Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων Δ. Μακεδονίας (Γιώργο Καδιγιαννόπουλο)

ΑΠΟ: 1ο ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ - Ιουν• 02•19
Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων Δ. Μακεδονίας (Γιώργο Καδιγιαννόπουλο)

Στην περιοχή μας, στη Δυτική Μακεδονία λειτουργούν  δομές προσφύγων., στην Αιανή ,στα Γρεβενά,  στην Καστοριά και στον Πεντάλοφο Κοζάνης. όπου και υπάρχει μεγάλος αριθμός προσφύγων με παιδιά. Έτσι, πήραμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε στο σχολείο μας τους δύο συντονιστές εκπαίδευσης προσφύγων, την κ. Αναστασία Πάτσιου και τον κ. Γιώργο Καδιγιαννόπουλο, προκειμένου να μας μιλήσουν για το έργο τους.

 

Κύριε Καδιγιαννόπουλε, τι είναι τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Ανθρώπινα δικαιώματα είναι μία διαδικασία η οποία έχει να κάνει με κάποιες αξιώσεις που έχει ο κάθε άνθρωπος, που όλοι τις θεωρούν δίκαιες και οι οποίες αποτυπώνονται μετά από κάποια στιγμή με κάποιο νομικό τρόπο, δηλαδή αποκτούν νομική μορφή και γι” αυτό μιλάμε για τα δικαιώματα τα οποία είναι κατοχυρωμένα είτε με κάποια σύμβαση είτε μέσα από κάποιο νόμο.

-Ποια είναι τα δικαιώματα των παιδιών;

Τα δικαιώματα των παιδιών είναι περισσότερα από 40, οπότε αν έπρεπε κάποιος να τα συνοψίσει ενδεχομένως να αδικούσε κάποιο από αυτά. Το βασικό είναι η προστασία της ζωής του παιδιού και φυσικά η προστασία του από την εκμετάλλευση από άλλους ανθρώπους, είτε αυτό έχει να κάνει με την μορφή του εμπορίου οργάνων, είτε της παιδικής εργασίας, είτε με οποιαδήποτε άλλη μορφή: χρήση ναρκωτικών, εμπόριο.

-Πιστεύετε ότι οι νέοι σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα δεδομένης της συχνότητας των φαινομένων bullying;

Επειδή δε γνωρίζουν ποιο είναι το ανθρώπινο δικαίωμα, γι” αυτό πολλές φορές το καταπατούν. Δεν έχουν συνείδηση, δεν ξέρουν ότι αυτό που κάνουν είναι λάθος. Το γεγονός να μιλάς άσχημα σε κάποιον ή να του ασκείς βία είναι καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το θεωρούν σαν μία συμπεριφορά η οποία μπορεί να είναι συνήθης. Από εκεί και πέρα οι κοινωνικές μεταβολές είναι τέτοιες, που μας αναγκάζουν να ενημερώσουμε περισσότερο σχετικά και φυσικά δεν υπάρχει αντίστοιχη ενημέρωση, δηλαδή μαθαίνουμε τι είναι το bullying αλλά δεν καταλαβαίνουμε ποιο δικαίωμα καταπατάται κάθε φορά από μία συμπεριφορά bullying.

-Θεωρείτε ότι η εκπαίδευση έχει περιθώρια να κάνει κάτι, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα τα δικαιώματά τους;

Μετά την 15χρονη εμπειρία μου στην τάξη, θεωρώ ότι η οικογένεια είναι ο βασικός παράγοντας. Το σχολείο μπορεί να επηρεάσει πολύ λίγο και ίσως μεμονωμένα. Δυστυχώς, κατά την δική μου άποψη, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι δύσκολο να βοηθήσει τόσο πολύ προς αυτή την κατεύθυνση.

Θα μπορούσατε να αναφέρετε τις πιο συχνές παραβάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων; Υπάρχει κάποια ποινή για την παράβασή τους;

Καταρχάς, πάντα υπάρχει ποινή για οποιαδήποτε παραβίαση ανθρώπινου δικαιώματος. Από εκεί και πέρα έχει να κάνει με το αν εγώ θα επιδιώξω να τιμωρηθεί ο άλλος και πολλές φορές αυτός που δέχεται παραβίαση των δικαιωμάτων του, δεν έχει την οικονομική ισχύ να πάει σε δικηγόρο, να κινηθεί δικαστικά για να βρει το δίκιο του. Οι συχνότερες παραβάσεις είναι το trafficking, δηλαδή το εμπόριο ανθρώπων συνήθως για πορνεία, για εκμετάλλευση που είναι πολύ βασικό. Το δεύτερο κομμάτι έχει να κάνει με καταπάτηση δικαιωμάτων στην εργασία πχ, όταν εγώ εργάζομαι 8 ώρες και με πληρώνουν για 4 ώρες είναι μία μορφή καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Έχουμε αποδεχτεί το γεγονός ότι εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αυτό είναι συχνό φαινόμενο ,αλλά είναι και αυτό μία καταπάτηση.

Οι μετανάστες είναι πρόθυμοι να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους, πχ στην εργασία και στην εκπαίδευση, όταν οι ιθαγενείς μίας ξένης χώρας τους αποτρέπουν;

Εμείς αυτή την στιγμή έχουμε την εικόνα της ελληνικής πραγματικότητας. Στην ελληνική πραγματικότητα, λοιπόν, ισχύει το εξής, στην αρχή υπήρχε μία σχετική καταπάτηση των δικαιωμάτων. Στην πορεία οι άνθρωποι ,οι οποίοι έμειναν για πολλά χρόνια στην χώρα μας, κατανόησαν ποια είναι τα δικαιώματά τους, έπειτα όμως φτάσαμε στο άλλο άκρο και πολύ συχνά έκαναν κατάχρηση του δικαιώματος να έχουν ένα δικαίωμα, σπάνιο βέβαια αυτό, αλλά συμβαίνει.

 

Σας ευχαριστούμε πολύ !

 

Σχολιάστε

Top