Και οι λέξεις είναι σάρκα μου, το δέρμα της ψυχής μου. Άλλοτε συνωστίζονται στο στόμα μου και άλλοτε τρέμουν στα ακροδάχτυλα των χεριών μου. Τις ονομάζω ποίηση, αρθρογραφία, πεζογραφία. Άλλοτε προηγούνται κι άλλοτε έπονται της ανάγκης τους για επαφή, για μοίρασμα με τον άλλον.
Αγγελική Γκίτση
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης το Δίκτυο Σχολείων e-τύπος υλοποίησε σχετικές δράσεις για να τιμήσει την ημέρα. Μία από αυτές είναι η συνέντευξη που πήραν οι συντακτικές ομάδες του Δικτύου από την ποιήτρια, Αγγελική Γκίτση, μια δημιουργό με πολύπλευρη δράση στο χώρο της ποιητικής τέχνης.
Οι έντεκα συντακτικές ομάδες έθεσαν έντεκα ερωτήματα – ένα η καθεμία- τα οποία η κ. Γκίτση απάντησε με μεγάλη προθυμία. Η ποιήτρια διέθεσε με χαρά τον προσωπικό της χρόνο και απάντησε χωρίς φειδώ στις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις των μαθητών του Δικτύου:
1ο Γυμνάσιο Ελευθερίου – Κορδελιού
1.Σε ποια ηλικία αρχίσατε να γράφετε;
4ο Γυμνάσιο Κοζάνης
2. Υπήρξε κάποια συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο ξεκινήσατε την συγγραφή ποιημάτων;
2o Γυμνάσιο Σπάρτης
3. Τι σχέση έχετε με την εικονογράφηση των ποιημάτων σας; Εσείς επιλέγετε μέσα από έναν αριθμό εικόνων την κατάλληλη που θα αποτυπώνει τα ποιητικά σας μηνύματα;
50ο Γυμνάσιο Αθήνας
4. Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ποιητικός στίχος που έχετε γράψει;
2ο ΓΕΛ Ελευθερίου – Κορδελιού
5. Τι ρόλο έπαιξε στη γραφή σας η επαναστατικότητα της νεανικής ηλικίας;
1o Γυμνάσιο Βέροιας
6. Υπάρχει κάποιο σταθερό μοτίβο στα ποιήματά σας;
5ο Πρότυπο Γυμνάσιο Χαλκίδας
7. Σκεφτήκατε την μελοποίηση των ποιημάτων σας;
2ο Γυμνάσιο Ωραιοκάστρου
8. Νομίζετε ότι η διδασκαλία της ποίησης στα σχολεία προσελκύει τα παιδιά στην ανάγνωση ποιημάτων και την ενασχόληση με την ποίηση γενικότερα;Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να γίνεται;
2ο Γυμνάσιο Κομοτηνής
9. Υπάρχει κάποιο μήνυμα ή σκέψη που θα θέλατε να μοιραστείτε με το αναγνωστικό σας κοινό;
Γενικό Λύκειο Χορτιάτη
10. Τι θα λέγατε σε ένα παιδί που θέλει να
γίνει ποιητής;
ΕΝΕΕΓΥΛ Αργολίδας
11. Θα μπορούσατε να μας απαγγείλετε ένα ποίημά σας;
Οι απαντήσεις που δόθηκαν έχουν πολύ ενδιαφέρον, γιατί η ποιήτρια μοιράζεται μαζί μας τις απόψεις της για την τέχνη της ποίησης, μας δίνει πληροφορίες για το πολυδιάστατο έργο της και μας μεταφέρει στον ποιητικό της κόσμο μέσα από τους στίχους της. Πραγματικά τα λόγια είναι λίγα, για να εκφράσουν τις ευχαριστίες μας για αυτή την αξιόλογη και ευεργετική για τη ψυχή συνέντευξη.
Μπορείτε να ακούσετε το podcast στον σύνδεσμο:
https://drive.google.com/file/d/1wOTI1F7l9HSEthx80SU9pxJ7cVTNn5hj/view?usp=sharing
Βιογραφικό σημείωμα
(από την προσωπική της ιστοσελίδα https://www.anastasiagkitsi.com/view-site.asp?mcid=2)
Η Αναστασία Γκίτση γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη. Υπ. Διδάκτωρ θεολογίας. Αποφοίτησε με άριστα από το τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στον τομέα της «Οικουμενικής Θεολογίας». Με πλήρη υποτροφία από το Βατικανό σπούδασε την γαλλική γλώσσα στο C.L.A. (Besancon της Γαλλίας). Υπότροφη του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κων/λεως εκπόνησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο Centre Orthodoxe du Patriarcat Oecuménique (Chambésy – Ελβετία). Είναι καθηγήτρια θεολογίας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 2005. Από 2008 διατελεί επιστημονικός συνεργάτης της Ακαδημίας Θεολογικών Σπουδών της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού (www.acadimia.gr). Μέλος του WSCF (World Student Christian Federation) συμμετέχοντας ενεργά ως εισηγήτρια στα διεθνή συνέδρια που οργανώνει η Ομοσπονδία με θέματα όπως:«Family. Expectations and exceptions” (Strasbourg 2006),«Gender Equality. There is such a thing?” (Kismaros – Hungary 2007),«Religion. Source of violence or peace?” (Paris 2007),«Stop Violence” (Nitra – Slovakia 2008),«Living our Faith in a Multicultural Society” (Manchester 2008),«Gender, society and religion – exploring diversity in an expanding Europe” (Sibiu – Romania 2009).
Στο ενεργητικό της έχει δύο προσωπικές ποιητικές συλλογές: Κορίτσι Των Σκοτεινών δασών, εκδ. Μπαρμπουνάκης, Θεσ/κη 2010. Ξέρω! Είναι κάπως αργά…, εκδ. Παρατηρητής, Θεσ/κη 2000.
Έχει δημιουργήσει a) το καλλιτεχνικό τρίπτυχο SYGORMA όπου ποίηση, εικαστικά, μουσική και νέες τεχνολογίες αλληλοπεριχωρούνται κι εναρμονίζονται και b) το Tripl’art ένα εικαστικό trio με γλυπτικές και φωτογραφικές installations.
Είναι μέλος του Κέντρου Πολιτισμού και Βιβλίου Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης, του Contemporary art club contACT και της WSCF (World Student Christian Federation). Αρθρογραφεί σε ηλεκτρονικά Βακχικόν (τακτική στήλη «εξ αφορμής») Charity (τακτική στήλη «potetris») και έντυπα περιοδικά Σύναξη, Θεολογία άλλα. Άρθρα, μελέτες, μεταφράσεις και ποιήματά της έχουν δημοσιευτεί σε συλλογικούς τόμους, εφημερίδες, περιοδικά (ελληνικά και ξένα), και ανθολογίες.
Έχει βραβευτεί/επαινεθεί για ποιήματά και διηγήματά της, μεταξύ άλλων, από τους: Σ.ΕΚ.Β.Ε, Griechischer Kunst und Literatur Verein, Union of European Writers και MusicHeaven.
Συνεργάζεται με τους μουσικοσυνθέτες Ηλ. Χατζόγλου, Κ. Τζιαγκούλα, και Χρ. Σταμούλη, τις γλύπτριες Βίλλη Γούσιου, Φρο Θέου και Μαγδαληνή Σίγα, την ζωγράφο Αναστασία Παπαθανασίου, τον φωτογράφο Gemmamou. Οι desThess έχουν εικονοποιήσει ποίηση της.
Στο θέατρο έχει μεταφερθεί μονόλογός της από την ομάδα Contact Ensemble. Ποιήματά και κείμενά της από τις ομάδες Trickortreat και Persona non grata.
Συμμετείχε, μεταξύ άλλων, στις εκδηλώσεις/festivals : 1ο festival Νέων Λογοτεχνών (Ε.ΚΕ.ΒΙ), XV Biennale νέων Μεσογείων, festival νέας δημιουργίας Cross my art, desThess Party, Abnormal coocreation, Λιμάνι Αλλιώς, Tea is Art… Art is Tea.