Ελένη του Ευριπίδη – Παίζοντας θέατρο στο σχολείο

Οι μαθητές της Γ΄Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος  της Αρχαίας Ελληνικής Λογοτεχνίας  διδάσκονται την Ελένη του Ευριπίδη. Το έργο γράφτηκε το 412 π.Χ. και παρουσιάζει  μια  καινούρια εκδοχή  του γνωστού μύθου της ωραίας Ελένης και του Τρωικού πολέμου. Σύμφωνα με τον Ευριπίδη  η πραγματική Ελένη δεν ήρθε καθόλου στην Τροία, αλλά εκεί πήγε το είδωλό της. O Ερμής την άρπαξε σύμφωνα με τη βούληση της Ήρας και την έδωσε στον Πρωτέα, το βασιλιά της Αιγύπτου, για να την προστατεύει. Όταν όμως αυτός πέθανε, ο γιος του ο Θεοκλύμενος προσπαθούσε να την κάνει γυναίκα του κι αυτή κατέφυγε σαν ικέτισσα στον τάφο του Πρωτέα για να μην την ενοχλεί. Απελπισμένη από όσα βιώνει ζητά από τη Θεονόη, αδερφή του Θεοκλύμενου και μάντισσα, να της πει αν ο Μενέλαος ζει και αν θα γυρίσει. Η Θεονόη τη γεμίζει με αισιοδοξία. Ο άντρας της ζει και σύντομα θα έρθει. Πράγματι, στην Αίγυπτο καταφτάνει   ο Μενέλαος. Έχει χάσει στη θάλασσα τα πλοία του και προσπαθεί να διασώσει τους λίγους συντρόφους του που κρύβονται σε μια σπηλιά. Αφού ο Mενέλαος και η Eλένη αναγνωρίζουν ο ένας τον άλλο, συνεννοούνται μεταξύ τους και καταστρώνουν  ένα δόλιο σχέδιο με το οποίο  εξαπατούν  τον Θεοκλύμενο. Μπαίνουν οι ίδιοι σε πλοίο, για να κάνουν  θυσία στη θάλασσα, τιμώντας  δήθεν το νεκρό Μενέλαο.  Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνουν να σωθούν και να γυρίσουν  πίσω στην πατρίδα τους.

Το έργο ενέπνευσε τους  μαθητές του Γ2 και Γ3 να πειραματιστούν, παίζοντας διάφορες σκηνές. Το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικό. Όμορφες ερμηνείες, αυτοσχεδιασμοί,  ευρηματικότητα, χιούμορ.

Ακολουθεί βίντεο με  σκηνές από το έργο:

Ελένη του Ευριπίδη Γ2 – Γ3

Οι εντυπώσεις των μαθητών από αυτές τις δράσεις  ήταν θετικές και η αξιοποίηση της δραματοποίησης στο μάθημα ευεργετική. Αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες απόψεις τους:

Το θέατρο μέσα στο σχολείο μπορεί να βοηθήσει και τα παιδιά που συμμετέχουν αλλά και τα παιδιά που απλώς παρακολουθούν, να κατανοήσουν τη σκηνή με έναν τρόπο που θα διασκεδάσουν και θα έχουν τη θέληση να ξαναπαίξουν ή να δούνε.  Επίσης, επειδή είμαστε παιδιά , μας αρέσει και το παιχνίδι.

Χριστίνα Καλερίδου

Μαθαίνουμε το κείμενο πιο εύκολα.

Μαρία Καραϊσκου

Μεγαλύτερη κατανοήση του κειμένου, τόσο για τα παιδιά που παίζουν όσο και για αυτά που βλέπουν.

Κατερίνα Κοτσίδου

Είναι διασκεδαστικό, δηλαδή μας βοηθά να καθαρίζουμε το μυαλό μας από τα μαθήματα και να περνάμε καλά. Επίσης, μας βοηθά να κατανοήσουμε καλύτερα το μάθημα γιατί βλέπουμε τις λεπτομέρειες.

Χαρίκλεια Κουγκουλέρη

Κατά την άποψή μου πιστεύω ότι σε φέρνει πιο κοντά στους συμμαθητές σου, τους γνωρίζεις καλύτερα και βοηθά στην κοινωνικοποίηση. Επίσης, ο χρόνος περνά ευχάριστα και δημιουργούνται αναμνήσεις. 

Δανάη Κατσίκη

Πιστεύω ότι το θέατρο (θεατρικό παιχνίδι) μέσα στο σχολείο στο πλαίσιο των μαθημάτων προσφέρει συνεργασία μεταξύ των μαθητών. Επίσης, δημιουργεί αναμνήσεις από το σχολείο. Τέλος , σε κάποιες ώρες που τα παιδιά και οι καθηγητές είναι κουρασμένοι προσφέρει ξεκούραση.

Βαγγέλης Κατσαρός

Κατανόηση του κειμένου. Μπαίνουμε  στη θέση του ήρωα. Εκτός από αυτά πάνω από όλα διασκεδάζουμε. Μπορούμε να κοινωνικοποιηθούμε, αποκτάμε γνώσεις και γινόμαστε καλύτεροι.

Καρυπίδου Ιωάννα

Μιας και τα κείμενα είναι μεγάλα και έχουν πολλούς στίχους, δεν έχουμε πολύ χρόνο για αναλυτική επεξήγηση. Έτσι, όταν συμμετέχω σε τέτοιου είδους δρώμενα, κατανοώ καλύτερα την πλοκή του έργου, μπαίνω στο πετσί του ρόλου, καταλαβαίνω πλήρως τη θέση των ηρώων και γενικότερα με βοηθάει να κατανοήσω καλύτερα το έργο του Ευριπίδη.

Μάρα Κουτσού

Το θέατρο στο πλαίσιο των μαθημάτων προσφέρει πολλά πράγματα. Αρχικά μέσα από την υλοποίηση σκηνών οι μαθητές μαθαίνουν να συνεργάζονται μεταξύ τους. Επίσης, καθώς δραματοποιούμε τα πρόσωπα του έργου, ελευθερώνουμε πτυχές του χαρακτήρα μας αλλά και των χαρακτήρων άλλων προσώπων, γνωρίζοντας τους καλύτερα. Τέλος, βοηθάει στην καλύτερη κατανόηση του κειμένου και προσφέρει ψυχαγωγία και διασκέδαση.

Νίκος Καββάδας

Κατανόηση κειμένου και χαρακτήρων. Επίσης, χαλάρωση και ξεκούραση.

Κωνσταντίνος Κουζούνης

Μπαίνουμε στη θέση των ηρώων.

Ιουλία Δεμουρτσίδου

Το μάθημα γίνεται πιο ευχάριστο και κατανοητό.

Στέλλα Γκόγκου

Συγκρατούμε καλύτερα την υπόθεση του έργου.

Χριστίνα Γραικού

Εντοπίζουμε σκηνοθετικά στοιχεία του έργου. Επίσης, προσφέρει χαλάρωση και διασκέδαση.

Κωνσταντίνος  Θεοδοσιάδης

Μπαίνουμε στο κλίμα του έργου.

Χρήστος Βασιλείου

Η δραματοποίηση δίνει ζωντάνια και κάνει το κείμενο πιο εύκολο από την Οδύσσεια και την Ιλιάδα.

Σήφης Ζιλάλι

Το θέατρο βελτιώνει την έκφραση του λόγου, ενισχύει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία.

Ευδοκία Καρυπίδου

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης