Σχεδιαστική Σκέψη στην Εκπαίδευση: Θεωρία και εφαρμογή στην τάξη από την εκπαιδευτικό Ζωή Τακαβάκογλου ΠΕ02

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ και του επιμορφωτικού σεμιναρίου Discover the 7Cs , που υλοποιήθηκε  στο Ελσίνκι της Φινλανδίας, παρουσιάστηκε το μοντέλο της Σχεδιαστικής Σκέψης (Digital Thinking).

Η Σχεδιαστική Σκέψη είναι μια δημιουργική, ανθρωποκεντρική προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων. Βασίζεται στην κατανόηση των αναγκών του ανθρώπου, στη συνεργασία, στον πειραματισμό και στη συνεχή βελτίωση. Πρόκειται για μια μέθοδο που εφαρμόζεται στις επιχειρήσεις για την ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή.

5 βήματα

Ωστόσο, θεωρείται ότι η εφαρμογή της στην εκπαίδευση μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές.  Η σχεδιαστική σκέψη ως παιδαγωγική προσέγγιση προσφέρει στους μαθητές ένα δυναμικό πλαίσιο μάθησης, μέσα από το οποίο προσεγγίζουν τη γνώση βιωματικά και διερευνητικά. Ενθαρρύνονται να συμμετέχουν ενεργά στον προσδιορισμό των προβλημάτων, να αναζητούν και να αναπτύσσουν εναλλακτικές λύσεις, να ορίζουν κριτήρια αξιολόγησης της πορείας και του αποτελέσματος της εργασίας τους, και να καλλιεργούν την ενσυναίσθηση σε όλη τη διάρκεια της δημιουργικής διαδικασίας.

 
Έξυπνος Κάδος - Γ΄τάξη

Έξυπνος Κάδος – Γ΄τάξη

Τα καινοτόμα στοιχεία της μεθόδου όπως η έμφαση στην ενσυναίσθηση, η ενίσχυση της κριτικής σκέψης και η προώθηση της δημιουργικότητας, αποτέλεσαν μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για την εκπαιδευτική πράξη και κίνητρο για την εφαρμογή της στη σχολική τάξη. Η προσέγγιση αυτή δοκιμάστηκε στα τμήματα Β1 και Γ5, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και επέδειξαν ενεργή συμμετοχή, υπευθυνότητα και ενθουσιασμό σε όλα τα στάδια της εφαρμογής.

 
Ας βάλουμε το πράσινο στη ζωή μας! - Δράσεις - Β΄Γυμνασίου

Ας βάλουμε το πράσινο στη ζωή μας! – Δράσεις – Β΄Γυμνασίου

Το πρόβλημα που κλήθηκαν να εντοπίσουν και να αντιμετωπίσουν αφορούσε ζητήματα της τοπικής τους κοινότητας. Οι λύσεις που πρότειναν —σχετικά με τη ρύπανση του αέρα, την κατάσταση των δρόμων και πεζοδρομίων, την ηχορύπανση, τη διαχείριση απορριμμάτων και την έλλειψη πρασίνου— δείχνουν ωριμότητα, κοινωνική ευαισθησία και περιβαλλοντική συνείδηση.

Η εμπειρία αυτή ανέδειξε τις δυνατότητες που προσφέρει η σχεδιαστική σκέψη, όταν ενσωματώνεται δημιουργικά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ακολουθεί η θεωρητική παρουσίαση, η εφαρμογή της  δράσης και τα αποτελέσματά της:

https://www.slideshare.net/slideshow/erasmus-design-thinking-pdf/279658916

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης