Αντί εκδοτικού σημειώματος

Με τούτα και με τ’ άλλα…

 

Με τούτα και με τ’ άλλα, φθάνει στο τέλος της και αυτή η σχολική χρονιά, η οποία μας έκανε όλους, εκπαιδευτικούς και μαθητές, αναμφισβήτητα πιο πλούσιους πνευματικά και ψυχικά, παρά τις όποιες αντιξοότητες ή μάλλον και μέσα από αυτές.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας είχαν δυναμική παρουσία σε ποικίλες ευκαιρίες της σχολικής ζωής, που θεωρούμε σημαντικό να αναφέρουμε εδώ:

  • στον εορτασμό των εθνικών επετείων και της επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, καθώς και στην εκδήλωση προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών

IMG-f313a97a49829e3554abfa147112e12f-V

1000008540

Screenshot_2023-10-28-18-18-42-706_com.miui.videoplayer

Από τη σχολική εκδήλωση προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών

Από τη σχολική εκδήλωση προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών

 

  • στους ομίλους (Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών, Ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα) και στα εκπαιδευτικά προγράμματα (Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας
  • στο 8ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο στη Ρώμη

AFISA_ROMA_8o

 

  • στην εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Έχω κάτι να σας πω

 

 

  • σε μαθητικούς διαγωνισμούς (Μετάφρασης, Πειραμάτων του ΕΚΦΕ, Βιολογίας, Ερμηνευτικής Ανάγνωσης) και σε σχολικούς αθλητικούς αγώνες
  • σε πολυάριθμες εκπαιδευτικές επισκέψεις στο πλαίσιο του επαγγελματικού προσανατολισμού – σε σχολές και τμήματα του ΕΚΠΑ (Φιλοσοφική, Φυσικό) και στο ΠΑΠΕΙ, στο Χρηματιστήριο Αθηνών, στο Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (CSI), στη Σχολή Υποβρυχίων Καταστροφών, καθώς και σε δράσεις επαγγελματικού προσανατολισμού και αυτογνωσίας σε συνεργασία με τη σχολική ψυχολόγο
  • στην επίσκεψη σε φαρμακευτική εταιρεία (ενημέρωση για τη διαδικασία παραγωγής ενός φαρμάκου) στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Υγείας «Πανδημία: Να το δούμε ως ευκαιρία – Πανούκλα, χολέρα, ισπανική γρίπη: τρεις πανδημίες που συγκλόνισαν τον κόσμο»
  • στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μεσολογγίου (στο πλαίσιο των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας «Πανδημία: Να το δούμε ως ευκαιρία» και Πολιτιστικών Θεμάτων «Οι πανδημίες στην τέχνη», με παρουσίαση θεατρικού δρώμενου βασισμένου στην «Πανούκλα» του Αλμπέρ Καμύ)
Αλυκές στη λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου

Αλυκές στη λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου

Από τον θεατρικό αυτοσχεδιασμό στην Πανούκλα του Αμπέρ Καμύ

Από τον θεατρικό αυτοσχεδιασμό στην Πανούκλα του Αμπέρ Καμύ

Κέντρο Χαρακτικών Τεχνών - Μουσείο Βάσως Κατράκη

Κέντρο Χαρακτικών Τεχνών – Μουσείο Βάσως Κατράκη (Αιτωλικό)

 

  • στην εκπαιδευτική επίσκεψη στο CERN (Ελβετία) που πλαισιώθηκε από επιμέρους επισκέψεις σε πόλεις και αξιοθέατα της χώρας
Από την ξενάγηση στο CERN

Από την ξενάγηση στο CERN

 

  • στο Athens Science Festival (στο πλαίσιο του ομίλου Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών)
Athens Science Festival (Τεχνόπολη, Γκάζι)

Athens Science Festival (Τεχνόπολη, Γκάζι)

Εργαστήριο βιολογικών αναλύσεων στο Athens Science Festival

Εργαστήριο βιολογικών αναλύσεων στο Athens Science Festival

  • σε λογοτεχνικές/φιλολογικές δράσεις (εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης σε αγαστή συνεργασία με το 2ο ΓΕΛ Βριλησσίων, στην αφηγηματική παρουσίαση της αλληγορίας του σπηλαίου Πλάτωνα, πλαισιωμένης από κείμενα των Καβάφη, Καζαντζάκη, Σοπενχάουερ, Joseph Cambell, από πληροφορίες αστροφυσικής και προφορικές ιστορίες, από τη Σάσα Βούλγαρη) και σε διαπολιτισμικές δράσεις (Ημέρα Κρέπας – La Chandeleur, Ciné Dimanche για την Ημέρα Γαλλοφωνίας, επίσκεψη στο Γαλλικό Ινστιτούτο – Ξενάγηση στο διαδικτυακό Μουσείο Τέχνης Micro-folie)
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης για την Παγκόσμια ημέρα Ποίησης

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Από την αφήγηση της αλληγορίας του σπηλαίου του Πλάτωνα

Από την αφήγηση της αλληγορίας του σπηλαίου του Πλάτωνα

Από την προβολή της ταινίας Un vrai bonhomme για τον εορτασμό της Γαλλοφωνίας και την εβδομάδα γαλλόφωνου κινηματογράφου

Από την προβολή της ταινίας Un vrai bonhomme για τον εορτασμό της Γαλλοφωνίας και την εβδομάδα γαλλόφωνου κινηματογράφου

Περιήγηση σε ένα ψηφιακό μουσείο τέχνης (MICRO-FOLIE) στο Γαλλικό Ινστιτούτο

Περιήγηση σε ένα ψηφιακό μουσείο τέχνης (MICRO-FOLIE) στο Γαλλικό Ινστιτούτο

 

  • σε δράσεις ενσυναίσθησης, κοινωνικής ευαισθησίας και προσφοράς (παρακολούθηση των θεατρικών παραστάσεων «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα;» και «Τα όρια» και της κινηματογραφικής ταινίας «Τα όριά μας» – συζήτηση με τον παραολυμπιονίκη Γιάννη Χατζήμπεη, δράση για το δυστύχημα των Τεμπών, επίσκεψη στο Αναρρωτήριο Πεντέλης και στο ΚΔΑΠ ΑμεΑ Βριλησσίων «Κρίκος», εθελοντική αιμοδοσία – για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου), φροντίδας για το περιβάλλον (φύτευση στα παρτέρια του σχολείου στο πλαίσιο του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «Φυσικό Περιβάλλον: Διατηρώ και αλλάζω») και φιλοζωίας
Από την επίσκεψη στο Αναρρωτήριο Πεντέλης

Από την επίσκεψη στο Αναρρωτήριο Πεντέλης

δώρα Πάσχα

Από τις εργασίες για τη φύτευση στα παρτέρια του σχολείου

Από τις εργασίες για τη φύτευση στα παρτέρια του σχολείου

1000009677

Από την ημέρα Φιλοζωίας

Από την ημέρα Φιλοζωίας

 

  • σε δράσεις δημιουργικής έκφρασης (χριστουγεννιάτικο bazzar με χειροποίητες παρασκευές και κατασκευές, graffiti, χορογραφίες, θεατρικά δρώμενα κ.ά.)

grafitti

  • σε δράσεις ενθάρρυνσης της συμμετοχής των εφήβων ως ενεργών πολιτών σε συνεργασία με τον Δήμο Βριλησσίων, την ΕΕ και το Οικουμενικό Πατριαρχείο
  • στις πολυήμερες διδακτικές εκδρομές στην Κρήτη (Γ΄ Λυκείου), στην Αρχαία Μεσσήνη, το Κάστρο της Μεθώνης και την Αρχαία Ολυμπία (Α΄ Λυκείου) και στη Ζάκυνθο (Β΄ Λυκείου)

438237748_347151727911375_495770637971072627_n

438204615_1126378171815619_7856854291127185198_n

εκδρομή Α΄Λυκείου

Η ίδια η σχολική ζωή με τις ποικίλες εκφάνσεις της αλλά και η επικαιρότητα (π.χ. ο πόλεμος στη Γάζα), οι εφηβικοί προβληματισμοί και τα νεανικά ενδιαφέροντα τροφοδότησαν τη σκέψη των μαθητών και των μαθητριών, που με τα κείμενά τους «έστησαν» για πρώτη φορά κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά την παρούσα ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα.

Με ελεύθερη θεματολογία και χωρίς αυστηρές χρονικές προθεσμίες, μη έχοντας προηγούμενη εμπειρία, θεωρούμε τελικά σημαντικό σχολικό επίτευγμα τη δημοσίευση ενός συνολικού τεύχους, που θέλουμε να πιστεύουμε ότι δίνει το στίγμα της σχολικής χρονιάς και αποτυπώνει τους προβληματισμούς των μαθητών και των μαθητριών μας.

Ευελπιστούμε ότι αξιοποιώντας τη φετινή εμπειρία και μαθαίνοντας από τις όποιες αστοχίες, οι NewSchoolTimes θα δώσουν πιο τακτικό και πιο δυναμικό «παρών» την ερχόμενη σχολική χρονιά.

Πολλές ευχαριστίες στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές και τις μαθήτριές μας για την καλή διάθεση και τη συνεργασία τους!

Σας παρακαλούμε να σταθείτε με επιείκεια απέναντι σε ενδεχόμενα λάθη ή παραλείψεις.

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί

Η Δ/ντρια του σχολείου Κυζερίδη Μελπομένη, ΠΕ04.05,

MSc Ωκεανογραφίας, MSc Γεωπληροφορικής

Χαλβατζή Δέσποινα, ΠΕ02

ψαράκια

Χαλβατζή Δέσποινα
Περί Χαλβατζή Δέσποινα 16 Άρθρα
Γεννήθηκα το 1976 στην Αθήνα. Η καταγωγή μου είναι από την Ίμβρο. Η οικογένειά μου αλλά και οι πολύτιμες φιλίες που έκανα από την παιδική ηλικία μέχρι σήμερα έχουν καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τη ζωή μου. Σπούδασα Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και για αρκετά χρόνια ασχολήθηκα με την επιμέλεια κειμένου σε πολιτιστικά ιδρύματα, εκδοτικούς οίκους και στην έντυπη και ηλεκτρονική ενημέρωση. Το 2008 διορίστηκα στη δημόσια εκπαίδευση. Από την Αθήνα στη Χίο, από τη Χίο στην Κορινθία και από εκεί πάλι πίσω στην Αθήνα. Υπηρετώ για δεύτερη χρονιά στο 1ο ΓΕΛ Βριλησσίων (το λύκειο από το οποίο αποφοίτησα) και φέτος, κατόπιν πρότασης της Δ/ντριας του σχολείου, κας Κυζερίδη Μελπομένης, τολμάμε -με τους μαθητές που απαρτίζουν τη συντακτική ομάδα της σχολικής εφημερίδας αλλά και με καλοδεχούμενη τη συνδρομή όλων των εκπαιδευτικών και των μαθητών του σχολείου- να κοινοποιήσουμε στιγμές της σχολικής ζωής, να εκφράσουμε σκέψεις, προβληματισμούς με αφορμή την επικαιρότητα, να παρουσιάσουμε τα ενδιαφέροντά μας γύρω από την τέχνη και άλλα που ευελπιστούμε να προκύψουν στο πλαίσιο αυτής της απόπειρας... Η κοσμοθεωρία μου συμπυκνώνεται στα λόγια του Τζον Κίτινγκ από την ταινία «Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών»: «Η ιατρική, η νομική, η διοίκηση επιχειρήσεων – ναι, αυτά είναι σεβαστά επαγγέλματα, απαραίτητα για να συνεχίζεται η ζωή… Η ποίηση, όμως, ο ρομαντισμός, η ομορφιά, ο έρωτας! –αυτά είναι που μας κρατάνε στη ζωή!».