«Logo’s» εταιρειών: λόγος παραπλάνησης καταναλωτών

   Γράφουν οι μαθήτριες της Β΄ τάξης Παναγιώτα Μοσχοπούλου και Ελένη Μαββίδου

   Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ότι οι πιο δημοφιλείς εταιρείες κρύβουν κάτι και δεν μας το προβάλλουν; Για παράδειγμα, σκεφτήκατε ποτέ για ποιό λόγο χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο «logo» και τι θέλουν να δείξουν με αυτό; Πιστεύετε ότι αυτό που μας δείχνουν είναι υπερβολικό;

   Yπάρχουν πολλές εταιρείες που επιδιώκουν πολλά και μόνο μέσω των «logo» τους, ακόμα και στις περιπτώσεις που αυτά δεν είναι τόσο πετυχημένα όσο φαίνονται. Μια από αυτές τις εταιρείες είναι το «Twitter», ένα διαδικτυακό σύστημα εύκολης, γρήγορης και λιγόλογης επικοινωνίας. Οι υπεύθυνοι της πλατφόρμας του Twitter ισχυρίζονται ότι ο λόγος για τον οποίο έχει επιλεχθεί και διημιουργηθεί αυτό το όνομα είναι ο ήχος του κελαηδήματος που ακούγεται όταν σου έρχεται μια ειδοποίηση. Επίσης, πιθανό είναι το εικονίδιο-logo του Twitter να έχει διαλεχθεί λόγω της γρήγορης ταχύτητας ενός πουλιού, γι” αυτό και προσομοιάζει σε ένα πτηνό. Εξίσου πασίγνωστη είναι η firefox που χρησιμοποιείται αρκετά ως φύλλο μετρητής (browser) ιστοσελίδων, για να καλύπτει διαδικτυακά πολλές ανάγκες των ανθρώπων. Όλοι γνωρίζουμε πως το σύμβολό της είναι μια αλεπού, ένα έξυπνο και πονηρό ζώο, η επιλογή του οποίου ως συμβόλου-logo εκφράζει την έξυπνη προσέγγιση στον άνθρωπο. Επιπλέον, η φωτιά που απεικονίζεται συμβολίζει την ταχύτητα της διάδοσης των πληρωοφοριών, όπως μια πυρκαγιά εξαπλώνεται εύκολα και γρήγορα. Εύκολα μπορούμε να καταλάβουμε  ότι όλα αυτά που μας παρουσιάζουν οι υπεύθυνοι αυτών και άλλων επιχειρήσεων είναι υπερβολικά, διότι οι συγκεκριμένες εφαρμογές δεν κάνουν κάτι διαφορετικό και περισσότερο από τις υπόλοιπες.

   Επίσης, χαρακτηριστική είναι και η περίπτωση της εταιρείας αθλητικών ειδών «Puma». Το logo της αποτελεί προσομοίωση ενός ευκίνητου ζώου, του ομώνυμου «Puma». Μέσω του συγκεκριμένου «logo» η εταιρεία προσπαθεί έμμεσα να μεταδώσει το μήνυμα ότι επιλέγοντας παπούτσια παραγωγής της μπορούμε να τρέξουμε με ταχύτητα ανάλογη με αυτήν του ζώου.

   Εξίσου δημοφιλής για όλες – κυρίως τις μεγαλύτερες ηλικίες- είναι τα παπούτσια της εταιρείας «Lacoste». Σύμβολό της αποτελεί ένας κροκόδειλος, ζώο που διακρίνεται για το γερό και σκληρό δέρμα του. Μεσω αυτού, η εταιρεία θέλει να μας δείξει ότι τα παπούτσια είναι ανθεκτικά και καλής ποιότητας. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι διαφημίσεις αυτές είναι παραπλανητικές, διότι παπούτσια αρκετών ανώνυμων ή και ντόπιων εταιρειών είναι ανάλογης και, σε πολλές περιπτώσεις, ανώτερης ποιότητας.

   Συνοψίζονται, μπορούμε να πούμε πως τα λογότυπα των εταιρειών και οι διαφημίσεις που προωθούν τα προϊόντα τους αποτελούν εργαλεία για να επηρεαστούν οι καταναλωτές και να καταναλώσουν όσο γίνεται περισσότερα. Κι από τη στιγμή που αποτελούν μέσα για δημιουργία εντυπώσεων με απώτερο στόχο το κέρδος, είναι λογικό να υπερβάλλουν παραπλανώντας το καταναλωτικό κοινό. Δυστυχώς, όμως, αρκετοί άνθρωποι δεν το αντιλαμβάνονται αυτό και επηρεάζονται.

Σχολιάστε

Top