονομικές επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα, όπως τα αλιεύματα και κυρίως οι μυδοκαλλιέργειες είναι τεράστιες.
Η παραλία της Θεσσαλονίκης κατά την περίοδο της φετινής «κόκκινης παλίρροιας».

Μια διαφορετική προσέγγιση των «πιτσιρίκων» του Δ. Ψαθά

Γράφουν οι  Κυριαζής Χαριτόπουλος,  Στέφανος Χαμαλίδης, Μάρκος Χατζηλεμονιάς, Ιωάννα  Ψυχογιού, Μάγδα Τόκα, Μαριλένα Τράκα, Νικολέτα Τασιοπούλου, Διονύσης Τσαρούχας, Δημήτρηςς Χατζόπουλος, Γρηγόρης Τριανταφύλλου, μαθητές της Α” τάξης  
   Στο Γυμνάσιο ήρθαμε όλοι γεμάτοι αρκετή περιέργεια και λίγη αγωνία. Είχαμε βέβαια και (πάρα)πληροφόρηση από μεγαλύτερα αδέρφια, φίλους κλπ. αλλά η προσωπική μας εμπειρία έλυσε κάθε μας απορία! Κάθε καθηγητής με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, ιδιοτροπίες, απαιτήσεις αλλά και χαρίσματα! Αντίστοιχα και κάθε μάθημα μία καινούρια πρόκληση για εμάς, νέες γνώσεις, τύποι, σπαζοκεφαλιές, λίγη βαρεμάρα, και αρκετό (έως πολύ)διάβασμα!
   Τις περισσότερες φορές το μάθημα ακολουθεί συγκεκριμένη πορεία: εξέταση, παράδοση, εξάσκηση, ασκήσεις για το σπίτι! Όχι ότι είναι κακό αυτό, αλλά συχνά σκεφτόμαστε ότι οι εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας, οι διάφορες δραστηριότητες και οι εκδρομές μας οδηγούν στη μάθηση με τρόπο αποτελεσματικότερο και ουσιαστικότερο! Σε ένα μάθημα όπως τα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας τις περισσότερες φορές διαβάζουμε το κείμενο, συζητάμε, σχολιάζουμε, αναλύουμε, απαντάμε ερωτήσεις και τέλος! Συχνά, για εμάς τους εφήβους της εποχής της εικόνας και των ηλεκτρονικών ΜΜΕ η μόνη μας επαφή με τον οργανωμένο γραπτό  λογοτεχνικό λόγο γίνεται μέσω του σχολείου και ειδικότερα μέσω των μαθημάτων της Νεοελληνικής γλώσσας και των Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Μετά από αυτή τη διαπίστωση  και προκειμένου να γνωρίσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά των κύριων γραμματειακών ειδών οργανώθηκε στην τάξη μας μία δραστηριότητα «μεταποίησης» κειμένων!
   Στην πρώτη φάση συζητήσαμε ποιο από τα διδαγμένα κείμενα θα μπορούσαμε να το μετατρέψουμε σε κάποιο άλλο κειμενικό είδος. «Οι πιτσιρίκοι» του Δ. Ψαθά μας φάνηκε αρκετά κατάλληλο για το project μας και ακολούθησε μία σύντομη παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών των γραμματειακών ειδών του άρθρου, του διηγήματος, του ημερολόγιου, της επιστολής και του θεατρικού έργου (γλώσσα που χρησιμοποιείται σε κάθε είδος, ύφος, μορφή, δομή και σκοπός που εξυπηρετούν). Στη συνέχεια, χωριστήκαμε σε ομάδες και εργαστήκαμε ομαδοκεντρικά πειραματιζόμενοι με το διαφορετικό επικοινωνιακό πλαίσιο.
   Η νέα αυτή προσέγγιση μας φάνηκε αρκετά ενδιαφέρουσα και μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τη θεωρία εφαρμόζοντάς την στην πράξη! Το αποτέλεσμα κρίθηκε ικανοποιητικό από όλους τους εμπλεκομένους ενώ ο βιωματικός χαρακτήρας της δραστηριότητας ενεργοποίησε δημιουργικά όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από το μαθησιακό τους προφίλ και τις επιδόσεις τους! Η τάξη μετατράπηκε σε βιωματικό εργαστήρι και όπως λέει ο μεγάλος φιλόσοφος-παιδαγωγός Dewey , «μόνο ό,τι δέχεσαι με τη ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου»!

Τούρτα σοκολάτα

της Αναστασίας Αντωνοπούλου, μαθήτρια της Γ΄τάξης

Να και μία διαφορετική συνταγή τούρτας σοκολάτα. Γευστική και εύκολη!! Καλή επιτυχία και καλή όρεξη!

Υλικά

για το παντεσπάνι

  • 70 γρ. κακάο
  • 250 ml βραστό νερό
  • 440 γρ. ζάχαρη
  • 250 γρ. αλεύρι
  • 1 1/2 κ.γ. σόδα
  • 1 πρέζα αλάτι
  • 260 ml ξυνόγαλο
  • 140 γρ. βούτυρο
  • 3 αυγά
  • 2 βανίλιες

για τη γέμιση-γλάσο

  • 450 γρ. ζάχαρη άχνη
  • 110 γρ. βούτυρο σε θερμοκρασία δωματίου σε κομμάτια
  • 125 γρ. κακάο
  • 250 ml κρέμα γάλακτος
  • 2 βανίλιες
Εκτέλεσηγια το παντεσπάνι

  • Σε ένα μπολ βάζουμε το βραστό νερό, προσθέτουμε το κακάο και ανακατεύουμε με το σύρμα μέχρι να γίνει μια ενιαία μάζα. Αφήνουμε να κρυώσει μέσα στο μπολ μέχρι να τη χρειαστούμε.
  • Στον κάδο του μίξερ με το φτερό χτυπάμε το βούτυρο με τη ζάχαρη για να αφρατέψουν για 10 λεπτά τουλάχιστον και έπειτα προσθέτουμε ένα ένα τα αυγά, ανακατεύοντας καλά πριν την προσθήκη του επόμενου. Όταν γίνουν ένα ομοιογενές μείγμα, προσθέτουμε το μείγμα νερού-κακάου και ανακατεύουμε για ένα με δύο λεπτά ακόμα.
  • Παράλληλα, περνάμε το αλεύρι, τη σόδα, το αλάτι και τις βανίλιες από κόσκινο και έπειτα, τα προσθέτουμε σιγά σιγά στον κάδο του μίξερ σε 3 δόσεις. Ενδιάμεσα, προσθέτουμε και το ξυνόγαλο σε 2 δόσεις.
  • Ξεκινάμε με το 1/3 από το μείγμα του αλευριού, έπειτα το μισό ξυνόγαλο και επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία άλλες δύο φορέςνγια να μην μας «κόψει» το μείγμα και να είναι πιο καλή η ομογενοποίηση των υλικών.
  • Μοιράζουμε το μείγμα σε 2 βουτυρωμένες και «αλευρωμένες» (με κακάο) φόρμες διαμέτρου 25 εκ. και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 για 35-40 λεπτά.
  • Αφαιρούμε από τον φούρνο, αφήνουμε το ταψί για 10 λεπτά, αναποδογυρίζουμε πάνω σε σχάρα και αφήνουμε τα παντεσπάνια μας να κρυώσουν καλά.

για το γλάσο

  • Ανακατεύουμε στο μίξερ με το φτερό την ζάχαρη άχνη με το κακάο και ρίχνουμε το βούτυρο σε κομματάκια στο μίξερ. Προσοχή σε χαμηλή ταχύτητα! Προσθέτουμε τις βανίλιες και σιγά σιγά την κρέμα μέχρι να γίνει ένα γλάσο που να μπορούμε να το απλώσουμε.
  • Διακοσμούμε την τούρτα μας!
Όροι Χρήσης schoolpress.sch.gr | Δήλωση προσβασιμότητας
Top