«Τα έργα τέχνης δεν αποτελούν μόνο απλές απεικονίσεις ή αναπαραστάσεις, που προκαλούν το ενδιαφέρον, αλλά συνδέονται και με θέματα που αφορούν τον ατομικό και κοινωνικό εαυτό, όπως είναι η ηθική, η ειρήνη, η φιλία, η επιείκεια, η δικαιοσύνη, η ανάγκη του ανήκειν » (Efland, 2002)
Γενικότερα η Τέχνη αποτελεί στην εκπαίδευση ένα σημαντικό εργαλείο αφύπνισης συνειδήσεων, κριτικού στοχασμού και αναστοχασμού θεωρήσεων, στάσεων και αντιλήψεων, μετασχηματισμού κυρίαρχων παραδοχών, καθώς και ενός ευρύτερου προβληματισμού πάνω σε κοινωνικά θέματα και οδηγεί γενικότερα στη χειραφέτηση των μαθητών μέσω της καλλιέργειας τους ως φιλότεχνοι θεατές (οπτικός εγγραματισμός), που διακρίνουν και απολαμβάνουν οπτικές ποιότητες και λεπτές διαφορές διαφόρων καλλιτεχνικών ρευμάτων
Κατά την εκπόνηση του πολιτιστικού προγράμματος για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα οι μαθητές προσέγγισαν βασικές έννοιες όπως ισότητα, ισονομία, δικαιοσύνη, ρατσισμός, διακρίσεις, κριτικά μέσα από την ουσιαστική επαφή και την παρατήρηση γνωστών έργων τέχνης, καθώς και την αποτύπωση στάσεων και νοοτροπιών σε εικαστικές δημιουργίες τους. Συγκεκριμένα, μέσα από την παρατήρηση έργων τέχνης εκμαίευσαν τα κοινωνικά ζητήματα, τις λεπτές εκφάνσεις τους και τα μηνύματα που αναδύονταν μέσα από αυτά, προβληματίστηκαν με αποτέλεσμα να αναπτυχθεί ένας γόνιμος διάλογος για την ανάγκη εφαρμογής τους, τις αιτίες και τις συνέπειες της καταπάτησής τους και πρότειναν τρόπους δράσης για την προάσπισή τους.
Συντάκτης: Λασκαρίνα Ελευθεριάδου ΠΕ 70