ΜΙΑ ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ…….ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ

ΚΑΣΤΡΟ-ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ-1-1024x640

Στα πλαίσια του καινοτόμου προγράμματος του σχολείου μας «Από τα Κάστρα στα Πουρνάρια», κάναμε μια εκπαιδευτική εκδρομή στη Μονεμβασιά. Όλοι και όλες πετούσαμε από την χαρά μας που βρισκόμασταν επιτέλους σε ένα μέρος με τους φίλους μας, μόνοι μας χωρίς τους γονείς μας να μας περιορίζουν. Αυτό σήμαινε πάρτι!!!.

Αφού αποχωρούμε από το Ναύπλιο λοιπόν, παίρνουμε το μακρύ αλλά ευχάριστο δρόμο για τη Μονεμβασιά. Μόλις φτάνουμε, πηγαίνουμε αμέσως να τακτοποιηθούμε στο ξενοδοχείο. Η αλήθεια είναι πως δεν είναι ακριβώς έτσι όπως το περιμέναμε… Το πιο κοντινό ξενοδοχείο στη Μονεμβασιά. Μικρό, κλασικό και λιτό με λίγα δωμάτια, κάτι που το κάνει να ταιριάζει άριστα με το περιβάλλον της περιοχής. Παρόλα αυτά, πολλοί μαθητές εκφράζουν αρνητικά σχόλια όσον αφορά τα δωμάτια και τις φθορές των αντικειμένων με το πέρασμα των χρόνων. Εκτός όμως από τις ζημιές που συναντάμε, προκαλούμε και εμείς μερικές, οι οποίες από ότι φαίνεται δεν περνούν και πολύ απαρατήρητες…

Μόλις ανοίγουμε τις μπαλκονόπορτες έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε ένα μαγευτικό τοπίο. Την θάλασσα με τα αμέτρητα βότσαλα στην ακτή και στα δεξιά μας ένα πανέμορφο «νησάκι» με παλιά κάστρα, τη Μονεμβασιά. Μετά από μία ώρα έχουμε την χαρά να την επισκεφθούμε, έτσι ώστε να ξεφύγουμε λίγο από την κλεισούρα του ξενοδοχείου που μας έχει κάνει να βαρεθούμε. Βάζουμε όλοι τα καλά μας και παίρνουμε τον δρόμο για την Μονεμβασιά. Πηγαίνουμε με τα πόδια, γεγονός που μας δίνει την ευκαιρία να απολαύσουμε την φύση και το αξιοθαύμαστο τοπίο της περιοχής. Ο δρόμος είναι πολύ μακρύς, αλλά αξίζει  τον κόπο… Έξω από την Καστροπολιτεία υπάρχει μια μεγάλη πέτρινη πύλη. Μόλις μπαίνουμε μέσα, τα μάτια μας πέφτουν αμέσως στα πολύχρωμα σπίτια με τα έντονα χρώματα. Υπάρχει πολύς κόσμος, αμέτρητα τουριστικά μαγαζιά, εστιατόρια. Το μέρος είναι ένας πραγματικός λαβύρινθος με πολλά όμορφα στενάκια. Για να μην χαθούμε όμως, δεν μας επιτρέπουν να απομακρυνθούμε.   Υπάρχει μια εκκλησία που λέγεται «Ελκόμενος Χριστός» και ένα μικρό μουσείο, που σχετίζονται με την ιστορία της Μονεμβασιάς και τους παλιούς κατοίκους της. Έχουμε τρείς ώρες ελεύθερο χρόνο να φάμε, να ψωνίσουμε, να βγάλουμε φωτογραφίες και φυσικά να κάνουμε βόλτες στην περιοχή. Γυρνάμε κατά τις εννιά και περπατάμε μέχρι το ξενοδοχείο.

Την επόμενη ημέρα έχει ξύπνημα στις επτάμιση ώρα το πρωί… ή τουλάχιστον μας είπαν πως θα έπρεπε να ξυπνήσουμε τέτοια ώρα γιατί από ότι φαίνεται, αρκετοί «ξεχάστηκαν» και ξυπνούν πιο αργά. Αφού απολαμβάνουμε το πρωινό μας, έχουμε λίγο ελεύθερο χρόνο και αργότερα έρχεται στο ξενοδοχείο μία ξεναγός για να μας μιλήσει για την ιστορία της Μονεμβασιάς. Μετά έχουμε ελεύθερο χρόνο και το απόγευμα από την ομάδα των 35 παιδιών, χωριζόμαστε σε δύο ομάδες των 17 και 18 ατόμων για να μας ξεναγήσουν στην Καστροπολιτεία. Μαζί με την ξεναγό εξερευνούμε και τα υπόλοιπα μέρη του τόπου. Επισκεπτόμαστε ένα μικρό μουσείο της Μονεμβασιάς και αργότερα πηγαίνουμε στην εκκλησία ο «Ελκόμενος Χριστός», όπου η ξεναγός μας μιλάει για την ιστορία της εκκλησίας. Προχωράμε σε παλιά πέτρινα σπήλαια και σε πολλά στενάκια. Ο καιρός από την αρχή της ημέρας δεν είναι με το μέρος μας, γεγονός που μας δυσκολεύει λίγο στο περπάτημα. Βρέχει  ασταμάτητα και όλοι έχουμε γίνει μούσκεμα. Η βόλτα όμως δεν τελειώνει εδώ… Ανεβαίνουμε μέχρι ένα αρκετά ψηλό σημείο του νησιού με αμέτρητα βράχια. Αυτό μας αποτελειώνει!!! Έτσι πάμε όλοι μαζί σε ένα εστιατόριο για να φάμε και αργότερα είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε ότι θέλουμε. Όλοι περνάμε τέλεια και αργότερα έρχεται το πούλμαν να μας πάει στο ξενοδοχείο. Την επόμενη μέρα ξυπνάμε πολύ νωρίς, τρώμε πρωινό και επισκεπτόμαστε τον αρχαιολογικό χώρο του Μυστρά. Μία ξεναγός μας ξεναγεί στον χώρο και μας μιλά για την ζωή των αρχαίων κατοίκων της περιοχής. Πάμε σε ακόμα ένα μικρό μουσείο και σε μία πάρα πολύ παλιά εκκλησία, η οποία σήμερα λειτουργεί μία φορά τον χρόνο.

Αφού τελειώνουμε με την επίσκεψη μας στο Μυστρά, παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής, γεμάτοι όλοι με νέες εμπειρίες και αναμνήσεις από μια αξέχαστη εκπαιδευτική εκδρομή με το σχολείο  που άξιζε τον κόπο και την κούραση που περάσαμε…