Archive for: Φεβρουαρίου 2021

«Συν» Vs «μείον» της καραντίνας, σημειώσατε 2!

Γράφουν οι μαθήτριες της Γ” Γυμνασίου, “Ελενα Στεφούλη  &  Κατερίνα Μάρτου

  karantinaΤα σχολεία έκλεισαν! Για όλους τους εφήβους ήταν ευχάριστη και πολυαναμενόμενη εξέλιξη λόγω της κρίσης του κορωνοϊού! Ωστόσο, γρήγορα η χαρά τους μοιράστηκε ανάμεσα στα «θέλω» και στο «πρέπει», αφού μετά τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας και Παιδείας οι έφηβοι έπρεπε να διαχειριστούν και άλλα πρωτόγνωρα ζητήματα στην καθημερινότητά τους. Οι οδηγίες ήταν ξεκάθαρες :
«Απαγορεύονται έξοδοι και συναθροίσεις!»…

  Αρχικά, ας μην ξεχνάμε ότι ο έντονος και ο εξωστρεφής χαρακτήρας των νέων έπρεπε να περιοριστεί στα σπίτια και στις αυλές τους, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να απολαύσουν τη συναναστροφή με τους φίλους και τις παρέες τους, τα απογεύματα στα πάρκα της γειτονιάς. Ακόμη,  ο αντιδραστικός χαρακτήρας των εφήβων προκαλεί συχνά καυγάδες μέσα στην οικογένεια καθενός. Επιπλέον, η ρουτίνα του εφήβου, οι αθλητικές δραστηριότητες ακόμα και τα φροντιστήρια άλλαξε εξ ολοκλήρου καθώς οι ίδιοι εγκλωβίστηκαν στα σπίτια τους. Βέβαια, η κατάσταση αυτή ήταν ακόμη πιο αρνητική για όλους τους ανθρώπους και τους νέους που ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπου έτσι κι αλλιώς η ανθρώπινη επαφή και οι κοινωνικές σχέσεις είναι πολυτέλεια.

  Εκτός αυτών, ας μην ξεχνάμε την νέα μορφή εκπαίδευσης που έφερε τα «πάνω, κάτω» στον χώρο της μάθησης. Οι μαθητές όλων των ηλικιών έχουνε κληθεί να παρακολουθούν μαθήματα με τηλεδιασκέψεις, μέσα σε εικονικές αίθουσες πίσω από μία οθόνη. Όσο κι αν αυτό αποτελεί εξέλιξη από τεχνολογική άποψη, υπάρχουν πολλές αρνητικές συνέπειες. Είναι αλήθεια ότι δεν διαθέτουν όλοι οι μαθητές το απαραίτητο υλικό (υπολογιστές, τάμπλετ, κινητά τηλέφωνα), για να μπορούν να παρακολουθούν με ευκολία τα μαθήματα από απόσταση. Επίσης , το μαθησιακό επίπεδο των παιδιών διαφέρει, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που αντιμετωπίζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες και χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση. Κλείνοντας , πρέπει να τονίσουμε πως η εκτενής χρήση των τεχνικών πολυμέσων έχει φέρει πολλούς νέους ένα βήμα πιο κοντά στην εξάρτηση, με αποτέλεσμα να αδρανεί όλο και περισσότερο η σκέψη τους και να σπαταλιέται χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα ο πολύτιμος χρόνο τους .

  Οι έφηβοι όπως όλη η ανθρωπότητα αντιμετωπίζουν και αυτοί πρωτόγνωρες καταστάσεις και αλλαγές στην καθημερινότητα τους . Μάλιστα, λόγω της τρέχουσας κατάστασης, οι συνθήκες που καλούνται να αντέχουν καθημερινά γίνονται ακόμα πιο πιεστικές. Ευτυχώς, χάρη στο νεανικό χιούμορ και στη δημιουργικότητά τους καταφέρνουν ως σήμερα να ανταπεξέρχονται με επιτυχία!

Καλοκαίρι 2021 & κορωνοϊός

  Γράφουν οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης, Μαββίδου Ελένη & Μοσχοπούλου Παναγιώτα

  summer-covid19Είναι πασίγνωστο ότι αυτήν την περίοδο περνάμε μια έντονη κρίση λόγω του κορωνοϊού. Βέβαια, προηγήθηκε μια περίοδος βελτίωσης της κατάστασης, από τον Μάιο της προηγούμενης χρονιάς μέχρι και τις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου. Ωστόσο, τα πράγματα χειροτέρεψαν και πάλι. Σε πολλούς ανθρώπους κυριαρχούν φόβος και ανησυχία για την εξέλιξη της κρίσης, καθώς και θλίψη για τις ψυχές που χάνονται καθημερινά. Είναι φανερό, λοιπόν, πως παρόλη την πρόοδο που είχε σημειωθεί, το φετινό καλοκαίρι δεν θα είναι σε καμία περίπτωση ίδιο με τα προηγούμενα.

  Αρχικά, οι περισσότεροι άνθρωποι και κυρίως οι νέοι δεν λαμβάνουν υπόψη τους τα μέτρα που συστήνονται από την πολιτεία και θεωρούν ότι όλη αυτή η κατάσταση δεν θα τους επηρεάσει και δεν θα σταθεί εμπόδιο στις καλοκαιρινές τους διακοπές. Για παράδειγμα, στις παραλίες πιθανό να ξαναδημιουργηθεί συνωστισμός, κάτι που θα κάνει πιο έντονη την κρίση. Με άλλα λόγια, παρόλο που λαμβάνονται κάποια μέτρα, όπως έχει αποδειχθεί ήδη, δεν θα τα τηρούν όλοι, με επίσης πιθανή συνέπεια να επιβληθούν αυστηρότεροι περιορισμοί σε σύγκριση με την αρχή της πανδημίας. Επίσης, αναμένεται να επηρεαστεί αρνητικά ο τουρισμός, με αποτέλεσμα η οικονομία στην χώρα μας να παρακμάσει περισσότερο.

  Εκτός αυτών, η λειτουργία των κατασκηνώσεων εξαρτάται, επίσης, από την εξέλιξη της κρίσης. Είναι γνωστό ότι στις κατασκηνώσεις διαμένουν  μεγάλος αριθμός παιδιών, άρα είναι επικίνδυνο το ενδεχόμενο να αυξηθούν τα κρούσματα. Επομένως, υπάρχει σοβαρή περίπτωση να παραμείνουν κλειστές. Επιπλέον, πολλοί άνθρωποι προβληματίζονται σχετικά με την παρακολούθηση μουσικών συναυλιών και θεατρικών παραστάσεων, οι οποίες είναι πολύ πιθανό να μην πραγματοποιηθούν, γιατί η συγκέντρωση πλήθους σε αυτές δεν ευνοεί την τήρηση αποστάσεων, με συνέπεια την πιθανότητα εξάπλωσης του ιού.

  Για το καλύτερο, λοιπόν, της κοινωνίας, αφού το καλοκαίρι πλησιάζει, θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε την σοβαρότητα της κατάστασης και να υπομείνουμε με κουράγιο όλη αυτήν κατάσταση, ώστε να επιστρέψουμε άμεσα και οριστικά στην προηγούμενη φυσιολογική καθημερινότητά μας.

 

Ημέρες κορωνοϊού…

Γράφουν οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου, Εύα Τραγιαννοπούλου και Ελισάβετ Τσαρούχα

αρχείο λήψηςΜε την λήψη των μέτρων κατά της μετακίνησης λόγω του COVID-19, οι πολίτες κλείστηκαν σε τέσσερις τοίχους και έχει αλλάξει ο τρόπος ζωής τους. Απομονώθηκαν από την υπόλοιπη κοινωνία και σταμάτησαν να θεωρούν δεδομένα πρόσωπα και καταστάσεις.

Ως προς τους στενούς φίλους και συγγενείς, προσωπικά θεωρούσαμε δεδομένους ακόμη και τους πιο μακρινούς γνωστούς αλλά σίγουρα δεν περιμέναμε να τους αποχωριστούμε έστω και προσωρινά.

Σχετικά με τα προϊόντα που είναι απαραίτητα για την προστασία από τον κορωνοϊό, το αντισηπτικό υγρό έχει γίνει «είδος προς εξαφάνιση», όπως επίσης σε έλλειψη είναι τα λαστιχένια γάντια και οι μάσκες μίας χρήσης.

Συμπερασματικά, πρόσωπα, καταστάσεις και πράγματα που θεωρούσαμε δεδομένα πριν την κρίση του κορωνοϊού, έχουμε πια συνειδητοποιήσει ότι μας είναι πολύτιμα και μοναδικά! Συμφωνείτε;

Το πρώτο που θα κάνω μετά την λήξη της περιπέτειας του κορωνοϊού!

Γράφουν οι μαθήτριες της Γ” τάξης, Ελένη Παναγιωτίδου και Ζωήνα Μιχαλοπούλου

  OIPΣτην περίοδο που διανύουμε κάθε άνθρωπος διακατέχεται από αισθήματα μοναξιάς, θλίψης και άγχους. Μέσα όμως από αυτήν την περιπέτεια, όλοι βγαίνουμε πιο έμπειροι, έχοντας ο καθένας μας ανακαλύψει κι άλλες δυνατότητες, αναγνωρίζοντας και αναθεωρώντας αξίες και τη θέση των ανθρώπων στη ζωή μας .

Τα τελευταία χρόνια όλοι δίναμε σημασία στα υλικά κυρίως πράγματα. Διανύοντας όμως αυτήν τη διαδρομή μάθαμε να προβληματιζόμαστε για όσα πραγματικά αξίζουν στη ζωή και να αισθανόμαστε περισσότερη ευγνωμοσύνη για όσα ήδη έχουμε. Η αβεβαιότητα έχει αλλάξει ριζικά τη ζωή μας, αφού αναγκαστήκαμε να προσαρμοστούμε σε άγνωστες για εμάς μέχρι τώρα συνθήκες. Μάθαμε να αντιμετωπίζουμε την κάθε μέρα με αισιοδοξία , ευγνωμοσύνη και χιούμορ.

Εκτός όμως από τα θετικά που έχουμε αποκομίσει παρόλη την αρνητική κατάσταση, πολλοί άνθρωποι δεν έχουν πάψει να ονειρεύονται όσα θα ήθελαν να πραγματοποιήσουν, όταν λήξει η καραντίνα.

Η αλήθεια είναι ότι έχοντας πλέον δώσει μεγαλύτερη σημασία στις ανθρώπινες σχέσεις και ζώντας περισσότερες στιγμές κλεισμένοι στο σπίτι, ανυπομονούμε να βγούμε έξω και να επιστρέψουμε σε κανονικούς ρυθμούς. Να ψυχαγωγηθούμε, να διασκεδάσουμε , να αφιερώσουμε χρόνο στους αγαπημένους μας.

Άλλοι, λοιπόν,  σχεδιάζουν να πάνε κάποιο ταξίδι με την οικογένειά τους. Άλλοι να βρεθούνε με φίλους και γενικότερα να αφήσουν πίσω όλη αυτή την αρνητική κατάσταση και με προγραμματίζοντας με αισιοδοξία και ασφάλεια το μέλλον τους. Μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων μετά την καραντίνα θέλουν να φροντίσουν τον εαυτό τους σε κομμωτήρια, ινστιτούτα περιποίησης και ομορφιάς, τα οποία ήταν κλειστά λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Με άλλα λόγια, πολλοί συνάνθρωποί μας θα δώσουν προτεραιότητα στην εμφάνιση και τον καλλωπισμό τους. Εκτός αυτών, δεν ήταν λίγοι εκείνοι γυμνάζονταν καθημερινά και ελάττωσαν την άθληση λόγω της κατάστασης, ώστε μετά από όλα αυτά θα βάλουν πάλι τη γυμναστική που προτιμούν στην καθημερινότητά τους. Ακόμα, κατά τη διάρκεια της καραντίνας ο κόσμος στράφηκε στο διαδίκτυο για αγορές καθώς οι επισκέψεις στα καταστήματα απαγορεύονταν. Λογικό είναι, από τις πρώτες ενέργειες να είναι μια βόλτα σε διάφορα καταστήματα.

Κάθε άνθρωπος στερήθηκε πολλές δραστηριότητες που έκανε πριν από την κρίση του covid 19. Είναι σίγουρο ότι μετά από όλο αυτό αρκετοί θα προσπαθήσουν να επιστρέψουν στις συνήθειές τους. Κυρίως, να ξαναβρεθούν με φίλους τους για να να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο εξαιτίας του εγκλεισμού, να δώσουν περισσότερο νόημα στη ζωή τους, να ταξιδέψουν σε άλλες χώρες και να γνωρίσουν την κουλτούρα άλλων λαών. Άλλοι πιθανό και να επιλέξουν τα λεγόμενα «extreme sports», πραγματοποιώντας ό,τι μέχρι τώρα έβρισκαν κουραστικό και επικίνδυνο, για να τονώσουν το ηθικό τους και να νιώσουν τη ζωή και τη δράση να κυλάνε έντονα στις φλέβες τους, μετά από μεγάλο διάστημα αδράνειας και απραξίας.

Το σίγουρο είναι ότι θα είμαστε πάρα πολύ χαρούμενοι και ευγνώμονες που μπορέσαμε να ξεπεράσουμε αυτή τη δύσκολη κατάσταση και είναι βέβαιο ότι οι περισσότεροι θα έχουμε πλέον συνειδητοποιήσει ότι στη ζωή δεν είναι τίποτα δεδομένο…

Γιατί οι έφηβοι προτιμούν το ψηφιακό/ Virtual παιχνίδι από το πραγματικό;

Γράφουν οι μαθητές της Β” τάξης Παντελής Στυλίδης και Φώτης Δούμας

  gaming Είναι γεγονός ότι στη σύγχρονη εποχή οι περισσότεροι νέοι θέλουν να περνούν την ώρα τους «σερφάροντας» στο διαδίκτυο και παίζοντας διάφορα είδη ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Με πιο απλά λόγια, επιλέγουν να λαμβάνουν ερεθίσματα σκέψης, να μοιράζονται συναισθήματα  και να παίζουν με τους άλλους μέσα στην «εικονική πραγματικότητα» («Virtual Reality»).

   Όσον αφορά το παιχνίδι, η ενασχόληση των εφήβων με τα «Digital Video Games» (τα οποία όντως έχουν εξελιχθεί σε θαυμαστό βαθμό ως πολύ κοντινά στην πραγματικότητα) τους μεταδίδει την ψευδαίσθηση ότι ζουν το παιχνίδι στην πραγματικότητα, προκαλώντας τους ταυτόχρονα έκρηξη της αδρεναλίνης, πάθος, δίψα για «δράση» και, σε πολλές περιπτώσεις, εθισμό. Γιατί στην εικονική πραγματικότητα ενός παιχνιδιού επιτυγχάνουν σε αποστολές, περιπέτειες, εκστρατείες, μάχες, οικονομικές επιχειρήσεις, αποκομίζοντας το αίσθημα ότι έχουν και εκμεταλλεύονται ικανότητες και δεξιότητες, που πιθανά στην πραγματική ζωή δεν διαθέτουν.

   Επιπλέον προτιμούν την εικονική πραγματικότητα, γιατί, για παράδειγμα, σε ένα αθλητικό παιχνίδι αποδίδουν πολύ καλύτερα απ” ό,τι στην αληθινή ζωή, χωρίς να καταβάλουν κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια και σωματική ενέργεια. Ειδικότερα, σε ένα ηλεκτρονικό μπασκετικό παιχνίδι μπορείς να  σκοράρεις με μεγάλη άνεση και να σημειώνεις επιδόσεις, τις οποίες, στην καθημερινότητα, μπορούν (με ερωτηματικό) να πετύχουν ελάχιστοι αθλητές.

   Κλείνοντας, η συμμετοχή στην εικονική πραγματικότητα μέσω βιντεοπαιχνιδιών επηρεάζει θετικά την ψυχολογία των εφήβων, γιατί τονώνεται η αυτοπεποίθησή τους, τους παρέχονται διάφορες πληροφορίες και αναπτύσσονται κάποιες πολύ συγκεκριμένες δεξιότητές τους. Ωστόσο στο ερώτημα αν θα μπορούσαν να ανταπεξέλθουν είτε σε όμοιες είτε σε παρόμοιες καταστάσεις της πραγματικής ζωής, ελάχιστοι από αυτούς μπορούν να απαντήσουν καταφατικά.

Το φαινόμενο της «μαθητικής διαρροής»

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” γυμνασίου Κωνσταντίνα Κομπατσιάρη, Γεωργία Ρακοπούλου και Εύα Μπράβου

  ΣΧΟΛΙΚΗ-ΔΙΑΡΡΟΗ Στις μέρες μας όλο και περισσότεροι έφηβοι εγκαταλείπουν νωρίς το σχολείο, θεωρώντας πως αυτό δεν τους  είναι απαραίτητο. Όμως η σχολική διαρροή, όπως ονομάζεται το φαινόμενο αυτό, μπορεί να αποδειχθεί επιζήμιο για τους νέους και το μέλλον τους.

   Και αυτό γιατί στα χρόνια της μάθησης το παιδί δεν αποκτά μόνο σημαντικά εφόδια ακαδημαϊκά αλλά και κοινωνικά. Διακόπτοντας δηλαδή ένας μαθητής τη φοίτησή του στο σχολείο, δυσκολεύει τη ζωή του τόσο σε θέματα επιβίωσης, όπως η επαγγελματική του αποκατάσταση, όσο και σε ζητήματα κοινωνικής αγωγής, για την πιο αρμονική συνύπαρξή του με τους συμπολίτες του.

   Πολλοί είναι οι λόγοι που ένας έφηβος εγκαταλείπει το σχολείο. Αρχικά,  πιστεύει πως και χωρίς αυτό μπορεί να πετύχει πολλά στη ζωή του, διότι επηρεάζεται εύκολα από αρνητικά πρότυπα, που προβάλλονται από τα Μ. Μ. Ε. καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα οποία είναι συνήθως άνθρωποι που έχουν κερδίσει περιουσία και αναγνωρισιμότητα εύκολα, γρήγορα και χωρίς προσπάθεια. Επίσης, συνηθισμένος λόγος για τη μαθητική διαρροή είναι και ότι πολλές οικογένειες ζουν σε συνθήκες κάτω από το όριο της φτώχειας, ώστε τα παιδιά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις σχολικές υποχρεώσεις, γι” αυτό και το εγκαταλείπουν. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι αρκετοί έφηβοι συνεχίζουν το επάγγελμα των γονιών τους, παρόλο που δεν το θέλουν.

  Επομένως, η διακοπή της φοίτησης στο σχολείο εξηγείται από αρκετούς και σοβαρούς λόγους, οι οποίοι όμως τις περισσότερες φορές δεν βαραίνουν τα ίδια τα παιδιά αλλά τους ενήλικες και όσους, γενικότερα, προσφέρουν αγωγή. Γι” αυτό κρίνεται απαραίτητο η κάθε οικογένεια αλλά και η πολιτεία να συμβάλλουν, ώστε το παιδί από πολύ νωρίς να αντιληφθεί την αξία της εκπαίδευσης και της οργανωμένης σχολικής ζωής στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του, άρα και στην πορεία του στη ζωή. Γιατί μέσω του σχολείου μπορούμε στο μέλλον να ενταχθούμε ομαλά στην κοινωνία και να συνυπάρχουμε με τους υπόλοιπους ως ενεργοί σαν πολίτες.

Η δική μας «ματιά» για την εκπαίδευση

Γράφουν οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου, Καρασαββίδου Στέλλα  και Κρομμύδα Άννα -Μαρία

Διδασκαλία είναι η μετάδοση γνώσης από τον δάσκαλο στον μαθητή, με σκοπό τη διάδοση της γνώσης αυτής. Ένα μάθημα είναι δύσκολο να αφομοιωθεί από τους περισσότερους  μαθητές. Όμως αφού οι ίδιοι στις μέρες μας συμβαδίζουν με την εξέλιξη της τεχνολογίας ένας αποτελεσματικός τρόπος μάθησης ίσως να είναι με την αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων.

educationΣχετικά με την πιο αποτελελεσματική συνεργασία στο σχολείο, σημαντικός παράγοντας είναι η συμπεριφορά των καθηγητών. Κάποιες φορές η αδιαφορία των τελευταίων, η αδυναμία και η απροθυμία τους να κατανοήσουν τις ανάγκες των μαθητών τους, δεν αρμόζουν στην ιδιότητά τους ως παιδαγωγών. Στα σχολεία της εποχής μας φοιτούν μαθητές, οι οποίοι λόγω διάφορων δυσκολιών, -μαθησιακών, οικονομικών, κοινωνικών-, θα άξιζε να υποστηρίζονται με περισσότερη φροντίδα, προσοχή και επιείκεια από τους καθηγητές τους, πράγμα που δεν συμβαίνει πάντα.

Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει άμεσα τη διαδικασία της μάθησης είναι η τεχνολογία. Εξαιτίας της προόδου της,  το σχολείο για πρώτη φορά θα μπορούσε να γίνει ευχάριστο για τους μαθητές του περιβάλλον. Με τη χρήση νέων  τεχνολογικών εργαλείων το μάθημα θα μπορούσε να διεξάγεται με τρόπο διασκεδαστικό για όλους τους συμμετέχοντες. Ιδέες που θα μπορούσαμε να δώσουμε εμείς οι μαθητές είναι η χρήση υπολογιστών, αντικαθιστώντας τα βιβλία. Οι μαθητές, εξοικειωμένοι πλέον με αυτούς, θα μπορούσαν να συμμετέχουν με τον δικό τους τρόπο και μεγαλύτερη ευκολία.

Κλείνοντας, όλοι μας καταλαβαίνουμε ότι στη ζωή μας είναι απαραίτητες οι ουσιαστικές γνώσεις. Επομένως, τα σχολεία επιβάλλεται να είναι χώροι εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, προσφέροντας μαθήματα ζωής προς τους μαθητές, ώστε να οι τελευταίοι να εντάσσονται ομαλά στην  κοινωνία βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής και των σχέσεών τους με τους άλλους.

Υπάρχει άραγε αληθινή φιλία;

                                                 γράφουν οι μαθήτριες της Β” Γυμνασίου, Δέσποινα Παύλου και Ανδριάνα Μοσχοπούλου

Efilia2να σημαντικό κομμάτι της ζωής του ανθρώπου είναι η φιλία που αναπτύσσεται στη σχέση του με τους άλλους, η οποία αποτελεί ισχυρό ψυχικό δεσμό και αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ δύο ή περισσότερων ατόμων, λαών, αθλητικών, πολιτικών και άλλων κοινωνικών ομάδων. Είναι σημαντικό να τονιστεί από την αρχή ότι φιλία δεν σημαίνει απλή συμπάθεια αλλά αληθινό ψυχικό δόσιμο, δηλαδή ένα από τα πιο εκλεκτά αισθήματα, την αγάπη. Ιδίως στη διάρκεια της εφηβείας, ο νέος άνθρωπος ανακαλύπτοντας ακόμη τον εαυτό του, δεν γνωρίζει πώς να διαχειρίζεται διάφορες καταστάσεις και, μέσα σ” αυτές, τη φιλία του με τους άλλους.

Στο σύγχρονο παρόν, η ουσιαστική φιλία συνήθως φθείρεται λόγω ποικίλων παραγόντων. Αρχικά, ο σύγχρονος πιεστικός και γρήγορος τρόπος ζωής επηρεάζει καθοριστικά τις σχέσεις των ανθρώπων. Στις μέρες μας, η «φιλία» σημαίνει χρήσιμη συναναστροφή και οφείλεται συχνά σε προσωπικά συμφέροντα. Επίσης, αλλοιώνεται εξαιτίας των ταχύτατων ρυθμών της σύγχρονης ζωής και της απώλειας ελεύθερου χρόνου, αφού κάθε άτομο στρέφεται σε μοναχικές δραστηριότητες και ολοένα απομονώνεται. Επιπλέον, η έλλειψη ηθικής και η απουσία πίστης σε κοινωνικές αρετές, η απώλεια του πνεύματος αυτοθυσίας, συνεργασίας, ανεκτικότητας, καθώς και η απουσία αφοσίωσης, δυσχεραίνουν τις φιλικές σχέσεις. Αξιομνημόνευτο, ότι η δυσλειτουργία των φορέων κοινωνικοποίησης -οι οποίοι αδυνατούν να μεταγγίσουν  στα παιδιά την αξία των φιλικών σχέσεων και της αγωγής- εντείνει το πρόβλημα.

Παρόλα αυτά, ένας έφηβος αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη σημαντικότητα της φιλίας, γιατί νιώθει την ανάγκη να επικοινωνεί πνευματικά και ψυχικά και διότι, ως άνθρωπος, είναι από τη φύση του κοινωνικό ον, ώστε δεν μπορεί να επιβιώσει μόνος του. Ο νέος επιθυμεί να καλύπτει τις ψυχικές και φυσικές του ανάγκες μοιραζόμενος τα συναισθήματα που βιώνει. Γι” αυτό, η φιλική σχέση βοηθά στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του, καθώς λόγω αυτής αναπτύσσεται η κριτική σκέψη και η καλλιέργεια ηθικών αξιών και ιδανικών. Τέλος, εξαιτίας της, οι άνθρωποι και ιδίως οι έφηβοι απολαμβάνουν τη συντροφικότητα στις δύσκολες στιγμές της ζωής τους. Βέβαια, η γνήσια φιλία βασίζεται σε κάποια χαρακτηριστικά που είναι απαραίτητο να διαθέτουν τα πρόσωπα που σχετίζονται. Βασικότερα είναι η ειλικρίνεια, δηλαδή συμπεριφορά εκφρασμένη με καθαρότητα σκέψης και ήθους,με αξιοπρέπεια, ανιδιοτέλεια και σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου.

Αβίαστα, λοιπόν, συνάγεται το συμπέρασμα, ότι στο σύγχρονο παρόν η πραγματική εφηβική φιλία είναι ανεκτίμητη σαν διαμάντι, ιδιαίτερα για τους έφηβους που περνάνε μία από τις δυσκολότερες περιόδους της ζωής τους, κατά την οποία επιδιώκουν τη συναισθηματική και ψυχική ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους.

Σχέσεις γονέων και παιδιών

γράφουν οι μαθήτριες της Β” Γυμνασίου, Χρυσούλα Σιαμπίρη και Μαριάννα Μπάλιου.

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι η περίοδος της εφηβείας προκαλεί διάφορες εντάσεις ανάμεσα στους γονείς και στα παιδιά. Ας δούμε παρακάτω αναλυτικότερα τα προβλήματα που δημιουργούνται.

Η εφηβεία είμαι μια ηλικία που αλλάζει το κάθε παιδί, ψυχικά και σωματικά. Πρώτα απ’ όλα, υπάρχει αλλαγή στη συμπεριφορά του ,καθώς γίνεται συχνά επιθετικό και οξύθυμο ,αλλά και στην άποψή του για διάφορα θέματα που το απασχολούν. Επιπλέον, έχει διαφορετικές προτιμήσεις από τους γονείς του σχετικά με την εμφάνισή του, επειδή  πλέον το ενδιαφέρει η γνώμη των άλλων. Ακόμα, αποφασίζει να κάνει παρέα με καινούρια άτομα, τα οποία όμως τις περισσότερες φορές υπάρχει περίπτωση να είναι μία κακή επιρροή για το ίδιο. Επίσης, παρατηρείται πως περνάει  τις πιο πολλές ώρες της ημέρας πάνω από μία οθόνη (κινητό , υπολογιστή κ.τ.λ.), με αποτέλεσμα την αντίδραση των γονιών του.

Από την άλλη πλευρά, οι γονείς προσπαθούν να  καταλάβουν και να  αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανησυχίες των παιδιών τους , διότι καταλαβαίνουν πώς περνάνε μία δύσκολη φάση της ζωής τους . Αντιμετωπίζουν  την αλλαγή της συμπεριφοράς , προσπαθώντας να κρατήσουν την ψυχραιμία τους, άσχετα αν πολλές φορές δεν τα καταφέρνουν. Όσον αφορά την εμφάνισή των παιδιών τους, στην αρχή αντιδρούν υπερβολικά ,αλλά στη συνέχεια ‘καταθέτουν τα όπλα’. Τέλος, οι πολλές ώρες στο κινητό ή σε άλλες ηλεκτρονικές συσκευές οδηγούν σε καυγάδες , με αποτέλεσμα τιμωρίες.

Συμπερασματικά, όπως είδαμε παραπάνω τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία της ζωής τους  περνάν δύσκολα  και οι γονείς θα πρέπει να δείχνουν κατανόηση και να μην τους πηγαίνουν συνέχεια κόντρα!

Εσείς βλέπετε ταινίες;

 Γράφουν οι μαθήτριες της Β” Γυμνασίου, Εύα Τραγιαννοπούλου, και Ελισάβετ Τσαρούχα 

   tainiesΤα Χριστούγεννα είναι ένα κοινωνικό γεγονός στο οποίο γιορτάζεται η γέννηση του Χριστού .Βασισμένα στα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων δημιουργούνται εορταστικά τραγούδια και ιστορίες. Τα τελευταία χρόνια, ο κόσμος του κινηματογράφου, παρουσιάζει διάφορες ταινίες σχετικά με τα Χριστούγεννα.

  Ως προς τις ταινίες, το “Home Alone”, είναι μια διασκεδαστική , και περιπετειώδη κωμωδία του 1990, μία βασική χριστουγεννιάτικη ταινία που όλοι λατρεύουν! Με πρωταγωνιστές τους : Macaulay Culkin , Joe Pescia  και Daniel Sterm και με την σκηνοθεσία του Chris Columbus , κατείχε παγκοσμίως το ρεκόρ των περισσοτέρων εσόδων των box office, μέχρι και το 2011. Πρωταγωνιστής είναι ο Κέβιν ,ένα αγόρι ,όπου η οικογένεια του, αφήνει κατά λάθος μόνο στο σπίτι, κατά την διάρκεια των χριστουγεννιάτικων διακοπών τους στο Παρίσι. Ο Κέβιν απολαμβάνει το γεγονός ότι είναι μονός στο σπίτι αλλά σύντομα θα είναι αντιμέτωπος με δυο διαρρήκτες .

   Όσον αφορά τις κινηματογραφικές επιτυχίες, το “Edward Scissorhands”,είναι μια δραματική ταινία φαντασίας μα συνάμα ρομαντική, ταινία του 1990. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι: Johnny Depp, Winona Ryder, Dianne West και  Kathy Baker, σκηνοθετημένη από τον Tim Burton. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός τεχνητού άνδρα τον Έντουαρντ,ο  οποίος αντί για χέρια έχει ψαλιδιά . Ο Έντουαρντ θα μείνει σε μια οικογένεια των προαστίων και θα ερωτευτεί την κόρη τους την Κιμ.

      Αυτές οι ταινίες , αντιπροσωπεύουν τα Χριστούγεννα. Είναι δυο υπέροχες εορταστικές ταινίες με βαθύ νόημα που ξετρελαίνουν τους θεατές. Ελπίζουμε να τις προτιμήσετε και σας ευχόμαστε χαρούμενα και ευλογημένα Χριστούγεννα!

Top