Τι θα λέγατε για μια εκδρομή στη Μικρή Πρέσπα;

prespes

Στις 11 Μαρτίου του 2016 στα πλαίσια των  εκπαιδευτικών προγραμμάτων του 3ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου επισκεφθήκαμε τη Μικρή Πρέσπα που βρίσκεται κοντά στην περιοχή της Φλώρινας.

Το πρωί ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο με προορισμό τη λίμνη Μικρή Πρέσπα. Η διαδρομή ήταν μεγάλη, καθώς για να φτάσουμε ανεβήκαμε με το πούλμαν ένα βουνό περνώντας από τη χιονισμένη περιοχή της Βίγλας και του Αγίου Γερμανού. Κατεβαίνοντας το βουνό αντικρίσαμε την εκπληκτική θέα της λίμνης από ψηλά. Όταν φτάσαμε, πήραμε όλοι τα σακίδια και ξεκινήσαμε για να διασχίσουμε τη μεγάλη, πλωτή γέφυρα των 800μ. που οδηγεί στο θαυμαστό αλλά μικρό νησάκι της λίμνης στον  Άγιο Αχίλλειο.

Όσο περπατούσαμε στη γέφυρα βγάζαμε όλοι φωτογραφίες τα πανέμορφα τοπία γύρω μας. Αυτό το μικρό νησάκι κατοικείται από 21 κατοίκους, που οι κύριες ασχολίες τους είναι η γεωργία, η κτηνοτροφία και το ψάρεμα. Το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου  γίνονται εκεί τα Πρέσπεια.

Στη δεξιά πλευρά του νησιού βρίσκονται όλοι κάτοικοι, ενώ στην αριστερή υπάρχει μια σειρά από όμορφες εκκλησίες. Εμείς επιλέξαμε να ακολουθήσουμε την αριστερή πλευρά του νησιού.

Καθώς διασχίζαμε το νησί αντικρίσαμε το εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων και καταλήξαμε στη βασιλική εκκλησία του Αγίου Αχιλλείου. Η εκκλησία αυτή έχει πολύ μεγάλη ιστορία κατά τη διάρκεια των αιώνων μα τώρα πια διασώζονται κάποια ερείπια της. Μετά  από την επίσκεψη μας στην εκκλησία πήραμε το δρόμο του γυρισμού. Αφού ξαναπεράσαμε τη γέφυρα φτάσαμε στο πούλμαν για να ξεκινήσουμε την επιστροφή μας στο Ωραιόκαστρο.

Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε ότι σε αυτή την εκπαιδευτική εκδρομή αποκτήσαμε καινούριες εμπειρίες καθώς και γνώσεις για το πώς ζουν οι άνθρωποι σε τέτοια μικρά νησιά και για την καθημερινότητα της ζωής τους.