Γενικά ο αρλεκίνος είναι ένας από τους βασικούς χαρακτήρες της Ιταλικής Κομέντια ντελ Άρτε, έχει προγόνους τους βυζαντινούς μίμους, τους δούλους του Αριστοφάνη και τους ακροβάτες και τους θαυματοποιούς του Μεσαίωνα.
Ο Πικάσο μετά το θάνατο-αυτοκτονία ενός γνωστού του, του Κάρλος Κασαχέμας, εμπνέεται και ζωγραφίζει στους πίνακές του τη μορφή του αρλεκίνου, ο οποίος είναι ο φύλακας των πυλών του Άδη και της Γης, των ζωντανών και των νεκρών και έχει διπλή μορφή, είναι μισός δημιουργική θεότητα και μισός καταστροφικός δαίμονας.
Η διπλή και αινιγματική μορφή του αρλεκίνου γοήτευσε τον Πικάσο και γι’ αυτό τη συναντάμε σε πολλά έργα του, όλων των τεχνοτροπιών. Το πολύχρωμο κοστούμι του αρλεκίνου αντανακλά τη διπλή και παραβατική του φύση.
Στο συγκεκριμένο πίνακα που ακολουθεί ο Πικάσο ζωγραφίζει το γιο του Πάολο σαν αρλεκίνο. Ο αρλεκίνος με τον ασεβή του μετασχηματισμό θέτει σ’ εφαρμογή τον πιο ισχυρό εξορκισμό ενάντια στο θάνατο και διαφυλάσσει το μυστικό της γέννησης.
Σχολιασμός του πίνακα:
Η θέση που έχει το παιδί στον πίνακα,το ύφος του και τα χρώματα που χρησιμοποίησε ο Πικάσο δείχνουν προβληματισμό, αγωνία και σκεπτικισμό για το θέμα της ζωής και του θανάτου, συναισθήματα που μπορούμε να δούμε σε ένα μεγάλο άνθρωπο και όχι σε παιδί.
Κορίνα Χασιροπούλου
ΠΗΓΗ
- http://www.lifo.gr/team/u43054/47680