Αλλαγές στην Παιδεία – έρευνα από τη Άννα Παμπουκίδου και τη Φανή Νούσια

Με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Εκπαίδευσης   έγινε μια έρευνα για την σχολική μας εφημερίδα, προκειμένου να διαπιστώσουμε τι θα ήθελαν οι μαθητές και οι μαθήτριες να αλλάξει στην εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, τέθηκε στους μαθητές και στις μαθήτριες  το ερώτημα :

«Πείτε μας τρία  πράγματα που θα θέλατε να αλλάξουν στη εκπαίδευση» .

Το δείγμα των απαντήσεων είναι από τμήματα και των τριών τάξεων του Γυμνασίου, της Α’ , Β’ και Γ‘ τάξης.

Ας δούμε τι αλλαγές θέλουν οι συμμαθητές μας να γίνουν στην εκπαίδευση.

Η πλειοψηφία αναφέρθηκε στο γεγονός ότι πρέπει να αλλάξει η συμπεριφορά των καθηγητών προς τους μαθητές, θεωρώντας ότι είναι  προσβλητική και αυταρχική. Οι καθηγητές πρέπει να συμπαραστέκονται και να βοηθούν τους μαθητές.

δασκαλος

Αρκετοί μαθητές θέλουν τη μείωση των σχολικών ωρών, τονίζοντας την κατάργηση του εφτάωρου. Όσον αφορά το θέμα του προγράμματος, κάποιοι θέλουν να αλλάξει το εβδομαδιαίο πρόγραμμα, εννοώντας τα μαθήματα και τις ώρες που αυτά διδάσκονται.

SDG-WEB LINK copy
Εκτός από αυτό, αρκετοί μαθητές πιστεύουν ότι χρειάζεται να διαφοροποιηθεί ο τρόπος διδασκαλίας και το  μάθημα να γίνει πιο διαδραστικό και ευχάριστο.

classroom

Επίσης, πολλοί θέλουν να μειωθούν τα διαγωνίσματα και οι ασκήσεις για το σπίτι, αλλά και να καταργηθούν οι τελικές προαγωγικές εξετάσεις, γιατί νιώθουν πιεσμένοι.

stress

Μια ακόμη σημαντική αλλαγή που ζητούν οι μαθητές είναι η ίδρυση περισσότερων ή καλύτερων σχολείων για μαθητές με ειδικές ανάγκες.

 

συμπεριληψη

 

Επίσης,  επιθυμούν την  αύξηση των εκπαιδευτικών εκδρομών και των περίπατων.

εκδρομη

Τέλος, κάτι εξίσου σημαντικό, που έδειξε η έρευνα είναι ότι οι μαθητές θέλουν τον εκσυγχρονισμό των υποδομών αλλά και των σχολικών βιβλίων.

Συντονισμός έρευνας: Μάρθα Μερτσανίδου

2 Σχόλια

    • Πράγματι! Πάντα η άποψη των μαθητών/τριών μας έχει ενδιαφέρον. Επίσης, πολύ ενδιαφέρουσες και εύστοχες απόψεις ακούσαμε από τα παιδιά μας και στις διαδικτυακές μας συναντήσεις για την Παιδεία.

Υποβολή απάντησης