Διάχυση Αποτελεσμάτων του Προγράμματος Erasmus+ «Εκπαιδεύοντας τους αυριανούς πολίτες σε ένα αειφόρο σχολείο με έμφαση στο περιβάλλον και στην απόκτηση δεξιοτήτων».

Τη Δευτέρα στις  26-05-25 πραγματοποιήθηκε στο 1ο Γυμνάσιο Ελευθερίου – Κορδελιού  η διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο: «Εκπαιδεύοντας τους αυριανούς πολίτες σε ένα αειφόρο σχολείο με έμφαση στο περιβάλλον και στην απόκτηση δεξιοτήτων» με σκοπό την ενημέρωση της σχολικής και τοπικής κοινότητας για τις εμπειρίες και τα εκπαιδευτικά οφέλη που αποκόμισαν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί.

 φωτο 4

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε δύο εξειδικευμένα επιμορφωτικά προγράμματα από τον φορέα Europass Teacher Academy στο Ελσίνκι της Φινλανδίας κατά το χρονικό διάστημα 5-12 Απριλίου 2025, τα οποία εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν από το ΙΚΥ.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ανέλαβαν να μεταφέρουν τα βασικά σημεία και τις γνώσεις που αποκόμισαν, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών πρακτικών στο σχολικό περιβάλλον. Στόχος της παρουσίασης ήταν όχι μόνο η διάδοση των καλών πρακτικών, αλλά και η ενεργή υιοθέτηση παιδαγωγικών εργαλείων που θα συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

φωτο 1

Η εκδήλωση ξεκίνησε με ενημέρωση για την ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού στον ευρωπαϊκό ιστότοπο του σχολείου:  https://o-europaikos-istotopos-tou-scholeiou-mas.webnode.gr/ ενώ στη συνέχεια προβλήθηκε ένα σύντομο και εμπνευσμένο βίντεο, το οποίο αποτύπωνε χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από αυτό το ιδιαίτερο ταξίδι μάθησης, προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης στο Ελσίνκι: https://youtube.com/watch?v=z2FPqXokp1k&si=9ndsrMTJnjTLR5Uu

φωτο 2

Ακολούθησε η παρουσίαση του πρώτου επιμορφωτικού προγράμματος με  τίτλο: Discover the 7Cs από τις εκπαιδευτικούς Λιθαρή  Αριστέα (ΠΕ06), Μαραγκόζη Ειρήνη (ΠΕ02) και Τακαβάκογλου Ζωή (ΠΕ02),με επίκεντρο τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, γνωστές ως 7Cs: Συνεργασία (Collaboration), Επικοινωνία (Communication),Κριτική Σκέψη (Critical Thinking),Δημιουργικότητα (Creativity),Ψηφιακός Γραμματισμός (Computing and ICT Literacy),Διαπολιτισμική Κατανόηση (Cross-cultural Understanding),Δεξιότητες Ζωής και Σταδιοδρομίας (Career and Learning Self-reliance).

Η εκπαιδευτικός,  Αριστέα Λιθαρή ΠΕ06, παρουσίασε: 

1. Discover the 7Cs: Learning for Life (and Work) in the 21st century 

https://www.slideshare.net/slideshow/the-7cs-of-the-21st-century-teaching-and-learning-pdf/279294566

2.Μέθοδος διδασκαλίας HARKNESS ΣΥΖΗΤΗΣΗ

https://www.slideshare.net/slideshow/harkness-pdf/278976496

3.Επικοινωνία, Συνεργασία και Ομαδική μάθηση: το μοντέλο DISC  

https://www.slideshare.net/slideshow/m-disc-pdf/279250958

Η εκπαιδευτικός, Ειρήνη Μαραγκόζη ΠΕ02, παρουσίασε :

1. Δεξιότητες Ζωής και Σταδιοδρομίας

 https://app.box.com/s/ga9o9b37z7retbwaij45gvgygj3s5777</p>

2. Διαπολιτισμική κατανόηση

https://app.box.com/s/goay87tw5q20r44okdpf3ctmjf6dq6k5

3. Τα 7 «I»

https://app.box.com/s/3szzu7kdh9v4jw4ey95bq15pbuxvzoyj

Η εκπαιδευτικός, Ζωή Τακαβάκογλου ΠΕ02, παρουσίασε: 

1.  Σχεδιαστική σκέψη (Desing Thinking)

Erasmus+ Δημιουργικότητα και Κριτική Σκέψη – Σχεδιαστική Σκέψη

2. Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση

https://www.slideshare.net/slideshow/erasmus-pdf/279348439

Οι εκπαιδευτικοί ανέλυσαν μέσα από τις παρουσιάσεις τους τόσο το θεωρητικό υπόβαθρο όσο και την πρακτική σημασία των παραπάνω δεξιοτήτων, αναδεικνύοντας τον καθοριστικό ρόλο τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην προετοιμασία των μαθητών για την κοινωνία και την αγορά εργασίας του μέλλοντος. Επίσης, παρουσίασαν βιωματικές δραστηριότητες και διαδραστικές προσεγγίσεις, με τις οποίες οι εκπαιδευτικοί μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων στη σχολική τάξη.

φωτο 3

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε το δεύτερο επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future», το οποίο παρουσίασαν οι εκπαιδευτικοί: Αγγελακοπούλου Χρυσούλα (ΠΕ79.01), Μυστακίδου Μαρία (ΠΕ04.05), και Σαράφη Μαρία (ΠΕ02).

Η εκπαιδευτικός Μαρία Σαράφη ΠΕ02, παρουσίασε:

1. Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future» προτάσεις για την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής κουλτούρας στην εκπαίδευση

2. «Βάλε στόχο για έναν καλύτερο κόσμο! Διδακτική πρόταση για την γνωριμία με του 17 στόχους βιώσιμης ανάπτυξης»

3. «Δες τι πέταξες!» Παρατηρώντας τα απορρίματά μας: outdoor learning- πρόταση διδασκαλίας 

Η εκπαιδευτικός, Μαρία Μυστακίδου ΠΕ04.05, παρουσίασε: 

1.  Περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσω της τέχνης 

2. Fast fashion και υπερκατανάλωση δραστηριότητες ευαισθητοποίησης και δράσης στο σχολείο 

Η εκπαιδευτικός, Χρυσούλα Αγγελακοπούλου ΠΕ79.01, παρουσίασε: 

1.GooseChase ένα διαδραστικό εργαλείο για gamification και ομαδοσυνεργατική μάθηση  

2. Οραματίσου το μέλλον και δράσε τώρα!   

Κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων οι εκπαιδευτικοί εστίασαν στην καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και στην ένταξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο σχολικό πρόγραμμα. Με αναφορές σε επίκαιρα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως η ρύπανση, η βιοποικιλότητα, η κλιματική αλλαγή και η βιωσιμότητα, πρότειναν σύγχρονες διδακτικές μεθοδολογίες, καινοτόμα εργαλεία και πρακτικές δραστηριότητες εντός και εκτός σχολικής τάξης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη βιωματική μάθηση, μέσα από την οποία οι μαθητές όχι μόνο αποκτούν γνώση, αλλά και παρακινούνται να γίνουν ενεργοί πολίτες και φορείς θετικής αλλαγής στις κοινότητές τους. Τέλος, πρότειναν στον κοινό να μεταβεί στον παρακάτω σύνδεσμο: Lifestyle test, ένα διαδραστικό παιχνίδι για έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής  όπου υπάρχει μια παρουσίαση για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα,την «ατομική μας ευθύνη» για την κλιματική αλλαγή καθώς και  ένα διαδραστικό παιχνίδι για έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής (lifestyle test).

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, η Σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης κ. Ιφιγένεια Σαχανά και η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Μότσικα Αικατερίνη.

Η εκδήλωση έκλεισε με θερμές ευχαριστίες προς όλους τους συμμετέχοντες, καθώς και με μια ανοιχτή πρόσκληση για εφαρμογή των καινοτόμων πρακτικών με στόχο τη διαρκή βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη σχολική μας κοινότητα.

Η ομάδα Erasmus

Η ομάδα Erasmus

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης