VIRTUAL REALITY:ΠΑΡΕΛΘΟΝ,ΠΑΡΟΝ,ΜΕΛΛΟΝ

VR

Ο όρος εικονική πραγματικότητα εμφανίζεται πολύ νωρίτερα από όσο φανταζόμαστε και ξέρουμε οι περισσότεροι, με διαφορετικό βέβαια χαρακτήρα από τον σημερινό. Στην αρχαιότητα, η εικονική πραγματικότητα αποδιδόταν με την μορφή τοιχογραφιών και θεατρικών έργων, ενώ κατά τους 15ο -19ο αιώνες, η εικονική πραγματικότητα περνά στα πλαίσια της ζωγραφικής. Στον 20ο αιώνα, κορυφώνεται η ανάπτυξη του VR,παίρνοντας μορφή αρκετά όμοια με την σημερινή, χάρη στο έργο της εταιρείας   VPL Research (από τη φράση Virtual Programming Languages) και κυρίως του υπαλλήλου της Jaron Lanier.

Εικονική Πραγματικότητα ή VirtualReality,θεωρείται η ψευδαίσδηση που δημιουργείται από την απομόνωση του ατόμου από υπολογιστές καθώς και την λειτουργία όλων των αισθήσεων του σε ένα εικονικό περιβάλλον (virtual envirronment)  φτιαγμένο, επίσης, από υπολογιστές. Με την χρήση ακουστικών, μοχλών, ειδικών γαντιών και ειδικών γυαλιών, επιτυγχάνεται η δημιουργία μίας μη αληθινής πραγματικότητας. Τα τελευταία χρόνια, όντας ευρέως διαδεδομένη, η εικονική πραγματικότητα χρησιμοποιείται σε διάφορους τομείς, όπως στην βιομηχανία, στην εκπαίδευση, στην ιατρική, στο διάστημα, στην τέχνη, στην αεροπορία, στην σχεδίαση, αλλά και στην ψυχαγωγία.

    Σύμφωνα με επιστήμονες του χώρου, δεν προβλέπεται ένα αρκετά λαμπρό μέλλον για το VR,καθώς είναι πολυέξοδο. Υπάρχουν όμως και άλλοι, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι » έρχεται» σύντομα το νέο στάδιο στην εξέλιξη της εικονικής πραγματικότητας, γιατί αλλιώς η τεχνολογία θα μείνει στάσιμη.

ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΖΑΦΕΙΡΙΔΟΥ

Top