
Πασχαλινές ευχές δια αλληλογραφίας
Με αφορμή τις γιορτές του Πάσχα οι μαθητές/τριες της σχολικής εφημερίδας έστειλαν τις ευχές τους στους μαθητές της Ομογένειας με τον κλασικό τρόπο αλληλογραφίας, την αποστολή επιστολών. Με αυτό τον τρόπο θέλησαν να ανταποδώσουν τη χαρά που έλαβαν οι ίδιοι, όταν πήραν τα Χριστούγεννα τις επιστολές των μαθητών από τη μακρινή Αυστραλία μαζί με τα γλυκά τους δώρα. Ένα ανάλογο πακέτο ετοιμάστηκε από τη συντακτική μας ομάδα με επιστολές και ενθύμια από την Ελλάδα. Μια ένδειξη εκτίμησης και συμπάθειας προς τους μακρινούς μας φίλους και συνεργάτες!
Μιλάμε για τις πόλεις μας!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων (18 Απριλίου), το σχολείο μας και το Γυμνάσιο της Αδελαΐδας στην Αυστραλία ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια δημιουργική, πολιτιστική δράση: οι μαθητές των δύο σχολείων παρουσιάζουν μέσα από ένα συνεργατικό Padlet τα μνημεία, τα αξιοθέατα και τον πολιτισμό των πόλεών τους ( https://padlet.com/ztakav/padlet-zy7ea7jt52enkxcy ). Η πρωτοβουλία αυτή είναι μέρος της ευρύτερης συνεργασίας των δύο σχολείων, που συνεχίζεται δυναμικά και ενισχύει την αλληλοκατανόηση, τη δημιουργικότητα και τον σεβασμό.
Η Θεσσαλονίκη, πόλη με μακραίωνη ιστορία και ζωντανή πολιτιστική ταυτότητα, αποκαλύπτει τον πλούτο της μέσα από μνημεία που φέρουν τα ίχνη της ελληνιστικής, ρωμαϊκής, βυζαντινής και οθωμανικής περιόδου. Ο Λευκός Πύργος, η Ροτόντα, τα Βυζαντινά Τείχη και τα πλήθος μνημείων της UNESCO μαρτυρούν την πολυπολιτισμική της κληρονομιά.
Από την άλλη πλευρά του κόσμου, η Αδελαΐδα —πρωτεύουσα της Νότιας Αυστραλίας— εντυπωσιάζει με τη φυσική της ομορφιά, την πολυπολιτισμικότητα και τα ιστορικά της κτίρια. Μουσεία, πολιτιστικά κέντρα, κήποι και παραθαλάσσιοι προορισμοί αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της πόλης και μας δίνουν μια εικόνα από τον πολιτισμό της Αυστραλίας.
Μέσα από φωτογραφίες, περιγραφές και αφηγήσεις οι μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο ξεναγών, παρουσιάζοντας την ιδιαίτερη ταυτότητα του τόπου τους. Η δράση αυτή δεν αναδεικνύει μόνο την πολιτιστική ποικιλομορφία, αλλά και τη δύναμη της συνεργασίας και της εξ αποστάσεως επικοινωνίας ανάμεσα σε σχολεία που απέχουν γεωγραφικά, αλλά ενώνονται μέσω της παιδείας και του πολιτισμού.