Οι καταλήψεις των μαθητών της Β/θμιας εκπαίδευσης στα τέλη του Οκτώβρη. Έχουν γίνει μόδα ή παράδοση; Το βασικό ερώτημα όμως που τίθεται συχνά είναι: Για ποιο λόγο γίνονται;
Οι καταλήψεις είναι μέσον διαμαρτυρίας των μαθητών για τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα:
1) ο βαθμοθηρικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης, που οδηγεί στον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών και την έλλειψη της ευγενούς άμιλλας,
2) η στείρα αποστήθιση,
3) η παραπαιδεία που στις μέρες μας βρίσκεται στο αποκορύφωμα, καθώς το σύστημα τροφοδοτεί τα φροντιστήρια και
4) έλλειψη ή ακατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία.
Αυτά κι άλλα τόσα είναι τα προβλήματα που σίγουρα απασχολούν και τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Όλοι αναζητούμε μια καλύτερη παιδεία.
Εδώ όμως υπάρχει η μεγαλύτερη τραγωδία για τη σημερινή μορφή των καταλήψεων. Όλοι πρέπει να απαντήσουμε στα παρακάτω ερωτήματα: Ποιος είναι ο πραγματικός λόγος που γίνονται οι καταλήψεις σήμερα; Γίνονται γιατί απλά εμείς οι μαθητές θέλουμε να χάσουμε μάθημα; Θέλουμε να λύσουμε τα προβλήματά μας; Να συζητήσουμε τα σοβαρά θέματα που μας απασχολούν, τις ανάγκες μας για σωστή παιδεία; Υπάρχει όμως σωστή ενημέρωση των μαθητών για τα παραπάνω ερωτήματα;
Πολλές φορές βρίσκουμε ασήμαντες αιτίες και δικαιολογίες και ξεχνάμε τα ουσιώδη προβλήματα. Παράλληλα όμως είμαστε έφηβοι. Επομένως γεμάτοι ελπίδες, γινόμαστε ευκολόπιστοι και τελικά κάνουμε ότι μας φαίνεται ωραίο, παρά ότι μας συμφέρει.
Έχουμε ιδανικά και πιστεύουμε στην αξία της σωστής παιδείας. Ο αγώνας για την κατάκτησή τους είναι κάτι υπέροχο. Ο καλός αγώνας, ο τίμιος, και ο δημιουργικός δίνει αξία σε εμάς τα παιδιά, μόνο όταν αγωνιστούμε σωστά προς όφελος της παιδείας ώστε να μάθουμε να διεκδικούμε τα πιστεύω μας.
Αμάθεια θα πει άγνοια. Είναι γνώρισμα του αμόρφωτου,αυτού που δε θέλει να γνωρίζει αλλά ΄επαναπαύεται΄ στις εύκολες λύσεις. Εμείς τα παιδιά δεν θέλουμε να είμαστε αμαθείς και απαθείς. Γι’αυτό το λόγο την επόμενη φορά, όταν και άμα γίνουν καταλήψεις,οι στόχοι μας πρέπει να είναι η απαίτηση για σωστή παιδεία. Μόνο με μόρφωση και κριτική σκέψη θα γίνουμε ολοκληρωμένοι και ενεργοί πολίτες.
Μήλιου Γεωργία