Eνδοσχολική έρευνα για τη χρήση του μετρό στον Πειραιά

Η έναρξη της λειτουργίας των νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά (Μανιάτικα/Πειραιάς/Δημοτικό Θέατρο) τον περασμένο Οκτώβριο του 2022 αποτέλεσε πολύ σημαντικό γεγονός για την πόλη μας. Τα έργα κατασκευής ολοκληρώθηκαν, οι κεντρικές πλατείες αποκαλύφθηκαν και αποκαταστάθηκε η παλιά τους όψη, τα αρχαιολογικά ευρήματα αναδείχθηκαν, η πόλη συνδέθηκε με τα δυτικά προάστιά της αλλά και με την κεντρική και ανατολική περιοχή της Αττικής. Καθώς ο τερματικός σταθμός Δημοτικό Θέατρο βρίσκεται δίπλα στο σχολείο μας όλες αυτές οι αλλαγές έγιναν από την πρώτη κιόλας μέρα λειτουργίας του αντιληπτές από εμάς τους μαθητές.

Με αφορμή, λοιπόν, την έναρξη λειτουργίας της γραμμής 3 του μετρό στον Πειραιά, μετά από αρκετά χρόνια υπομονής και ανοχής των δυσμενών συνθηκών που επικρατούσαν στον περιβάλλοντα χώρο, αποφασίσαμε ως όμιλος Δημοσιογραφίας να αφιερώσουμε ένα από τα άρθρα μας στην ανάλυση μίας αξιόπιστης, προερχόμενης από εμάς έρευνας σχετικά με την χρήση του μετρό από τους μαθητές του σχολείου μας. Έτσι δημιουργήσαμε την έρευνά μας και την μοιράσαμε διαδικτυακά στους μαθητές του σχολείου, προκειμένου να αποκομίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες απαντήσεις. Τα ερωτήματα που θέσαμε στους συμμαθητές μας αφορούσαν:

  • Τη χρησιμότητα των νέων σταθμών της γραμμής 3 στον Πειραιά
  • Τα εναλλακτικά Μ.Μ.Μ. που χρησιμοποιούνται εκτός του μετρό
  • Τους κύριους λόγους χρήσης του μετρό
  • Τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των μαθητών μέσω των νέων σταθμών του μετρό στον Πειραιά
  • Τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι κάτοικοι κατά την περίοδο κατασκευής του
  • Τον βαθμό ικανοποίησης από το αισθητικό αποτέλεσμα των νέων σταθμών του Πειραιά
  • Τη βελτίωση στην κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο και την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά

Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 89 μαθητές, το 1/3 περίπου του δυναμικού του σχολείου μας.

Μετά την επεξεργασία των απαντήσεων αυτών τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι τα παρακάτω:

H πλειονότητα των μαθητών χρησιμοποιεί τους νέους σταθμούς του Μετρό (Μανιάτικα/Πειραιάς/Δημοτικό Θέατρο) τουλάχιστον 1-3 φορές την εβδομάδα, ενώ όταν η χρήση του δεν είναι δυνατή προσανατολίζονται στην χρήση, κυρίως λεωφορείων και αυτοκινήτων.

Screenshot (137)

Screenshot (138)

 

 

 

 

 

Οι κύριοι λόγοι χρήσης του Μετρό φαίνονται να είναι κυρίως η μετακίνηση προς και από το σχολείο αλλά και οι έξοδοι για ψυχαγωγία. Η πλειονότητα των μαθητών διευκολύνεται μέσω της χρήσης των παραπάνω σταθμών λόγω της εξοικονόμησης χρόνου κατά την διάρκεια των ημερήσιων μετακινήσεων, ενώ ένα σημαντικά μικρότερο ποσοστό θεωρεί το μετρό μια καλή εναλλακτική για τις μετακινήσεις του μέσα στην ημέρα.

Screenshot (139)

Screenshot (140)

 

 

 

 

 

Ακόμη, σύμφωνα με την έρευνα κατά τη διάρκεια της κατασκευής των παραπάνω σταθμών επηρεάστηκε αρνητικά η καθημερινότητα του ¼ των μαθητών του σχολείου λόγω της σκόνης που δημιουργούνταν στον τόπο κατοικίας τους, της φασαρίας και της καθυστέρησης στις μετακινήσεις τους λόγω των έργων, ενώ οι υπόλοιποι (προφανώς κατοικούν μακριά από τους σταθμούς) δεν φαίνονται να επηρεάστηκαν σημαντικά.

Screenshot (140)

Επιπρόσθετα, το 80% των μαθητών έμειναν ικανοποιημένοι από το αισθητικό αποτέλεσμα των νέων σταθμών, ενώ οι υπόλοιποι το δηλώνουν αδιάφοροι γι΄αυτό.

Screenshot (142)

Τέλος, όσον αφορά την βελτίωση της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά λόγω της δημιουργίας των σταθμών, οι γνώμες των μαθητών διίστανται με την πλειοψηφία να θεωρεί ελάχιστη έως μηδαμινή τη βελτίωση.

Screenshot (143)

Σπύρος Αντύπας Α3, Λιάκος Χάρης Γ1

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης