Συνέντευξη με την Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ Κορδελιού, κ. Ορφανίδου Πηνελόπη από τη Μαριάνθη Σοφιάδου

Συνέντευξη με την Διευθύντρια του ΕΕΕΚ, Κορδελιού, κ. Ορφανίδου Πηνελόπη από τη Μαριάνθη Σοφιάδου

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Ελευθερίου – Κορδελιού  με την ομάδα της σχολικής εφημερίδας και με την συνοδεία των υπεύθυνων καθηγητριών. Εκεί συζητήσαμε με τρία από τα παιδιά της σχολής, καθώς και με  τη Διευθύντρια του σχολείου, κ. Πηνελόπη Ορφανίδου.

Μιλώντας με την Διευθύντρια του ΕΕΕΕΚ, ενημερωθήκαμε για τις αρμοδιότητες που έχουν οι καθηγητές του σχολείου ως εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, όπως τη διδασκαλία των παιδιών, την ιατροφαρμακευτική περίθαλψή τους, τη στήριξη των οικογενειών των μαθητών τους.

20221213_123630

Κυρία  Ορφανίδου, σας ευχαριστούμε πολύ που μας δεχτήκατε σήμερα στο σχολείο σας προκειμένου να γνωρίσουμε κάποια πράγματα για την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Εμείς σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας που μας δίνει μεγάλη χαρά.

Αρχικά, θα θέλαμε να μας πείτε κάποια πράγματα για  το σχολείο σας.

Το ΕΕΕΚ βρίσκεται στην οδό  Ελευθερίου Βενιζέλου 27, στο Δήμο Ελευθερίου – Κορδελιού και στεγάζεται σε έναν χώρο που έχει πολλές δυσκολίες όπως βλέπετε και εσείς.

Πόσοι είναι οι μαθητές του σχολείου και ποια είναι η ηλικία τους; 

Το σχολείο έχει 33 μαθητές συνολικά και τα  τμήματα είναι έξι. Τα τμήματα δημιουργούνται ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών. Σε κάθε τμήμα υπάρχουν 4 άτομα ενώ  κάποια είναι  3μελή με έγκριση. Τα παιδιά όταν ολοκληρώνουν το δημοτικό σχολείο, έρχονται σε αυτή τη βαθμίδα της εκπαίδευσης.  Οι ηλικίες τους είναι από  12 – 22 χρονών.

Υπάρχουν περισσότερα αγόρια ή κορίτσια; 

Τα αγόρια είναι περισσότερα. Τα κορίτσια αποτελούν περίπου το 1/3 του συνόλου.

Πόσοι καθηγητές χρειάζονται για τα παιδιά;

Οι καθηγητές της σχολής είναι 26. Χρειάζονται αρκετοί εκπαιδευτικοί γιατί υπάρχουν αυξημένες ανάγκες στα ειδικά σχολεία. Κάθε καθηγητής λειτουργεί ως πρόσωπο αναφοράς για τους μαθητές.

 

 Πόσο διαρκεί η εκπαίδευση των παιδιών; 

Η διάρκεια εκπαίδευσης  είναι έξι χρόνια. Πέντε χρόνια είναι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει  και ένα χρόνο εκπαιδευτική άσκηση.

Τι ακριβώς μαθαίνουν ; Ποιο είναι το πρόγραμμά τους;  

Τα μαθήματα είναι γλώσσα, μαθηματικά, κηπουρική, μαγειρική. Επίσης, συμμετέχουν σε διάφορες  δραστηριότητες όπως είναι οι γιορτές και  οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, εκδρομές.  Μια αγαπημένη τους δραστηριότητα είναι η ιππασία.  Η θεραπευτική ιππασία κάνει πολύ καλό στη ψυχολογία τους και χαίρονται ιδιαίτερα, όταν κάνουμε αυτή τη δράση. Θα ήταν σημαντικό να υπάρχει ως πρόγραμμα σε αυτά τα σχολεία.

Μέχρι τι ώρα μένουν στον χώρο; 

Το ωράριο είναι μέχρι τις 13:15 . Πρόκειται για εξάωρο  πρόγραμμα. Η μεταφορά των μαθητών γίνεται με λεωφορείο.

Ποια είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε;

Υπάρχουν πολλές δυσκολίες . Μία από τις πιο σημαντικές είναι το κτιριακό και οι υλικοτεχνικές υποδομές. Το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στεγάζεται σε μια οικοδομή, που έχει κτιστεί εδώ και πολλά χρόνια και έχει αρκετά κτηριακά προβλήματα. Επίσης, υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις και σε θέματα υλικοτεχνικής υποδομής. Επιπλέον, τα παιδιά του ειδικού σχολείου με την αποφοίτησή τους από το ΕΕΕΚ δεν έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε κάποιο άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ωστόσο, είμαστε αισιόδοξοι. Άλλωστε  η ζωή είναι ένα παιχνίδι, που πάντα θα υπάρχουν τα εμπόδια και πάντα θα είμαστε αναγκασμένοι να τα αντιμετωπίζουμε.

Ποιος είναι ο στόχος σας για αυτό το σχολείο;

Στόχος μου είναι να μεταφερθεί το ΕΕΕΕΚ σε ένα κτίριο κατάλληλο για τα παιδιά και δηλώνω ότι δε θα φύγω από αυτή τη θέση, πριν να υλοποιήσω αυτό το στόχο.

Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας και τη δυνατότητα που μας δώσατε να επισκεφτούμε το σχολείο σας.

Εγώ σας ευχαριστώ. Ήταν μεγάλη μας χαρά.

 

Συνομιλώντας με την Διευθύντρια του σχολείου συμπέρανα ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο απόλυτα δοσμένο στο λειτούργημά του με πληθώρα αρετών να κοσμούν τον χαρακτήρα της. Πτυχιούχος Νοσηλευτικής η τύχη και η μοίρα την έφεραν στον χώρο της ειδικής αγωγής. Ταχύτατα εγκλιματίστηκε, παρά τις ανασφάλειες και τις αγωνίες που αισθανόταν αρχικά. Θεωρεί τον εαυτό της ευλογημένο καθώς πήρε μαθήματα ζωής από αυτά τα παιδιά. Θεωρεί ότι η επαφή της με αυτά τα παιδιά την ευαισθητοποίησε ξυπνώντας μέσα της την ενσυναίσθηση και τη βελτίωσε, κάνοντάς την καλύτερο άνθρωπο.

Αλλά και η  συναναστροφή μας με τα παιδιά του ειδικού σχολείου ήταν κάτι ξεχωριστό. Μάθαμε πώς είναι τα αγνά και ειλικρινή συναισθήματα, όπως η αγάπη,

ο σεβασμός και η εκτίμηση, ο ενθουσιασμός και το πάθος για τη ζωή, αξίες υψηλές, που ορίζουν τη ζωή κάθε ανθρώπου.

Κλείνοντας αυτό το άρθρο, το οποίο μπορώ να πω περήφανα ότι δεν γράφτηκε από το μυαλό μου αλλά από την καρδιά μου, κάποιες σκέψεις στριφογυρίζουν στο νου μου. Από μικρή με ρωτούσαν με τι θέλω να γίνω, όταν μεγαλώσω. Έτσι στο Νηπιαγωγείο ήθελα να γίνω πριγκίπισσα με αστραφτερό στέμμα, στο Δημοτικό γιατρός, για να σώζω ζωές, μέχρι πρότινος ήθελα να γίνω εισαγγελέας, για να επιβάλω τη δικαιοσύνη. Όμως πλέον είμαι σίγουρη για το τι θέλω. Όταν μεγαλώσω, θέλω να γίνω άνθρωπος.

20221213_122744

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης