Στο πλαίσιο του μαθήματος ΣΕΠ της Γ” Γυμνασίου και του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας για τα ΜΜΕ που υλοποιείται στο σχολείο μας και μετά από πρόσκληση του κ. Δ. Πέγκα που διδάσκει το μάθημα του Επαγγελματικού Προσανατολισμού, επισκέφτηκε την Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου το Γυμνάσιο και Λύκειο Αρμενίου ο θεολόγος καθηγητής και δημοσιογράφος κ. Χάρης Ανδρεόπουλος. Με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού, ο κ. Ανδρεόπουλος υπηρέτησε παλιότερα στο σχολείο μας, ενώ με τη 2η, αυτή του δημοσιογράφου, ενημέρωσε υπεύθυνα και αναλυτικά τους μαθητές για θέματα σχετικά με τη λειτουργία των ΜΜΕ και γι” αυτό και τον ευχαριστούμε θερμά για την ανιδιοτελή προσφορά του!
Η συνεργάτις της εφημερίδας μας, Νικολέτα Κουκουμάνη, της Α” Λυκείου, κατέγραψε στο άρθρο που ακολουθεί τα σημαντικότερα σημεία των επισημάνσεών του
Ο κ. Ανδρεόπουλος ξεκίνησε την ενημέρωσή του επισημαίνοντας ότι κάθε κοινωνικός σχηματισμός δεν μπορεί παρά να
αποτελείται από ετερόκλητα στοιχεία, από ένα μωσαϊκό ατόμων με διαφορετική οντότητα και προσωπικότητα, με ιδιαίτερες βλέψεις και οράματα, με συμφέροντα συχνά αλληλοσυγκρουόμενα. Έτσι και τα Μ.Μ.Ε, τα λεγόμενα «Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης» ή καλύτερα Μέσα Ενημέρωσης Πολιτών (όπως εύστοχα τα χαρακτήρισε, διότι ο κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και δεν συμπεριλαμβάνονται σε μια μάζα της κοινωνίας) διαφοροποιούνται από θέμα σε θέμα και τα μέσα για την ενημέρωση των ανθρώπων είναι ηλεκτρονικής μορφής λ.χ Τηλεόραση,ραδιόφωνο,ηλεκτρονικός υπολογιστής αλλά και έντυπης μορφής όπως τα βιβλία, ο ημερήσιος και παραδοσιακός τύπος και η αφίσα.
Η δημοσιογραφία θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η συγκέντρωση και η διάδοση των πληροφοριών μέσω των Μ.Μ.Ε με στόχο ο πολίτης να είναι ενημερωμένος όσο αφορά τον κεντρικό άξονα δηλαδή την κοινωνία.
Μερικές από τις πετυχημένες ερωτήσεις που έθεσαν οι μαθητές αλλά και οι εύστοχες απαντήσεις του κυρίου Ανδρεόπουλου ήταν οι εξής:
Ποιες είναι οι επαγγελματικές προοπτικές για έναν νέο δημοσιογράφο;
Δυστυχώς δεν είναι επάγγελμα που δίνει προοπτικές.Σαφώς βρισκόμαστε σε μια εποχή στην οποία το κάθε επάγγελμα περνάει τη δική του κρίση. Η δημοσιογραφία είναι ο κλάδος στον οποίο εντοπίζονται πολυάριθμες διαφορές σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια: για παράδειγμα η ειδοποιός διαφορά είναι ότι σήμερα ο δημοσιογράφος είναι λιγότερος ερευνητής και αναλυτής και λειτουργεί περισσότερο ως συλλέκτης πληροφοριών, ως «τρεχαντήρι». Ως επάγγελμα έχει πολλές δυσχέρειες, αλλά προσφέρει και πολλές ηθικές ανταμοιβές και συγκινήσεις. Έχει δυσχεράνει πολλούς ανθρώπους αλλά και τους έχει ανταμείψει καλά. Δύσκολα στις μέρες μας αρχίζει κάποιος το επάγγελμα της δημοσιογραφίας.
Πιστεύετε πως τα Μ.Μ.Ε λειτουργούν ως η 4η εξουσία;
Όχι! Πρώτα απ’ όλα δεν είναι νομοθετημένα και πολλές φορές συμβάλουν στην αποδόμηση του πολίτη. Η επιρροή τους συχνά εξελίσσεται σε παραπληροφόρηση και προπαγάνδα και έτσι οδηγούν τους δέκτες στην ετεροκατεύθυνση και τον αποπροσανατολισμό, στερώντας τους τη δυνατότητα να εμβαθύνουν στα πράγματα και να γνωρίσουν την αλήθεια.
Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος ενημέρωσης; Το διαδίκτυο, η εφημερίδα ή το ραδιόφωνο;
Δεν μπορούν να συγκριθούν διότι στην εφημερίδα αναλύεται περισσότερο το οποιοδήποτε θέμα. Επίσης στο Γραπτό Τύπο υπάρχει συνήθως η αρθρογραφία που βοηθά στη κατανόηση του γεγονότος. Στο διαδίκτυο τα νέα μαθαίνονται απλώς πιο γρήγορα.
Τι πρέπει να προσέχει ιδιαίτερα ένας δημοσιογράφος κατά την προετοιμασία του άρθρου του;
«Ένα 2-ο μάτι βλέπει το λάθος του 1-ου»
Κάπως έτσι έκλεισε η ενδιαφέρουσα και ενημερωτική συζήτηση με τον κ. Ανδρεόπουλο λύνοντας τις απορίες των μαθητών αλλά και των καθηγητών.