Το 2021 είναι ήδη στα μυαλά των ανθρώπων της Formula 1 από καιρό. Πλέον, έχει μπει και στα δικά μας. Μετά από μία ακόμα χρονιά απόλυτης κυριαρχίας του συνδυασμού Mercedes – Lewis Hamilton, η επόμενη σεζόν δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αλλαγές. Οι τεχνικοί κανονισμοί μένουν ενώ αγωνιστικά οι μετατροπές στους κανονισμούς είναι ολίγιστες.
Υπήρξαν, όμως, πολλές αλλαγές στα line-ups των ομάδων, με τρεις rookies να έρχονται στο προσκήνιο, τον Perez να χάνει την θέση του από τον Vettel, για να «κλέψει» εκείνος την θέση του Albon στη RedBull, ενώ ακόμα μένει ανοιχτό το ζήτημα ανανέωσης του Hamilton στη Mercedes, αν πρέπει να θεωρείται ζήτημα χρόνου.
Το grid:
Mercedes: Lewis Hamilton – ValtteriBottas
Ferrari: Charles Leclerc – Carlos Sainz
Red Bull: Max Verstappen – Sergio Perez
McLaren: Daniel Ricciardo – Lando Norris
Renault: Fernando Alonso – Esteban Ocon
Alpha Tauri: Pierre Gasly – Yuki Tsunoda
Racing Point: Sebastian Vettel – Lance Stroll
Alfa Romeo: KimiRaikkonen – Antonio Giovinazzi
Haas: Mick Schumacher – Nikita Mazepin
Williams: George Russell – Nicholas Latifi
Το πρόγραμμα:
Το ημερολόγιο του 2021 θα είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της Formula 1. Με την Ολλανδίας και της Τζέντα, το πρόγραμμα ανέρχεται στα 23 GP.
Η σεζόν ξεκινά στo Μπαχρέιν στις 26 Μαρτίου, για να ολοκληρωθεί στο Άμπου Ντάμπι, στις 12 Δεκεμβρίου.
Με την προσθήκη επιπλέον αγώνων, το πρόγραμμα θα έχει τριπλούς back-to-back αγώνες, που επέστρεψαν ως «φαινόμενο» φέτος, εξαιτίας του κορωνοϊού. Το GP στους δρόμους του Βιετνάμ φαίνεται θα ακυρωθεί πριν κάνει το ντεμπούτο του, κι έτσι το 3ο GP παραμένει με την Τουρκία και το Πορτιμάο να διεκδικούν μία θέση στο πρόγραμμα, μετά τη περσινή τους παρουσία.
Αναλυτικά:
Οι δοκιμές
Ηδη μειωμένες χειμερινές δοκιμές , ελέω κορωνοϊού και για τη μείωση των εξόδων. Έτσι, οι 10 ομάδες της F1 θα ταξιδέψουν στη Βαρκελώνη για μόλις ένα τριήμερο, το διάστημα 2-4 Μαρτίου.
Οι αλλαγές
Η FIA δρα άμεσα μετά τα τρία κλαταρίσματα λόγω φθοράς στο Βρετανικό GP και τα πολλά προβλήματα με το blistering στην ίδια πίστα μία εβδομάδα μετά.
Αν κι υπήρχε πρόβλεψη για μείωση των αεροδυναμικών το 2021, ώστε να μην προκύψουν θέματα με την αντοχή των ελαστικών, εντούτοις η Ομοσπονδία το πάει ένα βήμα παραπέρα και θα θεσπίσει περαιτέρω περιορισμούς, ώστε τα ελαστικά της Pirelli, που χρησιμοποιούνται από το 2019 με την ίδια σύσταση και θα συνεχίσουν και το 2021, να μην έχουν πρόβλημα λόγω των φορτίων που θα τους ασκούνται.
Η συγκεκριμένη αλλαγή δε χρειάζεται να περάσει από ψηφοφορία μεταξύ των ομάδων, αφού το Άρθρο 2.2 των τεχνικών κανονισμών προβλέπει πως για αλλαγές που αφορούν ζητήματα ασφαλείας, η FIA μπορεί να δράσει αυτοβούλως και να περάσει όποιον κανονισμό κρίνει αναγκαίο.Στην σχετική επιστολή που εστάλη σήμερα στις ομάδες αναφέρεται μεταξύ άλλων:
Χασναατ Ρ. ΣΤ2
Πηγές:
https://www.4troxoi.gr/agones/formula-1/f1-2021-grid-ki-oi-imerominies-tis-neas-sezon
https://www.4troxoi.gr/agones/formula-1/f1-periorismoi-sta-aerodynamika-ton-monothesion-toy-2021-gia-logoys-asfaleias