Της μαθήτριας Δέσποινας Μπούμπα
Η σχέση των μαθητών του σχολείου μας με τον αθλητισμό
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του σχολείου μας σε ένα δείγμα είκοσι μαθητών/τριών της Α’ και Β’ Λυκείου
Οι απαντήσεις των μαθητών/τριών του Γενικού Λυκείου Τυρνάβου σε ερωτήσεις που έχουν σχέση με τον αθλητισμό είναι πολύ ενδιαφέρουσες και αποκαλύπτουν αρκετά στοιχεία για τη στάση που διαμορφώνουν σε σχέση με τον αθλητισμό. Οι ερωτήσεις που κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές είναι οι εξής :
- Κάνεις κάποιο άθλημα ;
Η απάντηση για τους μαθητές ήταν εύκολη . Το 70% των μαθητών απάντησε καταφατικά και το 30% των υπόλοιπων μαθητών που ρωτήθηκαν απάντησαν αρνητικά.
- Τι άθλημα κάνεις ;
Όπως μπορείτε να δείτε και από τον παραπάνω πίνακα, η πλειοψηφία έχει επιλέξει ως άθλημα το βόλεϊ . Στη συνέχεια έχουν επιλέξει τον χορό και κατόπιν το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και το muay thai .
- Γιατί κάνεις αυτό το άθλημα ;
Αυτή η ερώτηση δυσκόλεψε πολλούς μαθητές. Ωστόσο, οι περισσότεροι απάντησαν ότι ασχολούνται με το άθλημα, γιατί αρχικά τους αρέσει πολύ, το βρίσκουν ενδιαφέρον , περνάνε ευχάριστα τον χρόνο τους ,το αγαπάνε, έχουν δεθεί συναισθηματικά , τους γεμίζει και περνάνε τέλεια κάνοντάς το . Ενδιαφέρον είναι ότι πολλοί συμφώνησαν ότι τους βοηθάει να εκτονωθούν , τους βοηθάει να χαλαρώσουν , να αποβάλουν το άγχος τους και να γίνουν πιο ήρεμοι . Εκτός από τα παραπάνω κάποιοι ήθελαν να βελτιώσουν τη φυσική τους κατάσταση και για αυτό ξεκίνησαν να προπονούνται .
- Πόσο καιρό κάνεις αυτό το άθλημα ;
Σε αυτή την ερώτηση η απάντηση για κάθε μαθητή ήταν διαφορετική . Οι περισσότεροι κάνουν το άθλημα τους από 2 έως 6 χρόνια . Αλλά υπάρχουν και κάποιοι που κάνουν το άθλημα τους από 9 έως 12 χρόνια τα οποία κατά την άποψη μου είναι πολλά .
- Σου αρέσει το άθλημά σου και γιατί ;
Φυσικά, η απάντηση όλων των μαθητών ήταν ναι . Η απάντησή τους, όμως, στο γιατί τους αρέσει ήταν πολύ ενδιαφέρουσα: «Το άθλημά μου μού αρέσει πολύ, γιατί έχει πολλές προοπτικές , ενισχύει την πειθαρχία μου, έχει πολύ πάθος , έχει αδρεναλίνη, έχει ανταγωνισμό και ταυτόχρονα μπορώ να γυμνάζω το σώμα μου». Αυτά ήταν τα λόγια ενός μαθητή της Α΄ Λυκείου, ενώ μια μαθήτρια της Β΄ Λυκείου μας έδωσε την εξής απάντηση : «Εννοείται πως το αγαπώ πάρα πολύ, καθώς, όταν βρίσκεσαι σε έναν ευρύτερο κύκλο διαμορφώνεις τις προσωπικές σου σχέσεις. Τις περισσότερες φορές περνάει ευχάριστα ο χρόνος μου, όταν όμως σταματάω να αθλούμαι, δεν περνάω καλά και μου λείπει πολύ .
- Πόσες φορές την εβδομάδα κάνεις αυτό το άθλημα; Πιστεύεις ότι είναι αρκετές ;
Οι μαθητές που κάνουν προπόνηση από 1 έως 2 φορές την εβδομάδα πιστεύουν ότι δεν είναι αρκετές. Αντιθέτως, οι μαθητές που κάνουν από 3 έως 5 φορές την εβδομάδα πιστεύουν ότι είναι αρκετές .
- Πιστεύεις ότι θα μπορούσες να κάνεις επαγγελματικά το άθλημα σου ;
To 80 % των μαθητών πιστεύει ότι θα μπορούσε να κάνει αυτό το άθλημα επαγγελματικά και, σε αντίθεση, το 20% πιστεύει ότι δεν θα μπορούσε να το κάνει επαγγελματικά.
- Γιατί επέλεξες αυτό το άθλημα και όχι κάποιο άλλο ;
Οι περισσότεροι μαθητές επέλεξαν αυτό το άθλημα, γιατί τους άρεσε πολύ, όταν το έβλεπαν στην τηλεόραση και ήθελαν από μικροί να το κάνουν, τους ώθησαν οι γονείς τους , εμπνεύστηκαν από τα αδέρφια τους και από τους φίλους τους . Σε αντίθεση, άλλοι μαθητές είπαν ότι τους επηρέασε ένα διαφημιστικό που είδαν , ότι ήταν τυχαία επιλογή και ότι δεν πίστευαν ότι τους ταίριαζε κάτι άλλο.
- Τι σημαίνει για εσένα το άθλημα σου ;
Το άθλημα που έχει επιλέξει κάθε μαθητής σημαίνει πολλά για τον καθένα ξεχωριστά. Στους περισσότερους όμως σημαίνει αγάπη ,οικογένεια , πάθος , εξέλιξη και αφοσίωση . Επίσης είναι μια καθημερινότητα για αυτούς είναι χαλάρωση, και κάτι σαν «ψυχοθεραπεία» .
Τέλος τέθηκε και μια ερώτηση στα παιδιά τα οποία δεν αθλούνται:
- Αν δεν κάνεις κάποιο άθλημα , για ποιο λόγο αλλά και πώς κρατιέσαι σε φόρμα ;
Κάποια παιδιά δεν αθλούνται, γιατί δεν έχουν χρόνο λόγω του επιβαρυμένου τους προγράμματος. Πιστεύουν ότι δεν κρατιούνται σε φόρμα, απλώς, προσπαθούν να προσέχουν τη διατροφή τους.
Ευχαριστούμε τους συμμαθητές μας για το ενδιαφέρον και την προθυμία με την οποία συμμετείχαν στην έρευνά μας.