Archive for: Δεκεμβρίου 2016

Οι καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων εν καιρώ κρίσης

Γράφουν οι Αντώνης Καπετάνιος και Ειρήνη Λαμπροπούλου, μαθητές της Γ΄τάξης

   Σκοπός αυτού του άρθρου είναι μια πρώτη εισαγωγή στην έννοια του (υπερ)καταναλωτισμού και η ερμηνεία/ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας που διενεργήθηκε σε δείγμα 100 μαθητών του 1ου Γυμνασίου και 55 μαθητών του 1ου Γενικού Λυκείου Αλεξάνδρειας.

    Με τον όρο «καταναλωτισμό» αναφερόμαστε στην τάση των ανθρώπων για υπερβολική, μη ορθολογική κατανάλωση αγαθών μέσω της οποίας συχνά προσπαθούν να εξισώσουν την προσωπική τους ευτυχία και ολοκλήρωση με την αγορά υλικών αγαθών. Στις μέρες μας παρατηρείται οι άνθρωποι να τείνουν να αγοράζουν υλικά αγαθά τα οποία τους είναι περιττά και αρκετές φορές άχρηστα. Οι πολίτες-καταναλωτές χαρακτηρίζονται από έντονο πλεονασμό, απληστία και αίσθημα ανικανοποίητου .

   Για τις ανάγκες της έρευνας οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν ανώνυμα ένα ερωτηματολόγιο δεκατριών ερωτήσεων σχετικά με τις καταναλωτικές τους συνήθειες και σας παραθέτουμε τις απαντήσεις ορισμένων εκ των ερωτήσεων.

   Στο γράφημα που ακολουθεί παρουσιάζονται οι απαντήσεις των ερωτηθέντων-μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στο ερώτημα «Σας ευχαριστεί η αγορά υλικών αγαθών;». Παρατηρούμε ότι το 35% των μαθητών Γυμνασίου και το 42% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Πάρα πολύ» ενώ το 45% των μαθητών Γυμνασίου και το 33%  των μαθητών Λυκείου απάντησε «Αρκετά».grafima1

    Στο ερώτημα «Πόσο έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση την συχνότητα με την οποία ψωνίζετε;»  Το 32% των μαθητών Γυμνασίου και το 49% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Αρκετά» ενώ το 36% των μαθητών Γυμνασίου και το 22%  των μαθητών Λυκείου απάντησε «Λίγο».

  grafima2

Στο  γράφημα που ακολουθεί αποτυπώνονται οι απαντήσεις των ερωτηθέντων-μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στο ερώτημα «Θεωρείτε την αγορά αγαθών επιθυμία ή ανάγκη;». Διαπιστώνουμε ότι το 64% των μαθητών Γυμνασίου και το 84% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Επιθυμία», ενώ το 36% των μαθητών Γυμνασίου και το 15%  των μαθητών Λυκείου απάντησε «Ανάγκη».

 grafima5

Στο παρακάτω γράφημα παρουσιάζονται οι απαντήσεις των ερωτηθέντων-μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στο ερώτημα «Ποιοι παράγοντες σας επηρεάζουν / ωθούν στην αγορά αγαθών;». Το 38% των μαθητών Γυμνασίου και το 42% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Διαφημίσεις», ενώ το 44% των μαθητών Γυμνασίου και το 40%  των μαθητών Λυκείου απάντησε «Γνωστοί». Το 18% των μαθητών Γυμνασίου ,αλλά και Λυκείου, απάντησαν «Άλλο».

 grafima6

Στο επόμενο γράφημα παρουσιάζονται οι απαντήσεις των ερωτηθέντων-μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στο ερώτημα «Πώς διαχειρίζεστε το χαρτζιλίκι σας;». Βλέπουμε ότι το 35% των μαθητών Γυμνασίου και το 44% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Ξοδεύω ένα μέρος του ποσού» ,ενώ το 40% των μαθητών Γυμνασίου και το 20% των μαθητών Λυκείου απάντησε «Ξοδεύω ένα μέρος του ποσού και αποταμιεύω το υπόλοιπο».grafima3Στο ερώτημα «Σε τι είδους αγαθά προτιμάτε να ξοδεύετε τα χρήματα σας;». Το 74% των μαθητών Γυμνασίου και το 78% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Ενδύματα και υποδήματα» ,ενώ το 16% των μαθητών Γυμνασίου και το 11%  των μαθητών Λυκείου απάντησε «Ηλεκτρονικά Προϊόντα». Το 10% των μαθητών Γυμνασίου και το 11% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Άλλο».

grafima4

Στο ερώτημα «Θεωρείτε τον εαυτό σας υπερκαταναλωτή;». Το 10% των μαθητών Γυμνασίου και το 9% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Ναι», ενώ το 42% των μαθητών Γυμνασίου και το 36% των μαθητών Λυκείου απάντησε «Ίσως», όπως βλέπουμε παρακάτω. Το 48% των μαθητών Γυμνασίου και το 55% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Όχι».

grafima7

Στο επόμενο γράφημα παρουσιάζονται οι απαντήσεις των ερωτηθέντων-μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στο ερώτημα «Σας έχει τύχει ποτέ να αισθανθείτε τύψεις έπειτα από την αγορά αγαθών;». Το 50% των μαθητών Γυμνασίου και το 33% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Ναι» ενώ το 50% των μαθητών Γυμνασίου και το 67% των μαθητών Λυκείου απάντησαν «Όχι».

grafima8

Συμπέρασμα Έρευνας

Από όλα τα παραπάνω, προκύπτει πως οι καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων ηλικίας 13-15 (μαθητές Γυμνασίου) και 16-18 (μαθητές Λυκείου) δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες διαφορές.Οι περισσότεροι έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση –όπως δηλώνουν- αν και παρατηρείται το γεγονός πως συνεχίζουν να αγοράζουν υλικά αγαθά (ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ, ηλεκτρονικά προϊόντα κτλ) αρκετά συχνά, ωθούμενοι σε αυτή τη συμπεριφορά από τις διαφημίσεις και τα προβαλλόμενα από τα ΜΜΕ πρότυπα.

Εφηβεία και κατάθλιψη

 γράφει η  Ειρήνη Λαμπροπούλου, μαθήτρια της Γ΄γυμνασίου

     Η κατάθλιψη είναι ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας που μπορεί να επηρεάσει άτομα κάθε ηλικίας, συμπεριλαμβανομένων των εφήβων, και αντίθετα με την επικρατούσα αντίληψη, δεν πρόκειται για μια κακή διάθεση ή μια περιστασιακή μελαγχολία που μπορεί να νιώθουμε.

    Η κατάθλιψη χαρακτηρίζεται κυρίως από ένα μόνιμο αίσθημα θλίψης ,απελπισίας και αδιαφορίας για  οτιδήποτε .Η κατάθλιψη εμφανίζεται διαφορετικά στα δύο φίλα κατά την ηλικία της εφηβείας .Τα αγόρια συνήθως παρουσιάζουν επιθετική και αντικοινωνική συμπεριφορά, ενώ τα κορίτσια κλείνονται στον εαυτό τους .Η εφηβική κατάθλιψη είναι πολύ σοβαρή και έτσι αν δεν αντιμετωπιστεί σύντομα μπορεί να οδηγήσει τον έφηβο στη βίαιη συμπεριφορά ,στη σχολική αποτυχία ,στην κατάχρηση ουσιών και αλκοόλ, ακόμα κι στην αυτοκτονία.

   Δεν είναι καθόλου εύκολο να καταλάβει κάποιος αν η αλλαγή στην συμπεριφορά ενός εφήβου οφείλεται στις αλλαγές που συμβαίνουν σε αυτή την ηλικία ή στην κατάθλιψη .Παρόλα αυτά υπάρχουν κάποια συμπτώματα από τα οποία μπορεί κάποιος να κατανοήσει αν κάποιος έφηβος βρίσκεται σε κατάθλιψη. Μερικά από αυτά είναι:

Θλίψη

Αδιαφορία

Έλλειψη συγκέντρωσης

Απομόνωση

Αϋπνία ή υπνηλία

Απώλεια βάρους ή το αντίθετο ,αύξηση βάρους

Έλλειψη αυτοπεποίθησης

Ο έφηβος γίνεται πολύ ευαίσθητος

Συνεχείς σκέψεις θανάτου ή αυτοκτονίας

Βέβαια για να μιλήσουμε για κατάθλιψη θα πρέπει ο έφηβος να παρουσιάζει τουλάχιστον πέντε από τα παραπάνω συμπτώματα σχεδόν καθημερινά και έντονα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

    Η κατάθλιψη έχει περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστεί σε έναν έφηβο ο οποίος βιώνει έντονο στρες ,έχει ζήσει κάποια απώλεια στη ζωή του ή τον χωρισμό των γονιών του .Ακόμα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ένας έφηβος να αποκτήσει κατάθλιψη, αν στην οικογένειά από την οποία προέρχεται, υπάρχει ιστορικό κατάθλιψης .Οι γονείς σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να βρίσκονται κοντά στον έφηβο και να προσπαθήσουν να τον καταλάβουν, να συζητούν μαζί του ,να του παρέχουν ασφάλεια, έτσι ώστε ο έφηβος να τους εμπιστευτεί και να  τους εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματα του ,να τον ενθαρρύνουν στο να έχει αυτοπεποίθηση και να τον βοηθήσουν να κοινωνικοποιηθεί και να κάνει παρέες .Επίσης, ο έφηβος είναι πολύ βασικό να νιώθει πως μπορεί να βασιστεί στους γονείς του.

    Ακόμα μία περίπτωση στην οποία μπορεί να εμφανιστούν συμπτώματα κατάθλιψης σε έναν έφηβο είναι όταν περνάει τη πρώτη του ερωτική του απογοήτευση .Η ερωτική απογοήτευση αποτελεί ένα από τα πιο συχνά φαινόμενα που παρατηρούνται στην εφηβική ηλικία, γιατί φυσικά  πολλοί έφηβοι χωρίζουν συναινετικά ,αρκετοί όμως χωρίζουν με πρωτοβουλία «του άλλου». Έτσι, ο ένας από τους δύο νιώθει εγκαταλελειμμένος και βιώνει την απόρριψη. Βέβαια, κατά έναν τρόπο η απογοήτευση υπάρχει και στους «συναινετικούς» χωρισμούς, γιατί ο έρωτας έχασε τη γοητεία του και το άλλο πρόσωπο απομυθοποιήθηκε. Η απογοήτευση όμως πονάει πιο πολύ, όταν ο ένας από τους δύο εξακολουθεί να βρίσκει το πρώην ταίρι του αναντικατάστατο και επιθυμητό. Μπορεί βέβαια αυτό το θέμα να μην απασχολεί τους μεγαλύτερους και να το θεωρούν αστείο, αλλά όταν ένας έφηβος βιώνει την απόρριψη σε αυτήν την ηλικία, ο πόνος που νιώθει είναι ασύγκριτος .Συνολικά, ένα ποσοστό 10-20% των εφήβων εμφανίζουν κάποιο καταθλιπτικό επεισόδιο στη διάρκεια της εφηβικής τους ηλικίας.

Η κατάθλιψη στην εφηβεία μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, αν γίνει έγκαιρα αντιληπτή .Έρευνες έχουν αποδείξει πως ένας στους πέντε εφήβους που πάσχουν από κατάθλιψη έχει λάβει την απαραίτητη βοήθεια που χρειάζεται, καθώς εξαρτάται από τους μεγαλύτερους να το αντιληφθούν και να απευθυνθούν σε κάποιο ειδικό .Ο ειδικός θα ερευνήσει τα συμπτώματα τις κατάθλιψης, καθώς και την αιτία της και έτσι θα δώσει τις κατάλληλες συμβουλές, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

 

Το Προσφυγικό – Μεταναστευτικό ζήτημα στην πόλη μας

γράφουν οι Μαντζιουκοπούλου Θεοδώρα, Μεσσαλά Ξανθούλα, Μιχαλακάκη Αρετή και Κουτσογιάννη Ελένη, μαθήτριες τη Γ”  Τάξης    

    Από τα μέσα της χρονιάς του 2016, το προσφυγικό – μεταναστευτικό ζήτημα απασχολεί και την πόλη μας, την Αλεξάνδρεια Ημαθίας. Τη χρονιά αυτή λοιπόν, λόγω του ισχυρού πολέμου που ξέσπασε στη Συρία, η Ελλάδα υποδέχτηκε πλήθος προσφύγων, ώσπου έφτασε ένας μεγάλος αριθμός τους και στην πόλη μας.

    Η Ελλάδα είναι προπύργιο σταθερότητας και ελευθερίας σε μία περιοχή που φλέγεται, αλλά και πύλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι φυσιολογικό, λοιπόν, να λειτουργεί ως φάρος για τους ανθρώπους που επιχειρούν να γλιτώσουν από σφαγές, δυστυχία και πολέμους, εκθέτοντας τις ζωές τους σε κίνδυνο. Η Ελλάδα είναι διατεθειμένη να φιλοξενήσει τους ταλαιπωρημένους πρόσφυγες και να προσφέρει άσυλο και ελπίδα. Ήδη η χώρα μας φιλοξενεί μεγαλύτερο αριθμό προσφύγων από τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.

      Όπως όμως αναφέραμε στην πρώτη παράγραφο, πλήθος προσφύγων έφτασε στην μικρή κοινωνία της Αλεξάνδρειας. Από την πρώτη στιγμή, η πόλη μας τους υποδέχτηκε με οικείο τρόπο, τους συμπόνεσε και ο απλός κόσμος συγκέντρωσε τρόφιμα. Στρατιωτικά σώματα της Αλεξάνδρειας, καθώς και αστυνομικοί, στάθηκαν κοντά τους και έβαλαν τα «δυνατά» τους, έτσι ώστε να αισθανθεί άνετα και ασφαλής αυτός ο εξουθενωμένος κόσμος. Στην Αλεξάνδρεια συγκεκριμένα, δημιουργήθηκε ένας καλά οργανωμένος χώρος στο παλιό στρατόπεδο, όπου οι πρόσφυγες ζουν ασφαλείς, προστατευμένοι από τις καιρικές συνθήκες. Δεν ξεχνάμε βέβαια πως ανάμεσά τους υπάρχουν και αρκετά παιδιά, τα οποία έφυγαν από τη χώρα τους, καθώς έζησαν τραγικά πράγματα και έφτασαν στη χώρα μας κάτω από άθλιες συνθήκες.

      Το προσφυγικό – μεταναστευτικό ζήτημα λοιπόν, αποτελεί ένα πολύ σοβαρό θέμα, κυρίως στην Ελλάδα. Οι κάτοικοι της Αλεξάνδρειας είναι ικανοί να το κατανοήσουν, αφού το βιώνουν στην ίδια τους την πόλη. Εμείς πρέπει σαφώς να τους στηρίξουμε και να τους συμπονέσουμε, αφού έχουν ζήσει τραγικές καταστάσεις και κανένας πιστεύω από εμάς δεν θα ήθελε να βρίσκεται στη θέση τους.

                                                                                            

                                                                                   

Christmas Customs In The United Kingdom

by Kapetanios Antontios

With Christmas, one of the greatest religious and cultural celebrations among billions of people all around the world, being just around the corner, it is an excellent opportunity to take a better look at the British Christmas Customs.

Advent


Advent, originally celebrated in Germany, is not much popular in England. However, it is used by the church’s calendar as the official start for the run up to Christmas. Its celebration starts four Sundays before Christmas Day.

To traditions of Advent, that can be found in England, are the Advent Calendar and the Advent Candle. The first one, Advent Calendar, was first used by Protestant Christians in Germany in the 19th Century. It was introduced as chalk lines (usually one for each day of December until Christmas Eve), but now they are replaced by rectangular cards with twenty-four doors numbered 1 through 24. Door number one is opened on the 1st day of December, number 2 one the 2nd etc. Behind each door there is a Christmas scene.

On the other side, an Advent candle often has 25 marks on it, a little bit of the candle is burned down by one mark each day. In some homes, 24 candles are kept, one for each night from December 1 through Christmas Eve. Nowadays, it is more common to have 4 candles representing the four weeks before Christmas.

Christmas Eve


In the UK, less emphasis is placed on Christmas Eve than in other countries. Carol singing, midnight church services and going out to the pub are some of the most popular activities that take place on the 24th of December. Santa or Father Christmas comes. They hang up their stockings and go to sleep. Santa and his elves make all the toys for Christmas in his home in Greenland. On Christmas Eve he piles all of the toys onto his sleigh and rides across the sky with his 9 reindeer. According to the tradition, on Christmas Eve mince pies and sherry (or milk) are left out for Santa and nowadays carrots are left for his reindeer.

Christmas Day


On Christmas Day (25th of December) families get up to open their Christmas presents, later in the day they have the Great Christmas Dinner. Initially Christmas Day had nothing to do with presents. But during Queen Victoria’s reign, Christmas became a time for gift giving, and a special season for children.

Boxing Day


Boxing Day is celebrated on the 26th of December. Traditionally, on Boxing Day people share gifts with their friends and tradesmen.

It originated in medieval times, when every priest was supposed to empty the alms box of his church and distribute gifts to the poor. Wealthy people indulged in huge Christmas feasts, and when they were finished, packed up the remains of feasts in boxes and gave them out to their servants. It didn’t become widely celebrated though until Victorian England.

Γνωρίστε τα τροχοπέδιλα

γράφουν οι Μελίνα Χρυσάφη και Κατερίνα Κυροπούλου, μαθήτριες  της Γ” τάξης

Τα τροχοπέδιλα (πατίνια ή rollers) είναι μπότες με τροχούς. Πρωτοεμφανίστηκαν τον 18ο αιώνα και έγιναν δημοφιλή περίπου το 1990. Συνήθως υπάρχουν τέσσερις τροχοί σε κάθε μπότα και σπανιότερα πέντε.

Πώς να μάθετε πατίνια. Μερικές συμβουλές για αρχάριους και προχωρημένους:

    Πριν ξεκινήσετε πρέπει να ξέρετε ότι τα προστατευτικά είναι απαραίτητα. Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται είτε στις παλάμες των χεριών, είτε στα γόνατα. Οπότε αυτά τα σημεία πρέπει να είναι προστατευμένα. Αν κινήστε μέσα στην πόλη ,προτείνουμε κράνος, φωτάκι την νύχτα και ρούχα έντονου χρώματος. Αν και ο συνδυασμός rollers και mp3 είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, είναι επικίνδυνος ,γιατί όταν κυκλοφορείς μέσα στην πόλη δεν ακούς τα αυτοκίνητα γύρω σου. Άρα, είναι καλύτερο να ακούς μουσική ή οτιδήποτε άλλο μόνο μέσα σε προστατευμένους χώρους.

Δώστε ΠΡΟΣΟΧΗ στην προετοιμασία.

   Τα πατίνια πρέπει να είναι γερά και σωστά σφιγμένα, επίσης το πατίνι σου πρέπει να είναι «ένα με το πόδι σου», δηλαδή να το ακολουθεί στις κινήσεις του, αλλά όχι σε τέτοιο επίπεδο ώστε να σε πονάει. Η σωστή θέση είναι να έχεις τα πόδια ελαφρά λυγισμένα και να κοιτάς μπροστά για την αποφυγή εμποδίων. Δεν είναι σωστό να κοιτάς τα πατίνια σου συνεχώς! Μέσα στην πόλη πρέπει να ανεβαίνεις στο πεζοδρόμιο, όταν αυτό είναι εφικτό. Να φρενάρεις σιγά σιγά και όχι με μία και απότομη κίνηση για εντυπωσιασμό. Όταν κυκλοφορείς στην πόλη, πρέπει να προσέχεις ιδιαίτερα τα μικρά παιδιά, τους ηλικιωμένους και τα σκυλιά. Για τα σκυλιά είναι εντελώς περίεργο θέαμα ένας άνθρωπος πάνω σε ρόδες. Η πρώτη αντίδραση θα είναι να σε κυνηγήσουν ,όπως κάνουν με τα μηχανάκια. Πριν ξεκινήσεις πρέπει πάντα να ελέγχεις: οι άξονες να είναι καλά σφιγμένοι, τα ρουλεμάν σου να είναι σε καλή κατάσταση, οι ρόδες και τα φρένα σου να μην είναι φθαρμένα και τα κορδόνια να είναι καλά δεμένα.

Ερωτήσεις που γίνονται συχνά:

Α. Πόσο κάνει ένα ζευγάρι πατίνια;

Απάντηση: Οι τιμές ξεκινάνε από 60 ευρώ. Ένα καλό ζευγάρι όμως κάνει 100-160 ευρώ. Υπολόγισε συν 20-30 ευρώ για τα προστατευτικά.

Β. Που μπορώ να βρω πατίνια στην Αλεξάνδρεια;

Απάντηση: Μπορείς να απευθυνθείς στα διάφορα αθλητικά μαγαζιά στην Αλεξάνδρεια. Μεγαλύτερη ποικιλία μπορείς να βρεις, αν ψάξεις στα διάφορα καταστήματα online.

Γ. Είναι επικίνδυνο;

Απάντηση: Αν γνωρίζεις τα όρια σου, φοράς πάντα τα προστατευτικά και κάνεις σε δοκιμασμένα μέρη τότε όχι δεν είναι πιο επικίνδυνο από το ποδήλατο. Εάν κάνεις σε ανηφόρες και ανάμεσα σε αμάξια, τότε μπορεί να γίνει επικίνδυνο.

Δ. Είναι εύκολο να μάθει κανείς;

Απάντηση: Τα βασικά μαθαίνονται σε μερικές ώρες. Για πιο προχωρημένα κόλπα στον δρόμο, χρειάζεται κάποια προπόνηση μερικών ημερών.

Πάντως πιστεύουμε ότι τα rollers είναι ένα καταπληκτικό χόμπι που σε βοηθάει να αθλείσαι και σε διασκεδάζει ταυτόχρονα. Απολαύστε το με ΠΡΟΣΟΧΗ και ΤΗΡΩΝΤΑΣ όλους τους κανόνες. Αξίζει να το δοκιμάσετε!!!

 

 

Λίγα λόγια για τον Άι Βασίλη

γράφει η Λαμπροπούλου Σοφία, μαθήτρια της Γ” τάξης

   Ο Άι Βασίλης αποτελεί σήμερα μία διεθνή λαογραφική μορφή η οποία διανέμει δώρα σε παιδιά και ενηλίκους ανεξαιρέτως. Η γνωστή χαμογελαστή παρουσία του με κόκκινη στολή, λευκή γενειάδα, με τα γυαλιά του και  με το σάκο με τα δώρα, πάνω σε έλκηθρο που το σέρνουν ζωηρά ελάφια ή τάρανδοι αποτελεί σήμερα σε παγκόσμια κλίμακα  σύμβολο  των Χριστουγέννων. Είναι  ο πλέον αγαπημένος ήρωας των παιδιών τις ημέρες των εορτών, ακόμη και σε χώρες μη χριστιανικές.

   Για τους Ορθόδοξους χριστιανούς ο Άι Βασίλης είναι ο Μέγας Βασίλειος, ο οποίος έζησε στη Καππαδοκία και αφιέρωσε σχεδόν όλη του τη ζωή στη βοήθεια προς τον συνάνθρωπο . Θεωρείται στη παγκόσμια ιστορία ως ο εμπνευστής, αλλά και ο πρώτος δημιουργός της οργανωμένης φιλανθρωπίας. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Μέγας Βασίλειος ήταν ψηλόλιγνος, με μαύρα μάτια και γένια.

   Συνήθως, τα περισσότερα παιδιά ,όταν φτάσουν στην ηλικία της εφηβείας, χάνουν την πίστη τους σε αυτόν. Αρχίζουν να πιστεύουν πως αυτή τη μορφή την επινόησαν οι ενήλικες, για να ψυχαγωγούν τα παιδιά και ότι τα δώρα τα φέρνουν οι γονείς. Φυσικά αυτή η άποψη είναι μερικών και δεν αντιπροσωπεύει όλους τους εφήβους, αφού κάποιοι μένουν πιστοί  στον  Άι Βασίλη.

   Ωστόσο, αν και πολλοί παύουν να πιστεύουν στον Άγιο συνεχίζουν τις γιορτινές μέρες να ζητούν δώρα. Τα δώρα αυτά διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ηλικίες. Τα παιδιά μικρότερης ηλικίας συνήθως ζητούν διάφορα παιχνίδια, ενώ οι έφηβοι έχουν άλλες προτιμήσεις. Κυρίως, ζητούν δώρα που έχουν σχέση με την τεχνολογία π.χ. κινητά, tablets, υπολογιστές κλπ.

Το μυστικό είναι η πίστη, τότε βλέπεις την πραγματική μαγεία των Χριστουγέννων!!!

Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση

γράφει η Χρύσας Γκουτσίδου, μαθήτρια της Β τάξης

   Οι γιορτές πλησιάζουν και αρχίζουμε να σκεφτόμαστε τη χριστουγεννιάτικη διακόσμηση του σπιτιού μας.Τ ο να στολίσεις όμως χριστουγεννιάτικα το σπίτι δεν σημαίνει να κατεβάσεις απλώς το έλατο από το πατάρι και να κρεμάσεις μερικές μπάλες.Ξεκίνησα, λοιπόν ,να σκέφτομαι τι θα κάνω και θέλω να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου. Τα Χριστούγεννα ξεκινούν από τη διακόσμηση της εισόδου του σπιτιού μας.Διακοσμούμε την εξωτερική πόρτα με μια εντυπωσιακή κορδέλα  σε χρυσό χρώμα, την οποία δένουμε σε σχήμα δώρου.Στην άκρη της εισόδου μπορούμε να τοποθετήσουμε ένα μικρό έλκηθρο με ταράνδους και να ρίξουμε στο πάτωμα λίγο ψεύτικο χιόνι.

   Ένα από τα πιο σημαντικά δωμάτια στο σπίτι μας είναι το σαλόνι, όπου θα περάσουμε και τις περισσότερες ώρες στις γιορτές και θα χαλαρώσουμε με τους φίλους μας και την οικογένειά μας.Πρώτα -πρώτα αν έχουμε τζάκι βάζουμε επάνω καρτούλες , που έχουμε φτιάξει μόνοι μας και κρεμάμε κάλτσες  ,μία για κάθε μέλος της οικογένειας.Στα παράθυρα ζωγραφίζουμε αστεράκια ,καμπανούλες και κρεμάμε μικρά λευκά φωτάκια.Φυσικά, θα στρώσουμε τα έπιπλα μας με χρυσά υφάσματα και θα γεμίσουμε πιατέλες με κουκουνάρια ,μπάλες ,πορτοκάλια τρυπημένα με γαρύφαλλα  και πράσινα φυλλαράκια.Ένα μεγάλο κηροπήγιο στην τραπεζαρία δίνει ρομαντική διάθεση στο χώρο.Και να μην ξεχάσουμε να βγάλουμε από τα ντουλάπια μας τα καλύτερα πιάτα μας και τα κρυστάλλινα ποτήρια μας.Τυλίγουμε τα μαχαιροπίρουνα μας με άσπρες πετσέτες δεμένες με κόκκινες κορδέλες.

   Σε μια γωνιά ονειρεμένη θα τοποθετήσουμε  το χριστουγεννιάτικο δέντρο.Θα το στολίσουμε όλοι μαζί, παιδιά και γονείς,  με στολίδια που θα φτιάξουμε μόνοι μας από φυσικά υλικά ,όπως κουκουνάρια  και κλαδιά από φυτά,  που θα βάψουμε χρυσά.Επίσης, μπορούμε να κρεμάσουμε μικρά χρυσά χαρτονάκια με ευχές για τον καθένα.

  Ας σκεφτούμε όμως και το μπαλκόνι μας.Μικρό ή μεγάλο θα είναι η βιτρίνα του σπιτιού μας και θα πρέπει να είναι η διακόσμησή του προσεγμένη και πρωτότυπη.Δημιουργούμε μια όμορφη γωνιά με πράσινα φυτά και πολλά ανθισμένα κατακόκκινα αλεξανδρινά.Κρεμάμε στα κάγκελα του σπιτιού μας μια πράσινη γιρλάντα και μικρά λευκά φωτάκια που αναβοσβήνουν.Ένας Άγιος Βασίλης, που προσπαθεί να ανέβει ,για να φέρει δώρα στα παιδιά, συμπληρώνει την εικόνα.

Καλές γιορτές!

Το αγόρι με τη βαλίτσα

γράφουν οι  Μαρία Γάρου και Φρόσω  Γκασνάκη, μαθήτριες της Γ” Γυμνασίου

   Στις 2 Δεκεμβρίου 2016 η Γ” τάξη του 1ου  Γυμνασίου Αλεξάνδρειας παρακολούθησε τη θεατρική παράσταση “Το αγόρι με τη βαλίτσα’,που πραγματοποιήθηκε στον χώρο της Μονής Λαζαριστών στη Θεσσαλονίκη. Γραμμένο το 2004 από τον Μάικ Κένι, έναν από τους σημαντικότερους θεατρικούς συγγραφείς για το νεανικό κοινό σήμερα στη Μεγάλη Βρετανία, ο οποίος έχει τιμηθεί με βραβείο Λόρενς Ολίβιε, την ανώτατη τιμητική διάθεση για το θέατρο στη χώρα του, το έργο διατηρεί όλη τη φρεσκάδα και την επικαιρότητά του.

   Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου: Ο μικρός Ναζ ζει σε μια χώρα όπου ξεσπά πόλεμος. Έτσι, η οικογένειά του αναγκάζεται να φύγει για να σωθεί. Ωστόσο, τα χρήματα δεν αρκούν για να ταξιδέψει όλη η οικογένειά του και οι γονείς του τον στέλνουν μόνο του στον αδερφό του στο Λονδίνο, θεωρώντας ότι εκεί οι συνθήκες ζωής είναι καλύτερες, όμως, αυτό δεν ισχύει. Ο Ναζ φαντάζεται ότι είναι ο Σεβάχ ο Θαλασσινός και διασχίζει ερήμους, βουνά και θάλασσες, με μόνη συντροφιά την Κρίσια – ένα κορίτσι που πηγαίνει κι εκείνη στο Λονδίνο, για να συναντήσει τον εύπορο θείο της. Μαζί παραπλανιούνται για πολλά χρόνια στην Ευρώπη, μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους. Ταλαιπωρούνται, απειλούνται, εργάζονται για να κερδίσουν χρήματα για το ταξίδι τους. Το έργο ονομάστηκε  «Το αγόρι με τη βαλίτσα», καθώς ο Σεβάχ, με τον οποίο ταυτίζεται ο Ναζ , σε όλη τη διαδρομή κουβαλούσε μαζί του μια βαλίτσα, μέσα στην οποία είχε τις ιστορίες του πατέρα του. Πολλές τέτοιες ιστορίες λέει αποσπασματικά και ο ήρωας Ναζ κατά τη διάρκεια της παράστασης.

   Πρόκειται για ένα έργο που τονίζει τις δυσκολίες και τις κακουχίες της προσφυγιάς. Η υπόθεσή του επαναλαμβάνεται συνεχώς μέχρι τις μέρες μας. Αυτό το φαινόμενο δε θα σταματήσει, όσο υπάρχουν πόλεμοι ή άλλα προβλήματα που αναγκάζουν τους ανθρώπους να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον στο εξωτερικό. Η παράσταση αυτή περνά στους θεατές της ένα αντιπολεμικό μήνυμα. Τα γεγονότα που περιγράφει και παρουσιάζει είναι τόσο κοντά στην πραγματικότητα που συμβάλλουν στο να υπάρξει ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των ανθρώπων, ώστε να περιοριστούν με τη βοήθεια όλων μας οι σκληρότητες και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες.

   Οι ηθοποιοί της εξαίρετης αυτής παράστασης είναι με αλφαβητική σειρά η Λίλα Βλαχοπούλου, η Μαρία Καραμήτρη, ο Δημήτρης Καρτόκης, ο Άγγελος Νεραντζής, και ο Τίμος Παπαδόπουλος. Οι άνθρωποι, οι οποίοι βοήθησαν στην πραγματοποίηση της, είναι ο Μιχάλης Σιώνας, που επιμελήθηκε τον φωτισμό, η Κατερίνα Παπαγεωργίου, που φρόντισε για τα σκηνικά και τα κουστούμια των ηθοποιών, ο Δημήτρης Τασούδης, που επιμελήθηκε τη μουσική. Ο Έντγκες Λάμε, η Στεφανία Ζώρα και ο Δημοσθένης Πάνος είναι   αντίστοιχα ο χορογράφος, η βοηθός σκηνοθέτη και ο υπεύθυνος οργάνωσης παραγωγής. Τέλος, τη μετάφραση του έργου ανέλαβε η Ξένια Καλογεροπούλου.

 

Η Ιστορία του κινηματογράφου

γράφουν οι Ματράκα Ζωή, Ρεσινιώτη Αθανάσια,   μαθήτριες της Γ” τάξης

   Είναι δύσκολο να θεωρηθεί κάποιος μοναδικός εφευρέτης του κινηματογράφου. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της τεχνικής του κινηματογράφου έπαιξε η ανακάλυψη και διάδοση της φωτογραφίας , κατά τα μέσα του 19ου αιώνα.Μια από τις πρώτες και σημαντικές αναλύσεις της κίνησης με  φωτογραφική μηχανή έγινε περίπου το 1878 ,όταν ο Βρετανός φωτογράφος Έντουαρτ Μοί  απεικόνισε την κίνηση ενός αλόγου ,αποδεικνύοντας πως κατά την διάρκεια του καλπασμού του υπάρχουν στιγμές που τα πόδια δεν έχουν επαφή με το έδαφος . Την ίδια εποχή, ο  Γάλλος φυσικός Ετιέν Μαρέ κατόρθωσε να φωτογραφίσει το πέταγμα ενός πουλιού με μια φωτογραφική μηχανή ,η οποία αποτύπωνε 12 στιγμιότυπα ανά λεπτό. Η σπουδαιότερη εφεύρεση όμως  έγινε στα τέλη του 18ου αιώνα  και ήταν η εφεύρεση του κινητοσκοπίου. Το κινητοσκόπιο ήταν μια μηχανή προβολής με  δυνατότητα να προβάλλει την κινηματογραφική ταινία σε ένα κουτί ,η οποία ήταν ορατή από  έναν θεατή μόνο , μέσω μιας τρύπας. Η συσκευή παρουσιάστηκε πρώτη φόρα στης 20 Μαΐου 1991 με την πρώτη κινηματογραφική ταινία.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ :

Η αιχμάλωτη της ερήμου (περιπέτεια), ΗΠΑ 1956: Βρισκόμαστε στο Τέξας , τρία χρόνια μετά το τέλος του εμφυλίου. Η ιστορία ξ02081226εκινά με την άφιξη του Βετεράνου  Ίθαν Έντουαρντς  στο σπίτι της παντρεμένης αδελφής του. Σε μια κλασική σκηνή βλέπουμε να ανοίγει η πόρτα ενός σπιτιού κάπου στην έρημο και τη σιλουέτα μιας γυναίκας να προχωρεί αργά προς τα έξω.Στο βάθος βλέπουμε τη μικροσκοπική φιγούρα ενός καβαλάρη που πλησιάζει αργά και μόλις φτάνει κοντά στο σπίτι ξεκαβαλικεύει . Είναι ο Ιθαν , ο πρωταγωνιστής , που επιστρέφει στους δικούς του ,ενώ οι άλλοι άντρες του σπιτιού λείπουν σε ένα κυνηγητό-παγίδα των Ινδιάνων . Οι Απάτσι επιτίθενται και σκοτώνουν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας . Έτσι ο Ιθαν ξεκινά με τον θετό γιο της οικογένειας ένα μακρόχρονο κυνηγητό ψάχνοντας την Ντέμπι , το μόνο άτομο που δεν σκότωσαν, αλλά την  πήραν ως λάφυρο οι Απάτσι.

Σκηνοθέτης : John Ford

Ηθοποιοί: Wayne grey Hunter, Vera Miles, John Queulen

Πρώτη προβολή: 1956

 Οργισμένο είδωλο (περιπέτεια), 1980 ΗΠΑ: Η ταινία αφηγείται τη ζωή του πρωταθλητή μεσαίων βαρών στο μποξ το 1960, Raging-Bull-300x225με βάση την αυτοβιογραφία του ίδιου του μποξέρ . Τον παρακολουθούμε στην προσπάθεια του να κερδίσει τον τίτλο του πρωταθλητή – πράγμα που καταφέρνει νικώντας τον Γάλλο αντίπαλο του -αν και λίγο αργότερα θα νικηθεί από τον Ζουγκαρ Ρει Ρόμπισον ,για να καταλήξει τελικά σε ένα παχύσαρκο αξιολύπητο ον που παρουσιάζει στριπτιζέζ  σε ένα άθλιο καμπαρέ. Η ταινία παρουσιάζει τον αγώνα του ήρωα να ξεπεράσει τον βίαιο χαρακτήρα του, που στάθηκε αιτία να χωρίσει από την γυναίκα και να αποξενωθεί από τον αδελφό του και τον πρώην μάνατζερ  του.

Σκηνοθεσία : Μάρτιν Σκορσέζε

Πρωταγωνιστές : Ρόμπερ Ντε Νίρο , Τζό Πέσι , Κάθι Χένρικσον

Πρώτη προβολή :  14/11/1980

Η ταινία προτάθηκε για 8 βραβεία Όσκαρ.

Τι είναι ο Άι Βασίλης;

γράφει η Μαντζιουκοπούλου Θεοδώρα, μαθήτρια της Γ” τάξης

     Τα Χριστούγεννα είναι μία από τις ωραιότερες γιορτές του χρόνου. Είναι μία γιορτή που μοιράζει απλόχερα αγάπη και χαμόγελα στους ανθρώπους, κυρίως στα παιδιά. Τις Άγιες αυτές μέρες τις έχουμε συνδέσει με τον Άι Βασίλη. Όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε και πιστεύουμε από την μικρή μας ηλικία, ο Άι Βασίλης με τα κόκκινα ρούχα του, την παραμονή της Πρωτοχρονιάς μοιράζει δώρα στα παιδιά αφήνοντας τα κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Άλλοι, βέβαια, θεωρούν μύθο  τον Άι Βασίλη, καθώς ξέρουν ότι τα Χριστούγεννα μετατρέπονται οι γονείς σε αυτόν τον Άγιο και αφήνουν δώρα κάτω από το δέντρο, κρυφά από τα παιδιά τους.

   Η ουσία, όμως, δεν είναι αυτή. Μερικοί από εμάς κάνουν διάφορες σκέψεις για τον Άι Βασίλη, όμως ποτέ δεν βρίσκουν λέξεις για να εκφράσουν τις σκέψεις αυτές. Αν κοιτάξουμε «βαθύτερα», θα δούμε πως η έννοια του Άι Βασίλη, διαφέρει από ηλικία σε ηλικία. Πολλές φορές, συζητώντας με συνομήλικους μου, καθώς και μεγαλύτερους, συνειδητοποιώ πως δεν μπορούν να εκφράσουν την άποψη τους για το τι είναι πραγματικά ο Άι Βασίλης. Όταν, λοιπόν, μου έρχονται στο μυαλό αυτές οι συζητήσεις, κατανοώ αυτό που εννοούν για τον Άι Βασίλη, μα δεν μπορούν να βρουν λέξεις. Ο Άι Βασίλης, δεν είναι ένας χοντρός κύριος με κόκκινη στολή που μπαίνει από τις καμινάδες των σπιτιών μας και αφήνει δώρα στα παιδιά. Ο Άι Βασίλης είναι το Χριστουγεννιάτικο πνεύμα που μοιράζει αγάπη και ευτυχία στους ανθρώπους αυτές τις μέρες. Είναι μια κίνηση αγάπης, ένα δώρο από καρδιάς, οι στιγμές με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, ένας φίλος που προσφέρεται να βοηθήσει για κάτι.

   Συμπερασματικά, είναι όλες αυτές οι στιγμές αγάπης και ευτυχίας, αυτές τις ημέρες τις οποίες  περνάμε όμορφα, δίπλα από το στολισμένο δέντρο του σπιτιού μας. Ουσιαστικά αυτό είναι και το σημαντικότερο. Τα Χριστούγεννα έχουν οριστεί ως μέρες αγάπης και οφείλουμε να τις περνάμε όσο καλύτερα μπορούμε, καθώς και να κάνουμε ευτυχισμένους τους ανθρώπους που αγαπάμε, βασιζόμενοι στο Άι Βασίλη βέβαια, ο οποίος κρύβεται μέσα μας και κάθε Χριστούγεννα εκδηλώνει την αγάπη προς τους ανθρώπους, με τον πιο γλυκό τρόπο.

Top