Πρόγραμμα Erasmus+ KA122 » Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future»-Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

Το 1ο Γυμνάσιο Ελευθερίου-Κορδελιού κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025 σχεδίασε και, αφού έλαβε την απαιτούμενη χρηματοδότηση από το ΙΚΥ, υλοποίησε πρόγραμμα κινητικότητας εκπαιδευτικών στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+KA122-SCH «Εκπαιδεύοντας τους αυριανούς πολίτες σε ένα αειφόρο σχολείο με έμφαση στo περιβάλλον και στην απόκτηση δεξιοτήτων» με κωδικό 2024-1-EL01-KA122-SCH-000216878. Το εγκεκριμένο πρόγραμμα είχε στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους σε σύγχρονα παιδαγωγικά ζητήματα που αφορούν στο περιβάλλον, την αειφορία και τις δεξιότητες ζωής και σταδιοδρομίας, που θεωρούνται απαραίτητες για τους Ευρωπαίους πολίτες του 21ου αιώνα.

Κατά την υλοποίηση του σχεδίου πραγματοποιήθηκαν δύο κινητικότητες εκπαιδευτικών στο Ελσίνκι της Φινλανδίας κατά το χρονικό διάστημα 5 έως 12 Απριλίου 2025, όπου δύο τριμελείς ομάδες εκπαιδευτικών παρακολούθησαν δύο επιμορφωτικά σεμινάρια από τον φορέα υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων Europass Teacher Academy.

«Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future»  

Συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Αγγελακοπούλου Χρυσούλα, Μυστακίδου Μαρία, Σαράφη Μαρία

      Στο παραπάνω πρόγραμμα οι εκπαιδευτικοί της ομάδας παρακολούθησαν επιμορφωτικές δράσεις με επίκεντρο την περιβαλλοντική εκπαίδευση και20250408_112755 την κλιματική αλλαγή, οι οποίες ανέδειξαν  τη σημασία της καλλιέργειας οικολογικής συνείδησης μέσα από το σχολείο. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και θεωρητική κατάρτιση, οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί απέκτησαν  βαθύτερη κατανόηση των σύγχρονων περιβαλλοντικών προκλήσεων —όπως η ρύπανση, η βιοποικιλότητα, η κλιματική κρίση και η βιωσιμότητα— και εξοικειώθηκαν με αποτελεσματικές μεθόδους διδασκαλίας και ενσωμάτωσης των θεμάτων αυτών στο αναλυτικό πρόγραμμα. Η επιμόρφωση  εφοδίασε τις συμμετέχουσες με πρακτικά εργαλεία και ιδέες για δράσεις εντός και εκτός σχολείου, ενισχύοντας την ικανότητά τους να εμπνέουν τους μαθητές και να ενεργούν ως φορείς αλλαγής στις σχολικές τους κοινότητες.

IMG-210441151573ecfd0db852d96df9ab7b-V

Αναλυτικότερα, τα προσδοκώμενα αποτελέσματα της επιμόρφωσης ως προς τους συμμετέχοντες ήταν: 

    •  Να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προκλήσεων που θέτει η περιβαλλοντική κατάρρευση και η βιωσιμότητα: Οι συμμετέχοντες θα αναπτύξουν δεξιότητες για να κατανοούν και να διαχειρίζονται τις πολυδιάστατες προκλήσεις που προκύπτουν από την κλιματική κρίση και την αειφόρο ανάπτυξη, προσαρμόζοντας ανάλογα τις εκπαιδευτικές τους πρακτικές.
  • Να γεφυρώσουν τα κενά γνώσης σχετικά με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα: Θα αποκτήσουν σύγχρονες γνώσεις και εργαλεία για την εμβάθυνση της κατανόησης της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και τη διδασκαλία και εφαρμογή των αρχών της σε εκπαιδευτικά πλαίσια.
  • Να εφαρμόσουν αποτελεσματικές «πράσινες» πολιτικές και πρακτικές τόσο στη σχολική διοίκηση όσο και στη μαθησιακή διαδικασία: Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τεχνικές και στρατηγικές που ενσωματώνουν βιώσιμες πρακτικές και οικολογικές μεθόδους στη διοίκηση και την εκπαιδευτική καθημερινότητα.
  • Να επικοινωνούν με συναδέλφους και μαθητές για περιβαλλοντικά θέματα: Θα αναπτύξουν αποτελεσματικές επικοινωνιακές δεξιότητες για την ευαισθητοποιημένη και τεκμηριωμένη συζήτηση περιβαλλοντικών ζητημάτων, εμπνέοντας τη συμμετοχή των άλλων.
  • Να αντιμετωπίσουν την αποσύνδεση μεταξύ περιβαλλοντικής καταστροφής και της σημασίας της για την καθημερινή ζωή: Οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν τρόπους να καταστήσουν πιο κατανοητή τη σύνδεση μεταξύ των καθημερινών πράξεων και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση.
  • Να αναδείξουν τη σημασία της διδασκαλίας αυτών των θεμάτων σε νεαρούς μαθητές: Θα μάθουν πώς να παρουσιάζουν τα περιβαλλοντικά θέματα ως κρίσιμα στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τις νεότερες γενιές.
  • Να καταστήσουν το προσωπικό και τους οργανισμούς των εκπαιδευτικών κέντρων πιο φιλικούς προς το περιβάλλον: Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με εργαλεία για την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης στο εργασιακό τους περιβάλλον, προωθώντας «πράσινες» πρωτοβουλίες.
  • Να δείξουν πώς να εμπλέκουν τους μαθητές στο θέμα της βιωσιμότητας και του περιβάλλοντος: Θα αποκτήσουν γνώσεις και πρακτικές για τη δημιουργία δραστηριοτήτων και προγραμμάτων που κινητοποιούν τους μαθητές να συμμετάσχουν ενεργά σε περιβαIMG-f21a4b6f80cbc0ac6f7514d298a3266b-Vλλοντικά θέματα.
  •  Να προωθήσουν την ευαισθητοποίηση για πρακτικά βήματα που μπορούν να ληφθούν για τη μείωση της χρήσης πλαστικού στα σχολεία: Οι συμμετέχοντες θα κατανοήσουν πώς να εφαρμόσουν πρακτικές και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες για τη μείωση του πλαστικού, ενισχύοντας τη βιωσιμότητα στο σχολικό περιβάλλον.

Ιδιαίτερη αξία είχε η συνεργασία με εκπαιδευτικούς από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, ανταλλάσσοντας ιδέες, καλές πρακτικές και εμπειρίες. Η εμπειρία εμπλουτίστηκε με γνώσεις σχετικά με τον φινλανδικό τρόπο ζωής και το παγκοσμίως αναγνωρισμένο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα.

20250409_100514 - Αντιγραφή - Αντιγραφή - Αντιγραφή20250409_100457 - Αντιγραφή20250409_104653 - Αντιγραφή - Αντιγραφή - Αντιγραφή20250410_11292120250410_11304320250411_15264320250410_11014320250409_10112520250408_173844 - Αντιγραφή - Αντιγραφή

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης