Σχολικά μαθήματα… Αλλά πιο διασκεδαστικά

ΠΡΟΣΟΧΗ: Το συγκεκριμένο άρθρο γράφεται καθαρά για χιουμοριστικούς λόγους και μέσα από αυτό δεν θα ήθελα να θίξω και να προσβάλλω κανέναν.

Σχολικά μαθήματα… Ένα θέμα που απασχολεί σχεδόν όλους τα παιδιά της χώρας μας. Πολλοί από τους μαθητές πιθανόν να είχαν παράπονα για αυτά και να τα θεωρούσαν έναν καθημερινό μπελά. Τι θα γινόταν όμως αν όλα αυτά άλλαζαν και αν τα μαθήματα διδάσκονταν διαφορετικά, ώστε να είναι πιο ελκυστικά; Δύσκολη απόφαση και διαδικασία. Μην ανησυχείτε όμως, εμείς είμαστε ακόμα εδώ για εσάς και φυσικά μπορούμε να σας βοηθήσουμε και σε αυτό με εξαιρετικές λύσεις (μην τις δοκιμάσετε για ευνόητους λόγους που θα καταλάβετε στη συνέχεια)

Νεοελληνική γλώσσα: Πολλοί από τους μαθητές δεν αγαπούν τη γλώσσα και τόσο. Τις περισσότερες φορές ο λόγος είναι προφανής: η κουραστική γραμματική. Η πρόταση μας σε αυτή την περίπτωση είναι απλή, οι μαθητές θα πρέπει όχι μόνο να μαθαίνουν για τη γλώσσα τους από άλλους αλλά και να νιώθουν αναπόσπαστο κομμάτι αυτής. Με άλλα λόγια τα παιδιά θα πρέπει να δημιουργούν κι αυτά δικούς τους κανόνες και ορθογραφία που θα τα διευκολύνει πολύ να μάθουν κάτι, καθώς θα το έχουν οικειοποιηθεί.
Disclamer: Αν είστε φιλόλογος και γίνει πράξη η υπέροχη πρόταση αυτή καλύτερα τρέξτε ή αλλάξτε δουλειά!

Φυσική/ Χημεία: Αυτά τα δύο μαθήματα συνήθως δεν αρέσουν στους μαθητές μόνο για έναν λόγο: τις περιοριστικές και συγκεκριμένες οδηγίες στα πειράματα. Αυτό όμως διορθώνεται πολύ εύκολα. Απλά αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν οτιδήποτε σκεφτούν για να επιτύχουν κάτι που θέλουν. Πρέπει δηλαδή να ενεργούν μόνα τους χωρίς βοήθεια και να κάνουν ό,τι τους κατέβει για να λύσουν κάποιο πρόβλημα και να ενεργούν χωρίς προκαθορισμό.
Attention: Αν κάνετε κάποιο επάγγελμα που διδάσκει τα παραπάνω αποχαιρετιστείτε με τους συναδέλφους σας για καλό και για κακό! Μπορεί να μην ξαναϊδωθείτε, λόγω ξαφνικής ανατίναξης του οικοδομικού τετραγώνου.

Ιστορία: Εδώ η υπόθεση έχει πολύ ψωμί. Είναι ένα μάθημα που μισιέται από πολλούς χωρίς απαραίτητα να φταίει το ίδιο ή τα καημένα τα παιδάκια. Θεωρώ λοιπόν πως δεν θέλει κόπο θέλει τρόπο, οπότε αντί για ένα κανονικό μάθημα ιστορίας με βιβλία σε μια συνηθισμένη τάξη προτείνουμε: Εναλλακτικά, τα παιδιά όταν έχουν ιστορία μπορούν να φέρνουν (αντί για το μυαλό τους) όπλα και πανωπλίες για να γίνει το μάθημα πιο ζωντανό αναπαριστώντας ας πούμε έναν πόλεμο! Η εκπαίδευση με αυτό τον τρόπο θα γίνει πιο βιωματική. Η εκπαίδευση και τα παιδιά δε θα μένουν μόνο στη θεωρία αλλά θα εφαρμόζουν όσα μαθαίνουν και στην πράξη και να διευρύνουν τους ορίζοντες! Μη φανταστείτε κάτι άλλο!
Focus: Και επειδή εδώ δεν είμαστε τυχαίοι, οι καθηγητές θα πρέπει να αφήνουν τους μαθητές να ανακαλύψουν μόνοι τους τον δρόμο για τη γνώση. Έτσι εκείνοι δεν θα φέρνουν καμία αντίσταση σε τίποτα και απλά θα είναι τα θύματα του πολέμου, να μη μείνουν παραπεσμένοι.

Οδύσσεια: Ένα μάθημα για το οποίο διαμαρτύρονται πολλοί. Ο λόγος που δεν τους αρέσει το μάθημα όπως ισχυρίζονται είναι επειδή πρέπει να μαθαίνουν κατεβατά και να θυμούνται πολύ τυποποιημένα. Καταλαβαίνουμε και σεβόμαστε αυτό το πρόβλημα… Υπάρχει όμως ένας τρόπος να διορθωθεί. Ο καθένας μαθητής να φτιάξει ένα δικό του έπος περιγράφοντας τη δική του »Οδύσσεια» με ό,τι είδους προβλήματα έχουν περάσει. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι όλοι θα έχουν γράψει γύρω στους 1.500 με 1.700 στίχους οπότε δεν τίθεται κανένα εμπόδιο σχετικά με το μέγεθος της ύλης. Πλέον η εκμάθηση θα είναι πολύ πιο εύκολη. Δεν θα χρειάζεται και καθόλου διάβασμα, γιατί τα παιδιά θα πρέπει να ξέρουν κάτι δικό τους που ήδη έχουν βιώσει.
Προσοχή: Για όσους  καθηγητές διδάσκουν Οδύσσεια μετά από αυτή την αλλαγή μόνο έναν χαρακτηρισμό μπορώ να βρω. Ξεκάθαρα »τυχεροί» (not*). Ετοιμαστείτε να βοηθήσετε τα παιδιά να ξεδιπλώσουν τον συγγραφικό και ποιητικό τους ταλέντο, αλλά πάνω από όλα πάρτε κουράγιο για να δημιουργήσετε τους νέους Όμηρους.

Γερμανικά: Κατά τη γνώμη μας αυτό το μάθημα είναι απλά υπέροχο και δεν υπάρχουν παρατηρήσεις από κανέναν μας (ούτε για τις τσάντες του Α1. Έτσι δεν είναι;)

Αυτά για τώρα!!!! Τα λέμε!

Δανάη Κ., Μαρία Μπ.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης