Oι μαθητές της Γ΄Λυκείου του σχολείου μας παρά το επιβαρυμένο πρόγραμμά τους λόγω των Πανελλαδικών εξετάσεων ολοκλήρωσαν τη δημιουργία ενός βίντεο με τη δραματοποίηση της «Αντιγόνης» που είχαν βιντεοσκοπήσει την προηγούμενη χρονιά ως μαθητές της Β΄Λυκείου στο πλαίσιο του σχετικού μαθήματος της τραγωδίας που τότε διδάχθηκαν. Με το βίντεο αυτό συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση «Bravo Schools», ο οποίος στοχεύει στην ανάδειξη καλών πρακτικών των σχολικών μονάδων σχετικά με τους 17 Παγκόσμιους Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ένας από αυτούς είναι και η Ποιοτική Εκπαίδευση, την οποία και θέλησαν να προβάλλουν μέσω της μαθητικής τους δημιουργίας. Την ανάρτηση στο διαγωνισμό μπορείτε να δείτε εδώ:
Το σκεπτικό της δράσης
Οι μαθητές μετά από τα πρώτα μαθήματα της τραγωδίας «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και αφού κάποιοι είχαν παρακολουθήσει την παράσταση της «Αντιγόνης» (σε μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και σκηνοθεσία του Δημήτρη Λάλου) στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από το Μουσείο στο Θέατρο. Ανιχνεύοντας τη Θεατρική Πράξη της Αρχαίας Τραγωδίας» που πραγματοποιήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς & Νήσων και τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πειραιά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, εκδήλωσαν έντονα την επιθυμία να παρουσιάσουν με το δικό τους τρόπο την ίδια τραγωδία στη σχολική κοινότητα.
Αξιοποίησαν και δραματοποίησαν το διασκευασμένο κείμενο της τραγωδίας που τους παραχώρησε η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς & Νήσων. Ήθελαν περισσότερο να καταγγείλουν μέσω του έργου τη βία της οποιαδήποτε εξουσίας -πολιτικής, γονεϊκής, σεξιστικής. Θεώρησαν μάλιστα ότι η βία, η αδικία, ο αυταρχισμός δεν έχουν φύλο, γι” αυτό και επέλεξαν τους ρόλους τους ανεξαρτήτως του φύλου τους. Η «Αντιγόνη» αποδόθηκε και από αγόρι, ενώ ο «Κρέοντας» σκόπιμα μόνο από κορίτσια.
Επιλέχθηκε να βιντεοσκοπηθεί η δραματοποίηση της τραγωδίας στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Έμφαση δόθηκε στην απόδοση της υπόθεσης και την ερμηνεία των ρόλων, γι΄αυτό και η βιντεοσκόπηση εστίασε εσκεμμένα στα πρόσωπα των μαθητών. Αυτά μάλιστα είχαν αναλόγως μακιγιαριστεί από μαθήτριες που ασχολούνται με το μακιγιάζ προκειμένου να τονίζουν την έκφραση κάθε ρόλου.
Στο έργο ενσωματώθηκαν αποσπάσματα κομματιών κλασικής μουσικής που έπαιξε ένας μαθητής στο πιάνο του σχολείου καθώς και ένα πρωτότυπο μουσικό κομμάτι που συνέθεσε και έπαιξε άλλος μαθητής επίσης στο πιάνο.