«Ταξίδι στη Μυτιλήνη. Με τα πανιά της ποίησης…»

ΑΠΟ: ΘΩΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - Απρ• 04•14

των Γεράσιμου Παπανικολάου & Δημήτρη Παϊζη-Ραντοϊκοβιτς (Α3, Γυμνάσιο)

elytis-afieroma-tanea

Μέσα σε ατμόσφαιρα γιορτινή, αλλά και γεμάτη συγκίνηση, αφού εμείς οι μικρότεροι θα κάναμε την πρώτη εκδρομή μας ως γυμνασιόπαιδα, 15 μαθητές της Ευαγγελικής ετοιμάσαμε τις αποσκευές και τους εαυτούς μας για την εκπαιδευτική μας επίσκεψη στη Λέσβο. Στις 20 Μαρτίου αποχαιρετήσαμε τους δικούς μας και επιβιβαστήκαμε στο πλοίο. Κοιμηθήκαμε στους καναπέδες του καραβιού και το πρωί μας βρήκε να πλησιάζουμε και να αγναντεύουμε από μακριά στον προορισμό μας. Μετά από 11 ώρες κουραστικού ταξιδιού είχαμε φτάσει στο λιμάνι της Μυτιλήνης και κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο «Ορφέας». Μόλις παραδώσαμε τις αποσκευές, πήγαμε στο Π.Π.ΓΕΛ Μυτιλήνης, όπου, σε συνεργασία με ομάδα φιλολόγων και μαθητών του σχολείου, παρουσιάσαμε το αφιέρωμα «Η Μυτιλήνη του Οδυσσέα Ελύτη» στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Ποίησης. Περιηγηθήκαμε στο ιστορικό αυτό κτήριο και, στη συνέχεια, πήραμε μέρος στην εκδήλωση διαβάζοντας διάφορα ποιήματα του Ελύτη με θέμα τη Μυτιλήνη. Αμέσως μετά ο κ. Καλαμάτας, ο υπεύθυνος καθηγητής της ιστορικής βιβλιοθήκης, μας συνόδευσε στο Μουσείο Θεόφιλου στη Βαρειά, όπου θαυμάσαμε τα χρώματα και τις ζωγραφιές του. Μετά από λίγο, κατάκοποι και πεινασμένοι, φάγαμε με όρεξη το μεσημεριανό μας φαγητό!

Το απόγευμα ξαναπήγαμε στο Πρότυπο – Πειραματικό Γενικό Λύκειο της Λέσβου, για να  δούμε από κοντά την  ιστορική βιβλιοθήκη του. Νιώσαμε δέος όταν μπήκαμε μέσα και παρακολουθήσαμε με προσοχή την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση του κ. Καλαμάτα. Έτσι μάθαμε απίστευτες πληροφορίες για διάφορα παλιά, χειρόγραφα και αρχέτυπα βιβλία. Υπήρχαν βιβλία αντιγραμμένα από μοναχούς σε μοναστήρια μέχρι και τετράδια καλλιγραφίας από τον 20ο αιώνα. Εντυπωσιαστήκαμε από τη λαμπρότητα και το πλούσιο υλικό της βιβλιοθήκης στην οποία αφιερώσαμε όλο μας το απόγευμα και το άξιζε!

Την επόμενη μέρα, ξυπνήσαμε και φάγαμε πρωινό. Μιλήσαμε για τα δωμάτια μας που όλα είχαν ονόματα λουλουδιών: Γαριφαλιά, Πασχαλιά, Τριανταφυλλιά, Αμαρυλλίς, Ορχιδέα, Ιβίσκος, Λίλιουμ, Τουλίπα κι έτσι μας φώναζαν η κ. Μέντη και ο κ. Θώδης! Καλά οργανωμένοι για να γνωρίσουμε όσο γινόταν περισσότερο το νησί, ξεκινήσαμε την πρωινή μας εκδρομή για την Αγιάσο, ένα γραφικό χωριό από τα πιο ωραία μέρη της Λέσβου. Στη διαδρομή κάναμε στάση στην Καρήνη, είδαμε το καφενείο με τη ζωγραφιά του Θεόφιλου και μπήκαμε στην κουφάλα του πλατάνου στην οποία έζησε ο Θεόφιλος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μετά από την ωραία ξενάγηση στο Λαογραφικό Μουσείο και στην Παναγία της Αγιάσου, με τη συντροφιά του φίλου φοιτητή μας κ. Ηλία Ψυρούκη και του κ. Καλαμάτα, επισκεφθήκαμε το θέατρο και το ιστορικό αναγνωστήριο της Αγιάσου «Η ΑΝΑΠΤΥΞΙΣ». Παίξαμε λίγο με τα σαντούρια που βρίσκονται εκεί για να συγκεντρώνονται και να μαθαίνουν τα παιδιά. Επίσης, ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε η τοπική διάλεκτος. Εξουθενωμένοι από το περπάτημα, επιστρέψαμε στη Μυτιλήνη και, πιο συγκεκριμένα, πήγαμε κατευθείαν στη βίλα Αλεπουδέλλη, όπου μας ξενάγησε η ανιψιά του Οδυσσέα Ελύτη. Σε αυτό το πανέμορφο ιστορικό κτήριο με το υπέροχο εσωτερικό, το μπαλκόνι, τον κήπο και την πράσινη θάλασσα, φιλοξενήθηκαν πολλά μέλη της βενιζελικής κυβέρνησης, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου του Ελευθερίου Βενιζέλου, ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής, έγινε αρχηγείο του γερμανικού στρατού.

Ελύτης3Το βράδυ περπατήσαμε στην πόλη, αγοράσαμε τα δώρα μας και κάναμε πολλές βόλτες με σημείο συνάντησης την πλατεία Σαπφώς.

Τελευταία μας μέρα, Κυριακή, 23 Μαρτίου. Αφού πήραμε πρωινό και συγκεντρώσαμε τις αποσκευές μας, πήγαμε ολοήμερη εκδρομή στο Μόλυβο. Στη διαδρομή, είχαμε διάφορες ευχάριστες μικρές στάσεις. Στα Μισεγνά, το χωριό του Στρατή Πασχάλη, χαϊδέψαμε ένα άλογο και περπατήσαμε λίγο στη θάλασσα. Περάσαμε από τη Θέρμη και το Μανταμάδος, με τα μάτια στραμμένα στη θέα της ανθισμένης φύσης και των απέναντι μικρασιατικών παραλίων. Προσκυνήσαμε στην εκκλησία του Ταξιάρχη, προστάτη της αεροπορίας. Φτάσαμε, τέλος,  στον πανέμορφο Μόλυβο, κι ανεβήκαμε στο κάστρο, το πρώτο αξιοθέατο που θαυμάσαμε για την καταπληκτική θέα του. Έπειτα από το κάστρο, με τη συνοδεία της ξεναγού μας κ. Παναγιώτας Θηβαίου και της φιλολόγου κ. Μαίρης Ζερβού, πήγαμε στο παράρτημα της Σχολής Καλών Τεχνών  Μήθυμνας. Πριν στεγάσει το παράρτημα της Σχολής, ήταν ένα αρχοντικό μιας εύπορης οικογένειας του Μολύβου. Μάθαμε επίσης πολλά πράγματα για την ιστορική βιβλιοθήκη «Αργύρης Εφταλιώτης», η οποία έχει το όνομα του γνωστού ντόπιου λογοτέχνη. Στο δρόμο για το εστιατόριο όπου θα γευματίζαμε, θαυμάσαμε τη μυρωδιά και τα μωβ χρώματα των γλυσινών. Φάγαμε, κάναμε βόλτα στο λιμάνι, επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας ίσα-ίσα για να πάρουμε τις αποσκευές μας και να μπούμε στο καράβι της επιστροφής. Στην επιστροφή μας διαλέξαμε άλλη διαδρομή, περάσαμε από την Πέτρα, είδαμε από μακριά τον κόλπο της Γέρας και από αρκετά κοντά τον υδροβιότοπο με τους ερωδιούς.

Ελύτης4

Έχοντας δει ό,τι περισσότερο μπορούσαμε αυτές τις τρεις μέρες στη Μυτιλήνη, ξεθεωμένοι επιβιβαστήκαμε στο πλοίο για το ταξίδι του γυρισμού. Όταν ξυπνήσαμε, φτάσαμε στο λιμάνι του Πειραιά.  Ήταν μια πολύ όμορφη εκδρομή-εκπαιδευτική επίσκεψη σε ένα νησί που σίγουρα θα το θυμόμαστε για πολύ καιρό, συνδεδεμένο με την ποίηση του αγαπημένου μας Οδυσσέα Ελύτη μα και με το σχολείο μας, την Ευαγγελική που βρίσκεται στην οδό Λέσβου 4!

One Comment

1. Ο/Η Δώρα Μέντη λέει:

Μπράβο παιδιά! Είστε υπέροχοι!